Tagi — co to takiego i jak ich używać?
Porady

Tagi — co to takiego i jak ich używać?

29 Sierpnia 2022

Powszechnie kojarzą się głównie z wpisami w mediach społecznościowych. Jednak od lat tagi są stosowane również na stronach internetowych. Można je zamieścić w artykule czy dowolnym innym wpisie. Dlaczego dodaje się tagi na stronie? Jakie są zasady ich dodawania i wreszcie – co to są tagi? Zapoznaj się z poniższym artykułem, aby poznać odpowiedzi na te pytania.

Tagi — czym są i jaką funkcję pełnią na stronie?

W pewnym uproszczeniu są to znaczniki grupujące treści. Mogą to być pojedyncze słowa lub dłuższe frazy, określające tematy wpisów lub ich części. Tak naprawdę lepiej jest, gdy tag odnosi się jedynie do fragmentu artykułu czy innej treści, jednak omówieniem tej kwestii szerzej zajmujemy się w dalszej części tekstu.

Zatem tag to oznaczenie w formie #słowokluczowe. Stosując tagi html, zamieszczamy pod nimi odnośniki do podstron. Każdy tag powinien posiadać podstronę, na której dostępne będą wszystkie zawierające go treści. Mogą to być odnośniki do konkretnych artykułów, ale też kategorii czy produktów. Od strony technicznej tworzenie tagów jest proste. Zarówno WordPress, jak i w większość innych CMS-ów wspiera ich obsługę.

Wyjaśniliśmy już, co to są tagi. Pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie, po co się je stosuje. Otóż tagom przypisuje się 2 główne zadania:

  • uporządkowanie treści na stronie,
  • optymalizację witryny pod frazy kluczowe.

Dodawanie tagów pozwala uporządkować treść, dzięki czemu użytkownicy w prosty sposób mogą dostać się do poszukiwanego wpisu, produktu, czy kategorii. W pewnych sytuacjach tagi mogą być wykorzystywane w pozycjonowaniu, jednak takie działanie koniecznie musi być wdrażane pod okiem fachowca. W przeciwnym razie bardzo łatwo o kanibalizację treści oraz szereg problemów zahaczających o SEO.​​​​​​​

Jak skutecznie używać tagów na stronie?

O tagach trzeba wiedzieć też to, że kluczowe jest ich poprawne stosowanie. Przede wszystkim pamiętaj, aby tagi i ich podstrony określić jeszcze przed przygotowaniem artykułu. Zalecamy określenie tagów, a następnie przydzielanie ich do poszczególnych wpisów.

Pomoże to uniknąć problemu polegającego na powtarzaniu tej samej treści na podstronie wpisu i podstronie tagu. Dlaczego to ważne, dowiesz się z kolejnego paragrafu. Tymczasem dodajmy jeszcze, że aby tagi na stronie zapewniły sukces, trzeba zadbać o dwie następujące kwestie:

  • kategorie powinny być przemyślane, aby realnie ułatwić nawigację na stronie. Innymi słowy, artykuły i inne wpisy na podstronie tagu powinny być z nimi powiązane tematycznie.
  • Podstrona tagu powinna być dopracowana pod względem technicznym i treściowym, aby została pozytywnie oceniona przez Google, co poskutkuje wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Tagi — jakich błędów należy unikać podczas stosowania ich na stronie?

Niepoprawne zarządzanie tagami może przynieść efekty odwrotne od zamierzonych. Zagrożenie stanowi kanibalizacja treści, czyli rywalizacja dwóch podstron jednej witryny o pozycje na te same frazy. Jeśli tag jest tożsamy z frazą główną wpisu, Google nie wie, którą podstronę na nią pozycjonować – tę, na której znajduje się wpis, czy podstronę tagu.

Powoduje to spadki widoczności obu podstron. A przecież nie chce tego żaden administrator serwisu, prawda?

Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!

Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 9,73 zł*.


  • Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
  • Darmowe podjazdy kurierskie
  • Ekspresowa dostawa
  • Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
  • Opłata paliwowa wliczona w cenę
  • Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: dane_osobowe@inpost.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-552), przy ul. Wielickiej 28.

Twoje dane będą przetwarzane w celu umożliwienia rejestracji, korzystania i obsługi konta w aplikacji mobilnej oraz w celach analitycznych i statystycznych. W razie wyrażenia stosownej zgody, Twoje dane będą przetwarzane również w celu wyświetlania powiadomień z aplikacji o treści marketingowej, kierowania treści marketingowych na podane przez Ciebie dane kontaktowe, w tym treści dopasowanych do Twoich preferencji w oparciu o profilowanie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.