Zwroty Allegro InPost

Jak zwrócić produkty dostarczone usługami Allegro InPost

Zwroty Allegro Kurier InPost

Jeżeli wybrałeś dostawę Allegro InPost, koszt ewentualnego odesłania przedmiotu jest wliczony w cenę tej opcji dostawy.

Aby odesłać przedmiot:

  • Wejdź do zakładki Moje Allegro > Moje zakupy > Licytacje i Kup Teraz: Przesyłki i kliknij zwrot produktu przy przedmiocie, który chcesz oddać.
  • Dostaniesz SMS z kodem zwrotu. Jednocześnie poinformuj sprzedającego o zamiarze odesłania przedmiotu.
  • Przygotuj przesyłkę. Adres zwrotu nie będzie Ci potrzebny. Wystarczy, że użyjesz kodu zwrotu, który otrzymasz w wiadomości SMS. 
    • Jeśli zwracasz paczkę Allegro Kurier InPost, to w zależności od jej wielkości możesz ją zwrócić w Paczkomacie lub w jednym z punktów obsługi zwrotów, których listę znajdziesz na stronie Znajdź Punkt InPost. W Paczkomacie można zwracać przesyłki, których wymiary pozwalają na ich umieszczenie w jednej z trzech skrytek: A: 8 x 38 x 64 cm, B: 19 x 38 x 64 cm, C: 41 x 38 x 64 cm. Waga zwracanej paczki w Paczkomacie nie może być większa niż 25 kg. Umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego Paczkomatu. Na ekranie Paczkomatu wybierz Nadam paczkę, a następnie Mam specjalny kod. Paczkomat automatycznie otworzy skrytkę. Umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Jeśli masz paczkę, której rozmiar nie pozwala na zwrot w Paczkomacie, to udaj się z nią do punktu znajdującego się na liście punktów, w których nadasz zwrot Allegro Polecony InPost.
  • Jeżeli zwracasz przesyłkę Allegro MiniPaczka InPost, udaj się z nią i z kodem zwrotu do punktu obsługi zwrotów Allegro MiniPaczka Inpost, których listę znajdziesz na stronie Znajdź Punkt InPost.

Pamiętaj! Masz 14 dni na kliknięcie przycisku „Zwrot” (licząc od momentu odebrania przesyłki) i potem kolejne 14 dni na zwrócenie paczki. Darmowy zwrot dostępny jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników Allegro. Ewentualne pytania w sprawie realizacji zwrotu kieruj bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta InPost.

Od 25 grudnia 2014 zaczęły obowiązywać nowe przepisy, istotnie zwiększające prawa konsumentów w e-commerce. Nowe regulacje dotykają również kwestii dostaw produktów i korzystania z prawa do odstąpienia od umowy. Co się zatem zmieni?

  • Do 14 dni zostaje wydłużony czas, w którym konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. 
  • W sposób jednoznaczny określono, że w przypadku odstąpienia od umowy zobowiązany jesteś zwrócić ceną produktu wraz z kosztami dostawy. UWAGA! Z zastrzeżeniem, że zwrotowi podlegają koszty najtańszej dostawy oferowanej w Twoim e-Sklepie!

W usłudze Allegro InPost koszt odesłania przedmiotu wliczony jest w cenę tej opcji dostawy.

Zwroty Allegro Paczkomaty InPost

  • W serwisie Allegro, w panelu Moje Allegro > Przesyłki użytkownik znajdzie opcję “Chcę zwrócić”.
  • Otrzyma kod zwrotu (prześlemy go Twojemu Klientowi SMS-em).
  • Z kodem będzie musiał udać się do dowolnego Paczkomatu. Na ekranie Paczkomatu wybiera „Nadam paczkę”, a następnie „Mam specjalny kod”. Paczkomat automatycznie otworzy skrytkę, w której umieści zwracaną paczkę. Następnie zamknie skrytkę - to wszystko!
  • Z kodem zwrotu może też udać się do punktu obsługi zwrotów Allegro MiniPaczka InPost, których lista znajduje się na stronie Znajdź Punkt InPost.

Zwroty Allegro MiniPaczka InPost

  • W serwisie Allegro, w panelu Moje Allegro > Przesyłki użytkownik znajdzie opcję “Chcę zwrócić”.
  • Otrzyma kod zwrotu (prześlemy go Twojemu Klientowi SMS-em).
  • Z kodem zwrotu udaje się do punktu obsługi zwrotów Allegro Inpost, których lista znajduje się na stronie Znajdź Punkt InPost.

Terminy zwrotów

Operator deklaruje zwrot przesyłki w dni robocze w terminie deklarowanym D+3 (trzeci dzień roboczy po nadaniu). Termin ten obowiązuje pod warunkiem, że nadania Zwrotu dokonano w danym dniu roboczym przed godziną 12:00.

Pamiętaj! Niedotrzymanie tych warunków wydłuża czas doręczenia o jeden dzień roboczy.

Terminy doręczeń liczą się tylko w dni robocze i nie biegną w święta oraz w dni ustawowo wolne od pracy.