- Polityka prywatności spółek Grupy kapitałowej Integer.pl
- Polityka prywatności serwisu www.InPost.pl
- Polityka prywatności InPost Mobile
Polityka prywatności spółek Grupy kapitałowej Integer.pl
- 1.1 Ochrona Twoich danych osobowych jest dla nas bardzo ważna. Świadcząc usługi pocztowe, jesteśmy zobowiązani do zachowania tajemnicy pocztowej, która obejmuje, między innymi, informacje przekazywane w przesyłkach pocztowych, dane dotyczące podmiotów korzystających z usług pocztowych oraz dane dotyczące faktu i okoliczności świadczenia usług pocztowych lub korzystania z tych usług. Ponadto informacje lub dane objęte tajemnicą pocztową mogą być zbierane, utrwalane, przechowywane, opracowywane, zmieniane, usuwane lub udostępniane tylko wówczas, gdy czynności te dotyczą świadczonej usługi pocztowej albo są niezbędne do jej wykonania lub jeżeli przepisy odrębne stanowią inaczej.
W wielu przypadkach tajemnicą pocztową objęte są również Twoje dane osobowe w rozumieniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Niniejszy dokument ma za zasadnie przekazać Tobie niezbędne informacje w przedmiocie tego, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe, oraz jakie są Twoje uprawnienia w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych.
- 2.1 Administratorem Twoich danych jest, w zależności od rodzaju wykonywanej usługi, stosowna spółka powiązana kapitałowo ze spółką Integer.pl (wykaz tych podmiotów dostępny jest pod adresem: https://integer.pl/ - w dalszej części niniejszej informacji podmioty te będziemy określać zbiorczo, jako „InPost”) lub podmiot zewnętrzny, który przekazał dane do InPost w celu i zakresie wykonania usługi, a w szczególności:
- 2.1.1 Jeśli jesteś osobą fizyczną nadającą swoją przesyłkę w ramach świadczonych usług pocztowych bądź przewozowych zarówno za pośrednictwem Paczkomatów InPost, jak również PaczkoPunktów, Oddziałów InPost lub bezpośrednio u kuriera InPost - administratorem Twoich danych jest spółka InPost sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków.
- 2.1.2 Jeśli jesteś osobą fizyczną będącą odbiorcą (adresatem) przesyłki w ramach świadczonych usług pocztowych bądź przewozowych, odbierającą przesyłkę za pośrednictwem Paczkomatów InPost, PaczkoPunktu, Oddziału InPost lub bezpośrednio od kuriera InPost - administratorem Twoich danych jest spółka InPost sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków.
- 2.1.3 W przypadku, gdy zlecasz podmiotowi zewnętrznemu wykonanie usług na przesyłce, która ma być nadana za pośrednictwem sieci InPost sp. z o.o. (np. jeżeli zamawiasz towar w sklepie internetowym, wskazując swoje dane do doręczenia przesyłki w Paczkomacie lub bezpośrednio przez kuriera) - administratorem Twoich danych osobowych , w zakresie i w celach niezbędnych do doręczenia Tobie przesyłki, jest spółka InPost sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków.
- 2.2 Zawsze w sytuacji, w której wyrażasz nam zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, zostaniesz przed wyrażeniem tej zgody poinformowany, która spółka spośród spółek InPost jest administratorem Twoich danych osobowych.
