
Nie ma lepszej okazji do upolowania wymarzonych towarów w atrakcyjnych cenach niż Black Friday. W tym dniu w sklepach internetowych zawsze panuje zakupowe szaleństwo. Klienci korzystają z wyjątkowych obniżek i promocji, a właściciele platform e-commerce mogą liczyć na zwiększone zyski. Warto jednak pamiętać, że w czasie trwania Black Friday strona wszystko musi działać bez zarzutu. Jak zatem się przygotować? Dowiedzmy się!
Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek – święto zakupów
Końcówka roku to niezwykle gorączkowy czas – przygotowania do świąt Bożego Narodzenia wywołują w konsumentach niepohamowaną chęć kupowania. Z tego względu sprzedawcy prowadzący sklepy internetowe nie powinni lekceważyć jednego z najważniejszych dni w roku, jeśli chodzi o zakupy podczas Czarnego Piątku. Dzień ten zyskuje coraz większą popularność w naszym kraju i jest wyczekiwany przez wszystkich miłośników kuszących promocji. Black Friday przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych, gdzie ma miejsce zawsze dzień po Święcie Dziękczynienia. Wówczas ceny rozmaitych towarów są obniżane nawet do 90 procent! Nic więc dziwnego, że Amerykanie tak chętnie i ochoczo wydają pieniądze, aby upolować najlepsze okazje. W Polsce co prawda nie dochodzi jeszcze do tak ogromnych przecen, ale e-sklepy starają się przygotować na Black Friday coś specjalnego – niewielkie obniżki zdarzają się przecież bardzo często, więc nie przyciągną dużej rzeszy kupujących. Kiedy przypada Czarny Piątek w tym roku? Święto spektakularnych wyprzedaży będziemy obchodzić 29 listopada.
Jak przygotować swój e-sklep do Black Friday?
Zwiększony ruch na stronie może generować znacznie więcej zysków, ale też przeróżne awarie. Dla konsumenta nie ma nic gorszego niż niewłaściwie działająca witryna i brak możliwości dodania pożądanego produktu do wirtualnego koszyka. Z tego powodu musimy szczególnie zadbać o to, żeby w Black Friday wszystko działało idealnie. O czym warto pomyśleć?
1. Kompleksowe zaopatrzenie
W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na zaopatrzenie, co wiąże się po prostu ze zrobieniem większych zapasów towarów w magazynie niż zazwyczaj. Większa liczba klientów wymaga przede wszystkim prawidłowej obsługi. Brak jakichkolwiek produktów spowoduje opóźnienie wysyłki, czego konsumenci bardzo nie lubią. Trzeba też zastanowić się, czy będziemy w stanie odpowiednio przygotować sprzedawane rzeczy do wysyłki i finalizować transakcje, nie tracąc kontroli nad działaniem całego e-sklepu. W niektórych przypadkach może się okazać, że nie obędzie się bez zorganizowania dodatkowych rąk do pracy. Taką pomoc oferuje usługa InPost Fulfillment. Nie tylko w Black Friday! Dzięki współpracy z nami nie musisz obawiać się o zbyt mały magazyn. Magazynowanie, kompletowanie oraz dostawę zamówień zostaw nam. Wypełnij formularz, aby nawiązać współpracę i skorzystać z InPost Fulfillment»
2. Zadbanie o zaplecze techniczne
Przeciążone serwery skutecznie zniechęcą do zakupów nawet najbardziej wytrawnego poszukiwacza promocji. Prowadząc sklep internetowy, warto wiedzieć, że nawet kilkusekundowe ładowanie strony przekłada się bezpośrednio na spadek dochodów i mniejsze zainteresowanie kupujących, którzy wówczas nierzadko przechodzą do konkurencji. Wystarczą tylko trzy sekundy oczekiwania, aby odwiedzający naszą witrynę zrezygnował z dokonania zakupu. Jak więc właściwie przygotować swój serwis od strony technicznej? Trzeba zacząć od odpowiedniej infrastruktury IT. Nie można też zapomnieć o systemie sklepu, czyli sprawdzić, czy płatności działają prawidłowo oraz, czy połączenie z magazynem odświeża się na bieżąco. W obecnych czasach większość użytkowników korzysta ze smartphonów, robiąc zakupy przez Internet, dlatego strona powinna być responsywna – dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
3. Skuteczna reklama
Samo wydarzenie, jakim jest Black Friday nie przyciągnie większej ilości potencjalnych klientów. Prawidłowo zaplanowana i przeprowadzona reklama to konieczność, jeżeli zależy nam na sukcesie sprzedażowym w zbliżający się Czarny Piątek. Dzięki niej konsumenci dowiedzą się o planowanych promocjach i o tym, że dany sklep internetowy w ogóle będzie brał udział w tym lubianym przez wszystkich święcie zakupów. Warto zacząć od umieszczenia dokładnych informacji na stronie, np. w postaci widocznego bannera. Nieocenione w tej kwestii są również portale społecznościowe. Dobrym pomysłem jest przygotowanie kampanii reklamowej właśnie w social mediach oraz wrzucanie postów dotyczących promocji na Black Friday, aby dotrzeć do zgromadzonej społeczności. Tradycyjny mailing również się sprawdzi.
4. Uczciwość wobec klientów
Podnoszenie cen i fałszywe promocje z pewnością nie są dobrą strategią. Dzisiejsi konsumenci robią zakupy świadomie, przeglądają różne oferty dostępne na rynku, porównują koszty, potrafią wyszukiwać informacje. Jakiekolwiek oszustwo ze strony sprzedawcy zostanie szybko zauważone i negatywnie wpłynie na wizerunek prowadzonego biznesu online. Utrata zaufania kupujących to jedna z najgorszych sytuacji, jaka może się przytrafić. Warto zatem dobrze przemyśleć strategię przygotowywanych rabatów i zaoferować użytkownikom prawdziwe, atrakcyjne zniżki. Black Friday jest doskonałą okazją do pozyskiwania nowych klientów. Jeśli będą oni zadowoleni z zakupów, a transakcja przebiegnie płynnie, istnieje duża szansa, że do nas wrócą.
Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment
Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.
Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.
- Błyskawiczna dostawa
- Redukcja kosztów
- Zero problemów z wysyłką
- Obsługa szczytów sprzedaży
- Oferta szyta na miarę
- Brak minimalnej liczby wysyłek