Najnowsze trendy w projektowaniu stron dla e-commerce, z uwzględnieniem logistyki

e-commerce

W obecnych czasach aspekt wizualny ma szczególne znaczenie dla odwiedzających witrynę internetową. Z tego względu co chwilę wprowadzane są nowe pomysły i ulepszenia, aby przyciągać uwagę i zachwycić użytkowników. E-sklep, który posiada po prostu ładną i czytelną stronę nie zatrzyma klientów. Co zatem zrobić, aby zainteresować konsumentów i osiągnąć sukces w branży e-commerce? Zacznij od poznania najpopularniejszych trendów web design!

Co należy uwzględnić przy projektowaniu sklepu internetowego?

Polacy coraz chętniej robią zakupy online. Rosnący potencjał e-handlu tworzy nieograniczone możliwości rozwijania biznesu. Trzeba jednak pamiętać, że samo posiadanie sklepu internetowego z ciekawymi produktami wpisującymi się w potrzeby konsumentów nie wystarczy, aby odnieść sukces. Wielu właścicieli platform e-commerce nie zdaje sobie sprawy z ilości błędów na swojej witrynie, które odbijają się negatywnie na sprzedaży oraz skuteczności. Nie dbają oni również o nowoczesny, minimalistyczny design strony. Podstawowa zasada brzmi: e-sklep jest dla odbiorcy, a nie dla właściciela, dlatego to konsument dyktuje warunki i określa, co aktualnie znajduje się w trendach stron internetowych. Oczywiście projekt witryny powinien być spójny z obraną przez markę koncepcją wizerunku. Oprócz aspektów estetycznych liczy się funkcjonalność. Decydując się na konkretny design, należy mieć na uwadze nie tylko wygląd, ale również przejrzystość, łatwość nawigacji oraz intuicyjne działanie platformy. Czego zatem nie może zabraknąć na stronie internetowej e-sklepu? Oto kilka wskazówek:

  • czytelne menu, które jasno prezentuje kategorię produktów i ułatwia odnalezienie potrzebnego artykułu;
  • wyszukiwarka – musi znaleźć się na każdej platformie e-commerce, ponieważ są klienci, którzy wolą ręcznie wpisać nazwę szukanego towaru i otrzymać wynik – często umieszcza się ją na górze strony;
  • atrakcyjna prezentacja produktu – zadbaj o to, aby w projekcie uwzględnić dostateczną ilość miejsca na szczegółowy, unikalny opis produktu oraz wysokiej jakości zdjęcia.

e-commerce

Trendy w projektowaniu w branży e-commerce

Skoro wiemy już, na jakie aspekty zwrócić uwagę w trakcie tworzenia witryny sprzedażowej, pora przedstawić najważniejsze trendy stron internetowych. Podążaj za nimi, ponieważ są kluczem do sukcesu!

  1. Mobile first – urządzenia mobilne wysuwają się na prowadzenie

Przy tworzeniu nowoczesnych witryn należy przede wszystkim zapewnić maksymalną wygodę użytkowania jej na smartphonach oraz tabletach. Nie chodzi tylko o to, aby dopasowywała się ona do ekranu mniejszych urządzeń. Istotną kwestią będzie wybranie takiego układu graficznego, aby było można bez problemu kliknąć w konkretny przycisk lub link. Tworzenie responsywnych stron internetowych jest już standardem.

  1. Interaktywne elementy

 

Popularność filmików wideo rośnie, a więc coraz trudniej utrzymać uwagę użytkownika przy pomocy tekstu i grafiki. Z tego powodu w witrynach e-commerce zaczynają pojawiać się animacje oraz rozmaite interakcje, które pomagają klientom szybko poruszać się po e-sklepie.

  1. Minimalny design i jasne kolory

Kolejnym zauważalnym trendem stron internetowych jest minimalizm – zamieszczane są wyłącznie potrzebne informacje, a w kolorystyce dominują monochromatyczne barwy. Tę tendencję da się szczególnie dostrzec w przypadku dużych, popularnych marek. Warto pamiętać, że jasne kolory prezentują się wyjątkowo estetycznie i podobają się klientom.

  1. Pomysłowa i profesjonalna fotografia

Choć animacje i interaktywne elementy są obecnie bardzo mile widziane, nie możemy pominąć zdjęć, których nie da się zastąpić – często przekazują więcej informacji niż tekst i skupiają na sobie uwagę. Trendem e-commerce, który obserwujemy, jest więc fotografia niestandardowa – coraz więcej firm zatrudnia fachowych fotografów do wykonywania unikalnych, stylowych i wyjątkowo estetycznych ujęć. Duże formaty zdjęć będą wyświetlane również na wewnętrznych stronach pojedynczych produktów – nie tylko na stronie głównej.

  1. Nowoczesne formy przesyłek

Przechodząc do kwestii logistycznych, klienci zdecydowanie chętniej kupują w e-sklepach umożliwiających odbiór paczek w Paczkomatach – to następny ważny trend e-commerce. Każdy internauta przynajmniej słyszał o tego rodzaju innowacyjnej usłudze, a niemal 3 na 4 z nich odebrało swoje zamówienie za pośrednictwem tych urządzeń w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Do niewątpliwych zalet tego rozwiązania zaliczyć można:

  • bliskość – liczba Paczkomatów stale się powiększa, są nie tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych miejscowościach;
  • wygodę – klienci nie muszą oczekiwać na kuriera, odbierają przesyłkę, kiedy najbardziej im pasuje;
  • szybkość – doskonale zorganizowana logistyka InPost gwarantuje ekspresowe dostarczanie paczek;
  • oszczędność – kupujący w Twoim e-sklepie zapłaci zdecydowanie mniej niż w przypadku innych form dostawy;
  • bezpieczeństwo – klient może na bieżąco może śledzić etapy podróży swojego zamówienia.

Warto wspomnieć, że udostępnienie usługi InPost jako formy dostawy pozytywnie wpływa na zmniejszenie poziomu odrzucenia w koszyku.