-
3.1 W ramach świadczonych przez InPost usług, możemy przetwarzać następujące dane osobowe:
- 3.1.1 imię i nazwisko nadawcy (w tym płatnika) oraz odbiorcy (adresata) przesyłki,
- 3.1.2 adres nadawcy przesyłki (ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość),
- 3.1.3 adres odbiorcy przesyłki (ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość),
- 3.1.4 nowy adres do doręczenia przesyłki, jeżeli po nadaniu przesyłki nadawca zgłosi InPost polecenie doręczenia jej pod nowy adres, lub InPost ustali z Odbiorcą przed doręczeniem przesyłki inny adres jej doręczenia (nowy adres zawiera dane w postaci określenia ulicy, nr domu, nr lokalu, kodu pocztowy oraz miejscowości),
- 3.1.5 adres e-mail nadawcy oraz odbiorcy przesyłki, który jest przetwarzany w celu wysłania wiadomości dotyczących wykonywania usługi, w szczególności informację o aktualnym statusie doręczenia przesyłki, lub informację umożliwiającą odbiór przesyłki z Paczkomatu,
- 3.1.6 numer telefonu nadawcy oraz odbiorcy przesyłki w celu bezpośredniego kontaktu lub wysyłki wiadomości dotyczących wykonywania usługi, w szczególności kontakt mający na celu ustalenie innego miejsca doręczenia przesyłki, lub informację umożliwiającą odbiór przesyłki z Paczkomatu,
- 3.1.7 zależnie od wybranej do realizacji usługi, możemy również przetwarzać numer rachunku bankowego, niezbędny do przekazania pobranej gotówki (w ramach usługi pobrania, tzw. cash on delivery) osobie wskazanej przez nadawcę, oraz informacje pozwalające zidentyfikować okoliczności dokonania płatności pobrań lub doładowań kont w ramach opłacania oferowanych przez nas usług metodą pre-paid (przedpłatą),
- 3.1.8 w przypadku świadczenia usług na rzecz przedsiębiorców (umowa B2B), dane dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej (m.in. NIP, REGON, firma, adres działalności, dane kontaktowe), w tym dane osób kontaktowych lub upoważnionych do reprezentacji w imieniu kontrahentów InPost (na podstawie zawartej umowy) oraz dane dotyczące współpracy z InPost;
- 3.1.9 adres IP osób, które korzystają z naszych systemów umożliwiających zamawianie usług, które świadczymy.
- 3.2 Powyższe dane przetwarzamy w celu i zakresie niezbędnym do wykonania usług świadczonych przez InPost, w celu dostarczenia przesyłki odbiorcy, w celu realizacji zawartych umów B2B, w celu wykonania obowiązków prawnych InPost, w tym rozpatrzenia składanych reklamacji na te usługi oraz w celach analitycznych i statystycznych. W zakresie w jakim jesteśmy do tego zobowiązani przepisami, dane przetwarzamy ponadto w celach związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Ponadto, w ramach przekazywania Tobie wiadomości o charakterze marketingowym lub realizacji innych Twoich zgłoszeń, np. zapytań ofertowych (za Twoją uprzednią zgodą), możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, które przekazałeś nam w przy wyrażaniu powyższej zgody.
- 3.3 Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla poprawnego wykonania usług świadczonych przez InPost, realizacji zawartych umów B2B lub rozpatrzenia i ewentualnej realizacji zgłoszeń, które do nas kierujesz. Wymóg podania tych danych jest wymogiem umownym, natomiast w stosunku do danych podawanych w ramach składanych do nas reklamacji z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług pocztowych oraz przewozowych, oraz w zakresie, w jakim zbieramy dane w celach związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, jest to także wymóg ustawowy (określony w przepisach wykonawczych do ustawy Prawo pocztowe oraz Prawo przewozowe oraz ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu).
- 3.4 Ponadto, w związku z tym, że – dla celów bezpieczeństwa oraz ochrony Ciebie oraz Twoich przesyłek, w szczególności przed kradzieżą i aktami wandalizmu – stosujemy monitoring Paczkomatów InPost, w ramach którego możliwe jest utrwalenie Twojego wizerunku, a tym samym przetwarzamy również i tę danę osobową. Administratorem danych osobowych z nagrań z monitoringu jest InPost Paczkomaty sp. z o.o. Przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne zarówno dla ochrony naszych prawnie uzasadnionych interesów, jak i ochrony Twoich interesów. W przypadku, gdyby nagranie uwieczniło popełnienie przestępstwa, przetwarzanie to jest również niezbędne do wypełnienia obowiązku, który na nas ciąży, wynikającego w szczególności z art. 81 ustawy Prawo pocztowe (Dz.U.2017.1481 t.j. ze zm.) oraz art. 304 kodeksu postępowania karnego (Dz.U.2017.1904 t.j. ze zm.). Nagrania z monitoringu mogą być udostępnione spółkom z Grupy kapitałowej Integer.pl (wykaz podmiotów dostępny jest pod adresem: https://integer.pl/ w przypadku wystąpienia okoliczności, która wymaga wglądu w nagrania monitoringu (np. uszkodzenia urządzenia, które jest własnością innej spółki z Grupy kapitałowej Integer.pl). W takim przypadku dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie w celu wyjaśnienia incydentu i na potrzeby ewntualnego dochodzenia roszczeń, a podstawą ich wykorzystania (w tym udostępnienia) jest prawnie uzasadniony interes. Nagrania przechowujemy w sposób zapewniający bezpieczeństwo ich przetwarzania (o tym, jak zabezpieczany Twoje dane osobowe, piszemy poniżej w rozdziale „W jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe?”), oraz przez okres do jednego miesiąca od dnia nagrania.
