InPost ma już 7000 Paczkomatów®

InPost ma już 7000 Paczkomatów®

18 Czerwca 2020

692 nowe maszyny tylko w pierwszym półroczu 2020

Sieć Paczkomatów® InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – jest już rozbudowana do 7000 maszyn. Paczkomat® nr 7000 stanął w Poznaniu. Rozwój sieci maszyn to odpowiedź InPost na dynamicznie wzrastającą liczbę obsługiwanych wolumenów paczek. Funkcjonalności Paczkomatów® są stale rozwijane ­– w marcu br. wystartowała nowa usługa „Paczka w Weekend” umożliwiająca nadanie i odbiór paczek z maszyn także w sobotę i niedzielę, na zasadzie podobnej jak w każdy dzień tygodnia. Ponadto od połowy maja kilka przesyłek do jednego odbiorcy umieszczanych jest w jednej skrytce maszyny, tzw. Multiskrytce. Możliwość otwierania maszyn bezdotykowo, z poziomu bezpłatnej aplikacji InPost na smartfony, cieszy się ogromną popularnością – ma już ponad 4 miliony aktywnych użytkowników.

„Kolejny Paczkomat® o okrągłej liczbie to dla nas małe InPostowe święto. Maszyna ta stanęła w jednym z największych miast w Polsce w Poznaniu, przy ul. Doliny 11. Rozbudowa sieci Paczkomatów® odbywa się w niemal ekspresowym tempie – tylko w tym roku postawiliśmy już blisko 700 nowych maszyn. Wolumeny obsługiwanych przez nas przesyłek rosną skokowo, a olbrzymie zapotrzebowanie na usługi bezkontaktowe tylko zwiększa liczbę naszych klientów i potrzebę rozbudowy sieci o nowe lokalizacje” - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Brzoska zaznacza, że choć Paczkomat® nr 7000 trafił do Poznania, to w tym roku na blisko 700 postawionych nowych maszyn, większość trafiła do niewielkich miejscowości, a nawet wsi. Tylko w tym tygodniu nowe Paczkomaty® mają trafić m.in. Brzeszcza, Goszczy, Sulmierzyc, Zbójnej, Kodenia, Nowej Kornicy, Sulbiny, Puchaczowa, Łęczycy, Słupna, Malcanowa, Lipna, Gniewina, Kowalowa i Hrubieszowa. „Bez względu na wielkość miejscowości, chcemy być tam, gdzie są nasi klienci. Popularność Paczkomatów® zarówno w dużych miastach, jak i w tych całkiem małych nie zaskakuje. Aż 80% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej odbierają paczki w Paczkomatach®[1]. Wynik ten oznacza, że maszyny InPost są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów przez Polaków. Ogromnie dziękujemy za zaufanie, jakim nas obdarzacie” – podkreśla Brzoska.

Paczkomaty® InPost w Polsce są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy. Popularność odbioru paczek w maszynach InPost jest większa od standardowej dostawy kurierem do pracy czy domu. Paczkomaty® są także drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Popularność tradycyjnej formy wysyłki jest większa jedynie o 2% – niemal tyle samo osób (51%) decyduje się na wysyłkę za pomocą maszyn InPost. Aż 79% badanych korzystało w ostatnich 3 miesiącach z Paczkomatów® odbierając przesyłki, a niemal 1/3 respondentów także nadawała przesyłki w maszynach.

Bezpłatna aplikacja mobilna do zdalnego otwierania Paczkomatów® InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – ma już 4 miliony aktywnych użytkowników. Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytki paczkomatu dziennie. Oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju[2]. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Spółka InPostu w Wielkiej Brytanii rozpoczęła współpracę z South Western Railway – przewoźnikiem kolejowym, który obsługuje trasy między Londynem a południowo-wschodnią Anglią. W ramach kontraktu 40 nowych maszyn InPost zostanie rozmieszczonych na 14 stacjach w regionie Wielkiego Londynu. W planach jest także zainstalowanie kolejnych Paczkomatów® na głównych podmiejskich węzłach kolejowych – m.in. w Bracknell, Basingstoke i Woking. South Western Railway przewozi ponad 300 milionów pasażerów rocznie.

Ponadto InPost postawił 24 Paczkomaty® przy sklepach sieci Lidl w Wielkiej Brytanii, rozbudowując tym samym swoją sieć na Wyspach. Nowe maszyny są zlokalizowane m.in. w Londynie, Birmingham i Manchesterze. W Paczkomatach® InPost można odebrać przesyłki z wielu sklepów oferujących sprzedaż online w UK – w tym Boohoo, Holland&Barrett czy marek JD Group. Klienci mogą także za pośrednictwem maszyn zwrócić lub wysłać przesyłki przewoźników Hermes, DHL oraz DX. Paczkomaty InPost® W Wielkiej Brytanii można znaleźć także przy sklepach sieci Morrisons, dworcach kolejowych oraz na stacjach benzynowych BP i Esso. Z usługi nadania paczek w Paczkomatach® InPost można skorzystać także przez stronę parcel2go.com – brytyjską porównywarkę usług logistycznych wielu dostawców.

InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost. Ponadto na mocy porozumienia o współpracy, Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (7000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[3]).

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Więcej informacji na: inpost.pl

 

[1] Badanie Kantar przeprowadzone na reprezentatywnej grupie internautów [N=1000], Wizerunek marki InPost, Raport z badania, Kwiecień 2020

[2] Źródło: Cresa Polska, Industrial Research Forum (IRF)