Dlaczego warto skorzystać z fulfillmentu?

Fulfillment

Już ponad 80% Polaków korzysta codziennie z Internetu, a zakupy online biją rekordy popularności. To tworzy znakomite możliwości dla osób chcących zajmować się sektorem e-commerce i otworzyć biznes związany ze sprzedażą internetową bez konieczności posiadania sklepu stacjonarnego. Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoje działania, czy mierzysz się z coraz większą liczbą zamówień, fulfillment jest rozwiązaniem, dzięki któremu zaoszczędzisz czas i pieniądze.

Fulfillment – co to takiego?

Na początku prowadzenia sklepu online jedna osoba może zajmować się przyjmowaniem zamówień, ich pakowaniem oraz wysyłaniem do klienta. Kiedy jednak firma zaczyna dynamicznie się rozwijać, często nie wystarcza rąk do pracy. Jednocześnie konsumenci robiący zakupy przez Internet oczekują ekspresowej wysyłki i terminowości. Bez tego elementu działalność nie będzie mogła wejść na wyższy poziom, a część kupujących z pewnością zacznie korzystać z usług konkurencji. Na szczęście z pomocą przychodzą wyspecjalizowane firmy logistyczne, z których działalnością ściśle związane jest pojęcie fulfillmentu. O co zatem dokładnie chodzi? Fulfillment to po prostu przekazanie wszystkich czynności dotyczących logistyki sklepu internetowego zewnętrznemu operatorowi. Podwykonawca może przejąć na siebie całość procesu obsługi zamówienia lub tylko jego częścią. Dzięki temu rozwiązaniu e-handel staje się dużo prostszy – sprzedawca musi tylko zająć się założeniem sklepu internetowego (jeśli jeszcze go nie posiada), wprowadzeniem produktów oraz strategią promocyjną.

Najważniejsze zalety fulfillmentu w logistyce e-sklepów

Dlaczego warto rozważyć oddanie towarów zewnętrznej firmie na przechowanie oraz zlecanie wysyłek? Odpowiedź jest prosta. Korzystając z usług logistycznych dla sklepów internetowych, znacząco zmniejszysz koszty swojego biznesu i zwiększysz przychody – dokładnie o to chodzi w prowadzeniu działalności online. Istotnych zalet fulfillmentu jest jednak znacznie więcej. Poniżej przedstawiamy kilka najistotniejszych:

  1. Nie musisz przejmować się powierzchnią magazynową – Twoje produkty zostaną przechowane we właściwy sposób i w odpowiedniej temperaturze, a ponadto nie będziesz musiał ponosić dodatkowych kosztów wiążących się z zakupem albo wynajmem pomieszczenia oraz potrzebnym sprzętem. Wydatki związane z magazynowaniem staną się proporcjonalne do sprzedaży. Nie jesteś zobowiązany też zatrudniać pracowników magazynowych – partner logistyczny zapewnia własny, wyspecjalizowany zespół, dla którego pakowanie towarów to błahostka.
  2. Cała logistyka e-commerce zostaje zautomalizowana – integracja sklepu online z systemem fulfillmentowym zapewni Ci skrócenie przetwarzania zamówień. Oszczędzisz nie tylko czas, ale również zasoby.
  3. W każdej chwili masz wgląd w dokumentację i ewidencję prowadzoną przez operatora.
  4. Koszty wysyłki do klienta będą zoptymalizowane, dzięki realizowaniu dużej ilości zleceń – zmniejszą się wydatki na transport.
  5. Brak ryzyka związanego ze sprzedażą sezonową.

fulfillment

Do kogo skierowana jest usługa fulfillmentu?

Z usługi fulfilmentu mogą skorzystać wszystkie sklepy internetowe, które nie są już w stanie realizować sprawnej i szybkiej obsługi we własnym zakresie. Na fulfillment decydują się zazwyczaj:

  • odnoszący sukcesy sprzedawcy e-commerce,
  • producenci,
  • agencje marketingowe,
  • dystrybutorzy,
  • przedsiębiorstwa mające potrzebę prowadzenia jednorazowych lub cyklicznych wysyłek.

Outsourcing usług logistycznych – dobry sposób na wyprzedzenie konkurencji

W większości przypadków osoba prowadząca e-sklep nie może sobie pozwolić na posiadanie własnego magazynu dystrybucyjnego. Ceny takich obiektów są zaskakująco wysokie, a przestrzeń niezapełniona towarami będzie generowała dodatkowe straty finansowe. Zarządzanie magazynem wiąże się też z całym szeregiem obowiązków, co pochłania mnóstwo czasu i wymaga doświadczenia. Właściciel internetowego biznesu ma sporo na głowie i często nie ma wystarczająco czasu na kolejne zobowiązania. Z tego względu e-fulfillment staje się coraz bardziej popularny – szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw trudniących się handlem online.

W obecnych czasach korzystanie z outsourcingu usług logistycznych jest czymś naturalnym. Wówczas nie trzeba martwić się o dowóz zamówień, a klienci otrzymują towar szybko i z mniejszym kosztem przesyłki. Warto wspomnieć, że dobrze zorganizowana logistyka e-commerce ma znaczący wpływ na dochodowość biznesu. Właśnie dzięki temu uda się zdobyć dużą przewagę nad konkurencją. Oferując podobne towary w niższych cenach, zagwarantujemy sobie zainteresowanie większej liczby konsumentów, którzy być może wcześniej kupowali u konkurentów. Warto pamiętać, że współcześnie zarządzanie procesami logistycznymi zostało w dużej mierze zdigitalizowane. Nie ma więc problemu z analizowaniem skuteczności łańcucha dostaw. Ponadto magazyny działające w trybie fulfillmentu są z reguły otwarte do późnych godzin nocnych, co umożliwia nadanie przesyłek zamówionych wieczorem wczesnym rankiem.