Sieć Paczkomatów® InPost ma już 1300 lokalizacji

Zaledwie w miesiąc zainstalowano 200 nowych maszyn!

 

InPost – lider w zakresie rozwiązań dedykowanych branży e-commerce i właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów® - powiększył liczbę innowacyjnych terminali w Polsce o kolejnych 200 lokalizacji. Decyzja o rozbudowie sieci wynika z rosnących potrzeb mieszkańców mniejszych miejscowości, którzy coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów i ma na celu zapewnienie im możliwości odbioru paczek w trybie 24/7. Spółka zamierza kontynuować ekspansję i zainstaluje w 2015 roku łącznie 600 nowych Paczkomatów®. Za realizację tych założeń będzie odpowiedzialny Ireneusz Kazimierczyk, doświadczony specjalista w zakresie rozwoju sieci, który od marca 2015 roku pełni funkcję prezesa zarządu InPost Paczkomaty.

Decyzja o nowych lokalizacjach Paczkomatów® InPost na terenie Polski to efekt dynamicznie rosnącej popularności tych urządzeń wśród konsumentów. Statystyki wskazują, że aż 99% klientów korzystających z tej formy dostawy jest zadowolonych z terminowości i jakości usług świadczonych za pomocą terminali InPost, a blisko 60% produktów odbieranych jest z nich poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych.

„Instalacja Paczkomatów® InPost w kolejnych 200 lokalizacjach to odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów. Z naszych obserwacji wynika, że wśród użytkowników platform e-sprzedażowych – takich, jak m.in. Allegro - to właśnie osoby zamieszkałe w mniejszych miejscowościach stanowią systematycznie powiększającą się grupę odbiorców zamawianych produktów. Popularność naszego rozwiązania i wysoką lojalność klientów potwierdzają statystyki. Zgodnie z naszymi najnowszymi danymi dynamika liczby paczek w 2014 roku w porównaniu z rokiem 2012 przekroczyła 440%. Zamierzamy kontynuować dotychczasowe tempo wzrostu i systematycznie powiększać nasz udział w rynku przesyłek” – komentuje Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu InPost Paczkomaty.

Ireneusz Kazimierczyk zdobywał doświadczenie m.in. jako dyrektor krajowej ekspansji sieci sklepów Biedronka, dyrektor zarządzający i twórca centrali do obsługi ponad 250 sklepów Żabka, prezes zarządu Czerwonej Torebki, a w latach 2013 – 2015 prezes zarządu spółki Merlin.pl.

Paczkomaty® InPost są doceniane zarówno przez detalistów, jak i konsumentów na całym świecie. Wyróżnia je innowacyjność i wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Dzięki rewolucyjnemu serwisowi SzybkieZwroty.pl osoby dokonujące zakupów online mogą dokonać bezpłatnej wymiany lub zwrotu towaru do e-sklepu w jednym miejscu. W 2014 roku we wszystkich Paczkomatach® InPost zainstalowano czytniki kart płatniczych, z których istotna część umożliwia płatności zbliżeniowe. Z kolei od lutego 2015  użytkownikom terminali została zaproponowana nowa funkcjonalność zaawansowanego śledzenia przesyłek.

Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 6.500 e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30.000 sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost skorzystało już ponad 20 milionów klientów, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym.

W listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro PaczkomatyÒ InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Dla e-sklepu powodami wyboru dostawy za pomocą Paczkomatów® InPost jest konkurencyjna cena przesyłki i komfort dla klienta. Jak pokazują statystyki Grupy Integer.pl, ponad połowa przesyłek jest odbieranych z innowacyjnych terminali między godziną 17 a 20, a 30% w trakcie weekendu. Popularność korzystania z terminali poza standardowymi godzinami pracy tradycyjnych firm kurierskich i punktów usługowych dowodzi dużego zapotrzebowania na nieograniczone czasowo rozwiązania. Analitycy Deloitte wskazują, że e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online. Ze statystyk wynika, że 80% klientów sklepów internetowych jest bardziej skłonnych do dokonania zakupów, jeśli e-sklep oferuje wysyłkę właśnie do Paczkomatu® InPost. Ograniczone opcje dostawy są z kolei powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%).

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie.

Paczkomaty® InPost działają już na 5 kontynentach, między innymi w takich krajach jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska, Malezja. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 4000 Paczkomatów® InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Najwyższą jakość usług Grupy Integer.pl potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona między innymi przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014” i zwyciężyła w konkursie „Lider Nowoczesnych Technologii” organizowanym przez Instytut Nowych Technologii. Grupa Integer.pl otrzymała też Nagrodę Specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” za dynamiczną ekspansję i promocję Polski za granicą. Konsekwentny rozwój firmy potwierdza również tytuł „Gazele Biznesu” przyznawany przez Puls Biznesu najdynamiczniej rozwijającym się polskim firmom.

O międzynarodowym uznaniu InPost świadczą liczne wyróżnienia: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomatyâ InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy kolejny powód do radości – nasza sieć Paczkomatów liczy już 4000 maszyn, a będzie jeszcze więcej. Czterotysięczna maszyna trafiła do dużej wsi gminnej Suchy Las, leżącej w Wielkopolsce. Do końca roku chcemy mieć 4500 lokalizacji w Polsce. W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku dostarczyliśmy ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku.
Magazynowanie paczek w POP

Odbieraj paczki, póki gorące!

Zbliża się sezon wyprzedażowy oraz świąteczny, czyli najgorętszy okres dla naszych Kurierów. Aby oszczędzić czas naszych Klientów, od początku października testujemy nowe rozwiązanie. Teraz, paczki będziesz mógł odebrać szybciej i sprawniej, nie martwiąc się przepełnionym Paczkomatem. Zobacz, na czym polega magazynowanie.