- 4.1 Twoje dane osobowe otrzymujemy bezpośrednio od Ciebie, lub od nadawcy (w tym płatnika) przesyłki, którą ten nadał poprzez zlecenie InPost wykonania usługi na takiej przesyłce. Dane te mogą być zatem otrzymane przez InPost w szczególności w następujących okolicznościach:
- 4.1.1 w przypadku, w którym przekazujesz nam swoją Przesyłkę, abyśmy ją doręczyli wskazanej przez Ciebie osobie lub pod wskazane miejsce,
- 4.1.2 w przypadku, w którym nasi klienci (np. sklepy internetowe) przekazują nam Twoje dane, celem doręczenia Tobie przesyłek,
- 4.1.3 w przypadku, w którym zgłosisz do nas reklamację lub skargę z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług, które świadczymy, lub gdy Twoje dane zostaną podane przez osobę uprawnioną do złożenia takiej reklamacji, na przykład naszego klienta, który nadał do Ciebie przesyłkę, a następnie złożył do InPost reklamację z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi na tej przesyłce,
- 4.1.4 w przypadku, w którym składasz do nas inne zapytanie w przedmiocie świadczonych przez InPost usług lub działalności InPost,
- 4.1.5 w przypadku, w którym przetwarzanie Twoich danych jest związane z zawarciem i realizacją umów łączących InPost z jego kontrahentami w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;
- 4.1.6 jeżeli podasz InPost swoje dane celem otrzymania oferty współpracy, w tym rozszerzonej oferty współpracy z wyznaczonymi spółkami z Grupy InPost,
- 4.1.7 jeżeli podasz InPost swoje dane celem utworzenia konta w systemie informatycznym InPost, który umożliwia generowanie zamówień na usługi, które oferujemy,
- 4.1.8 jeżeli przekażesz swoje dane – wyłącznie za Twoją zgodą – w celu przetwarzania ich na potrzeby marketingu produktów i usług InPost oraz podmiotów współpracujących z InPost, który będzie realizowany przez InPost lub samodzielnie przez te podmioty.
- 5.1 Cel przetwarzania Twoich danych osobowych jest określony w szczególności we właściwej umowie lub regulaminie InPost, na podstawie której świadczymy dla Ciebie usługi lub mamy dostęp do Twoich danych osobowych, bądź bezpośrednio przy wyrażaniu przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Takim celem może być:
- 5.1.1 wykonanie na Twoją rzecz usług pocztowych lub usług przewozowych, oraz usług towarzyszących tym usługom, w tym doręczenie przesyłki, którą nadałeś, lub doręczenie Tobie przesyłki,
- 5.1.2 konieczność realizacji przez nas obowiązków podatkowych, prawnych oraz rozliczeniowych, w tym obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
- 5.1.3 wykonanie umowy łączącej InPost z jego kontrahentami w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, w tym przekazywaniu informacji o możliwych modelach współpracy związanych z zawartą umową;
- 5.1.4 przekazywanie Tobie informacji i materiałów o charakterze marketingowym lub celem przekazania Tobie naszej oferty (jest to opcjonalnie i wymaga Twojej zgody na otrzymywanie tego typu informacji).
- 5.1.5 analizy, w tym personalizacji, wyłącznie na potrzeby optymalizacji procesów przy świadczeniu przez nas usług i usprawniania ich świadczenia.
