Powiadomienie push – co to jest i czym się charakteryzuje?
Porady

Powiadomienie push – co to jest i czym się charakteryzuje?

24 Maja 2022

Jeśli masz smartfona, zapewne kojarzysz powiadomienia push. Niektórych irytują, u innych wzbudzają zainteresowanie. Jedno jest pewne – nikomu nie są obojętne. Dlatego powiadomienia push wykorzystuje wiele stron, sklepów internetowych i aplikacji. Sprawdź, w jaki sposób ograniczyć ich ilość oraz dlaczego na niektóre czekasz z niecierpliwością.

Powiadomienia push w telefonie potrafią przytłaczać. Obecnie coraz więcej aplikacji na smartfona wysyła informacje o nowościach nawet kilka razy dziennie. Ich częstotliwość i ilość możesz zmienić w ustawieniach telefonu. Warto jednak pamiętać, że za pośrednictwem niektórych aplikacji, wiadomości push wysyłane są raz na czas i to z najlepszymi ofertami lub informacjami. Tak jest w przypadku aplikacji InPost Mobile – dostajesz głównie powiadomienia o Twoich paczkach.

Przy pobieraniu nowej apki nie musisz zgadzać się na wszystkie domyślne funkcjonalności. Dowiedz się, co to są powiadomienia push na FB, Instagramie i innych aplikacjach oraz jak korzystać z nich z głową.

Powiadomienia push – na czym polegają i czym się charakteryzują?

Nie wiesz, co to powiadomienia push? Być może nie kojarzysz jedynie ich nazwy. Jeśli korzystasz ze smartfona, masz z nimi do czynienia codziennie. Występują w formie banerów wyświetlanych na ekranie telefonu, w większości przypadków są ogłaszane również krótkim dźwiękiem. Nieodebrane przypominają o sobie w formie plakietki przypiętej do ikonki aplikacji. Możliwe jest również ustawienie ich na komputerze.

Powiadomienia push najbardziej przydają się we wszelkich komunikatorach. Informują o przyjściu nowej wiadomości, dzięki czemu możesz na nią odpisać od razu. Wiadomości push wykorzystują także aplikacje, które nie służą do komunikowania się z innymi, np. te zakupowe. Informują o nowych ofertach, rabatach czy spadku cen zaobserwowanych produktów. W ten sposób zachęcają klientów do zakupów. Komunikaty push są wysyłane na telefon również przez apki, w których masz wykupioną subskrypcję. Przypominają o dokonaniu płatności czy zainstalowaniu aktualizacji oraz informują o nowościach. Im dłużej jesteś ich klientem, tym bardziej notyfikacje są dopasowane do twoich potrzeb.​​​​​​​

Jakie znaczenie ma powiadomienie push?

W teorii powiadomienie push służy jedynie poinformowaniu odbiorcy o pojawieniu się nowego zdarzenia – wiadomości, oferty, polubienia czy obserwującego. W rzeczywistości twórcy aplikacji zachęcają w ten sposób do interakcji i częstszego używania ich programu. W apkach sprzedażowych ta metoda komunikacji z konsumentami bezpośrednio przekłada się na wzrost ilości zamówień. Z kolei media społecznościowe zarabiają na czasie spędzonym przez użytkowników na przeglądaniu postów przeplatanych reklamami.

Coraz więcej mówi się o tym, co dzieje się w naszym mózgu w momencie otrzymania notyfikacji. Kto czekał kiedyś niecierpliwie na wiadomość, zapewne wie, jak dużą ekscytację czujemy w momencie jej przyjścia. Każde powiadomienie traktujemy jak nagrodę, co wiąże się z wyrzutem dopaminy do mózgu i czystą przyjemnością. Stąd uzależniający potencjał social mediów i telefonów. Warto mieć to na uwadze.

W jaki sposób wyświetlane są powiadomienia push?

Wiadomości push są jednymi z najtrudniejszych do ominięcia. Potwierdzają to osoby, które korzystają też z innych dostępnych form powiadomień, takich jak komunikat SMS-owy czy mailowy. Najczęściej w domyślnych ustawieniach są zaznaczone trzy formy mające przyciągnąć odbiorcę: banery, plakietki i sygnał dźwiękowy. Pojawiają się przy zablokowanym i odblokowanym ekranie. Jeśli nie odbierzesz notyfikacji od razu, na ikonce aplikacji zawiśnie czerwona plakietka przypominająca o czekającej informacji.

Jak włączyć powiadomienia push? Obecnie po ściągnięciu nowej aplikacji zawsze dostajesz pytanie, czy chcesz je otrzymywać. Jeśli zostały wcześniej wyłączone, możesz z powrotem uaktywnić funkcję z poziomu apki lub w ustawieniach telefonu. Konkretny schemat działania zależy od tego, jaki system operacyjny masz zainstalowany. Powiadomienia push Android włączysz lub wyłączysz, wchodząc w „Ustawienia” -> „Powiadomienia” -> „Ustawienia aplikacji”. Na iPhonie do kategorii „Powiadomienia” wejdziesz bezpośrednio z głównego menu ustawień.

W systemie możesz skonfigurować, z których aplikacji chcesz otrzymywać notyfikacje oraz określić ich formę. Niekoniecznie musisz decydować się na wszystkie trzy. Na irytujące apki warto nałożyć pewne ograniczenia.

Jak wyłączyć powiadomienia push krok po kroku?

Możesz także poprosić, aby aplikacja całkowicie przestała wysyłać ci powiadomienia push. Jak wyłączyć tę opcję? Wystarczy w ustawieniach telefonu kliknąć nazwę konkretnej apki. Na samej górze pojawi się zaznaczony na zielono pasek „Włącz powiadomienia”. Przesuń go w lewo, aby dezaktywować notyfikacje.

Chcesz wyłączyć powiadomienia ze wszystkich aplikacji? Proste i szybkie rozwiązanie to tryb „Nie przeszkadzać”. W większości telefonów włączysz go jednym przyciskiem. Dodanie niektórych osób lub apek do wyjątków sprawi, że powiadomienia od nich nadal będą przychodziły. Spersonalizuj swoje ustawienia i ciesz się jedynie najważniejszymi notyfikacjami.

Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!

Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 9,73 zł*.


  • Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
  • Darmowe podjazdy kurierskie
  • Ekspresowa dostawa
  • Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
  • Opłata paliwowa wliczona w cenę
  • Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.