- 6.1 Twoje dane osobowe przechowujemy nie dłużej, niż to jest konieczne. W szczególności dane te przechowujemy przez czas niezbędny do prawidłowej realizacji usług, które świadczymy, a po tym okresie nie dłużej, niż do upływu okresu przedawnienia roszczeń, jakie mogą zostać podniesione w związku z realizacją tych usług. Czas przechowywania danych osobowych określony jest w naszych regulaminach świadczenia usług, umowach dotyczących przetwarzania, udostępnienia czy powierzenia przetwarzania danych (wtedy czas ten wiąże Strony tych umów), treściach wyrażanych przez Ciebie zgód na przetwarzanie Twoich danych osobowych, a jeżeli nie jest określony w tych regulaminach bądź umowach, przechowujemy Twoje dane osobowe w następujących okresach:
- 6.1.1 gdy posiadasz konto w naszych systemach umożliwiających zamawianie usług, które świadczymy, i zlecasz te usługi jako nadawca (w tym płatnik), jak również jeżeli nie posiadasz takiego konta, ale korzystasz z naszych usług jako nadawca (w tym płatnik), Twoje dane osobowe przechowujemy przez okres maksymalnie 6 lat licząc od dnia nadania przez Ciebie danej przesyłki, lub usunięcia konta,
- 6.1.2 gdy jesteś odbiorcą przesyłki, Twoje dane osobowe możemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż okres przedawnienia ewentualnych roszczeń z tytułu świadczenia przez nas usług, wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- 6.1.3 gdy składasz reklamację lub skargę na usługi, które świadczy InPost, Twoje dane osobowe zawarte w tej reklamacji lub skardze przetwarzamy przez czas niezbędny dla rozpatrzenia tej reklamacji i skargi, a po upływie tego czasu możemy przechowywać je przez okres nie dłuższy, niż okres przedawnienia ewentualnych roszczeń z tytułu wniesionej reklamacji lub skargi, wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- 6.1.4 gdy jesteś stroną umowy albo osobą kontaktową lub osobą wyznaczoną do reprezentacji kontrahenta, z którym InPost zawarł umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Twoje dane osobowe wskazane w umowie lub dokumentach związanych z realizacją współpracy przechowujemy przez czas trwania umowy, a po tym okresie możemy przechowywać je przez okres nie dłuższy niż okres ewentualnego przedawnienia roszczeń, wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub rozliczeń księgowych i podatkowych, do których dokonania InPost zobowiązany jest na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- 6.1.5 gdy składasz do nas inne zgłoszenie lub zapytanie, Twoje dane osobowe przechowujemy przez okres obsługi i ewentualnej realizacji Twojego zgłoszenia, a po tym okresie możemy przechowywać je przez okres nie dłuższy, niż okres ewentualnego przedawnienia roszczeń, wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- 6.1.6 jeżeli czas przechowywania Twoich danych osobowych wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, przechowujemy Twoje dane osobowe przez okres określony w tych przepisach.
- 7.1 Ponieważ jako InPost musimy dochować wykonania obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności w zakresie:
- 7.1.1 realizacji prawa pocztowego, prawa przewozowego, przepisów podatkowych i rachunkowych,
- 7.1.2 w zakresie, w którym przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez InPost, w postaci spraw związanych z dochodzeniem roszczeń wynikających ze świadczenia usług przez InPost,
- 7.1.3 stałego podnoszenia poziomu bezpieczeństwa, w tym w szczególności zapobiegania nadużyciom i oszustwom,
- 7.1.4 innych prawnie uzasadnionych obowiązków nałożonych na InPost.
- 8.1 W zakresie usług pocztowych i przewozowych świadczonych przez InPost, Twoje dane osobowe przetwarzamy:
- 8.1.1 w formie elektronicznej w systemach informatycznych InPost i podwykonawców InPost, w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji usług świadczonych przez InPost, także w sposób zautomatyzowany,
- 8.1.2 w formie fizycznej (np. w formie pisemnej), w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji usług świadczonych przez InPost, w szczególności jako wydruki na etykietach nadawczych generowanych za pośrednictwem systemów informatycznych InPost, które są naklejane na przesyłkę.
- 8.2 Podczas przetwarzania Twoich danych osobowych stosujemy zabezpieczenia odpowiednie do rodzaju, ilości i zakresu przetwarzanych danych osobowych oraz odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, aby jak najlepiej zabezpieczyć Twoje dane osobowe przed nieuprawnionymi działaniami.
Zdając sobie sprawę, jak ważna jest ochrona Twoich danych osobowych, używamy m.in.:- 8.2.1 szyfrowania Twoich danych za pomocą warstwy SSL (Secure Sockets Layer) podczas ich przesyłania,
- 8.2.2 w określonych przypadkach procesów anonimizacji, pseudonimizacji i szyfrowania Twoich danych osobowych
- 8.2.3 innych zabezpieczeń sprzętowych, sieciowych oraz systemowych, takich jak: zapory ogniowe, licencjonowane oprogramowanie antywirusowe sprzętowe oraz sieciowe, kontrolowane dostępy za pośrednictwem zabezpieczonej sieci VPN i wielu innych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa IT,
- 8.2.4 elektronicznych oraz fizycznych mechanizmów kontroli dostępu osób do budynków i pomieszczeń, w których przetwarzane są Twoje dane osobowe (m.in. kluczy magnetycznych i elektronicznych, zamków bezpieczeństwa, monitoringu),
- 8.2.5 innych zabezpieczeń, które mają na celu ochronę Twoich danych osobowych.
- 9.1 Dane kontaktowe InPost: ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków. Kontakt z osobą odpowiedzialną za ochronę danych osobowych w InPost możliwy jest pod adresem e-mail: dane_osobowe@inpost.pl, lub korespondencją tradycyjną na podany powyżej adres.
- 9.2W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących ochrony Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem adresu e-mail: dane_osobowe@inpost.pl.
- 10.1 InPost przetwarza Twoje dane osobowe w szczególności celem wykonania usług pocztowych oraz przewozowych, które oferuje. Usługi te wykonywane są na podstawie umów, w tym umów zawieranych z nadawcami przesyłek. Bez przetwarzania tych danych osobowych nie jesteśmy w stanie wykonać tych usług (np. nie znając adresu do doręczenia przesyłki oraz jej adresata, nie jesteśmy w stanie doręczyć takiej przesyłki), ani innych świadczeń, do których się zobowiązaliśmy. Przetwarzanie Twoich danych osobowych jest również niezbędne dla wypełnienia obowiązków prawnych, jakie na nas ciążą. Jednym z takich obowiązków jest ten określony w art. 81 ustawy Prawo pocztowe (Dz.U.2017.1481 t.j. z późn. zm.) – zgodnie z tym przepisem, InPost, działając jako operator pocztowy, jest obowiązany do wykonywania zadań i obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego w zakresie i na warunkach określonych w ustawie Prawo pocztowe oraz w przepisach odrębnych.
- 10.2 Przetwarzamy również Twoje dane osobowe do celów wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów – przez „prawnie uzasadniony interes” rozumiemy zgodny z powszechnie obowiązującym prawem oraz racjonalny cel przetwarzania danych (np. przetwarzanie danych odbiorców w związku z wykonaniem umowy zawartej z nadawcą przesyłki, obowiązek rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa pocztowego, identyfikacja klienta i stosowanie pozostałych środków bezpieczeństwa finansowego zgodnie z przepisami regulującymi przeciwdziałanie praniu pieniędzy, marketing bezpośredni naszych produktów lub usług, bądź dochodzenie przez nas roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej). Każdorazowo, gdy chcemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, badamy i oceniamy, czy takie przetwarzanie danych osobowych wpłynie na Ciebie oraz na Twoje prawa. Nie będziemy przetwarzać Twoich danych osobowych na podstawie naszego „prawnie uzasadnionego interesu”, jeżeli Twój interes bądź Twoje prawa i wolności będą nad nim nadrzędne.
- 10.3 Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe również w celu realizacji umowy zawartej w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez InPost, jeżeli jesteś stroną takiej umowy albo osobą kontaktową lub osobą uprawnioną do reprezentacji. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest niezbędność do realizacji zawartej umowy orz prawnie uzasadnionych interesów InPost polegających na sprawnym bieżącym wykonywaniu umowy oraz utrzymywaniu stałej relacji biznesowej, w tym poprzez ustalenie warunków bieżącej lub przyszłej współpracy. Każdorazowo, gdy chcemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, badamy i oceniamy, czy takie przetwarzanie danych osobowych wpłynie na Ciebie oraz na Twoje prawa. Nie będziemy przetwarzać Twoich danych osobowych na podstawie naszego „prawnie uzasadnionego interesu”, jeżeli Twój interes bądź Twoje prawa i wolności będą nad nim nadrzędne.
- 10.4 W przypadku innych celów przetwarzania Twoich danych osobowych, Twoją zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych dla tych celów możesz w każdym czasie wycofać bez wpływu na ważność przetwarzania danych osobowych przed wycofaniem zgody. Twoją zgodę uzyskujemy zwłaszcza dla wykorzystania Twoich danych osobowych dla celów marketingowych.
- 11.1 Zgodnie z przepisami RODO, „odbiorcą” danych osobowych jest osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe, niezależnie od tego, czy jest stroną trzecią. Twoje dane osobowe nie są przetwarzane wyłącznie przez InPost oraz jego personel. Świadczymy nasze usługi przy pomocy wielu podwykonawców, począwszy od przedsiębiorstw transportowych, a skończywszy na podmiotach, które prowadzą dla nas placówki pocztowe i wydają w nich przesyłki dla Ciebie. Twoje dane są zatem przetwarzane przez takie kategorie odbiorców, jak:
- 11.1.1 pracownicy i współpracownicy InPost,
- 11.1.2 podwykonawcy InPost, świadczący w naszym imieniu usługi przyjmowania, przemieszczania, sortownia i doręczania przesyłek,
- 11.1.3 ubezpieczyciel likwidujący szkody na przesyłkach,
- 11.1.4 podwykonawcy obsługujący nasze sieci informatyczne oraz bazy danych i tworzący dla nas rozwiązania informatyczne oraz świadczący na naszą rzecz usługi marketingowe,
- 11.1.5 podwykonawcy obsługujący dla InPost infolinię i dział obsługi klienta,
- 11.1.6 spółki powiązana kapitałowo ze spółką Integer.pl (wykaz tych podmiotów dostępny jest pod adresem: https://integer.pl/),
- 11.1.7 profesjonalne podmioty świadczące InPost doradztwo podatkowe, prawne, audytowe i rozliczeniowe,
- 11.1.8 operatorzy płatności.
- 11.2 Jeżeli łączy Cię z InPost stosunek umowny (umowa B2B), Twoje dane osobowe możemy przekazać również do naszych spółek z grupy kapitałowej, gdy wypełniając kierowaną do Ciebie ankietę przeznaczoną dla naszych kontrahentów wyrazisz chęć nawiązania z Tobą kontaktu biznesowego przez nasze spółki z grupy w celu przedstawienia Ci rozszerzonej oferty współpracy. W takim przypadku przekażemy podany przez Ciebie w wypełnionej ankiecie adres e-mail do naszej spółki z siedzibą we Włoszech.
- 12.1 Twoje dane osobowe są przekazywane do państw trzecich w przypadku, w którym usługi, które świadczy InPost, mają być wykonane także na obszarze państwa trzeciego. Taka sytuacja ma miejsce np. w sytuacji, w której nadasz na pośrednictwem InPost do takiego kraju przesyłkę. Twoje dane osobowe mogą być przekazywane także naszym podwykonawcom (np. podmiotom, które doręczają Twoją przesyłkę na obszarze państwa trzeciego) i podmiotom świadczącym InPost doradztwo podatkowe, prawne, audytowe i rozliczeniowe, jeżeli prowadzą oni swoją działalność na terenie państwa trzeciego.
- 12.2 Nie przekazujemy Twoich danych osobowych do organizacji międzynarodowych. Nie przekazujemy Twoich danych osobowych do państw trzecich, jeżeli takie przekazanie nie jest możliwe lub jest wykluczone na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- 12.3 Jeżeli łączy Cię z InPost stosunek umowny (umowa B2B), Twoje dane osobowe możemy przekazywać do państw trzecich również w przypadku, gdy wypełniając kierowaną do Ciebie ankietę przeznaczoną dla naszych kontrahentów wyrazisz chęć nawiązania z Tobą kontaktu biznesowego przez nasze spółki z grupy w celu przedstawienia Ci rozszerzonej oferty współpracy. W takim przypadku, przekażemy podany przez Ciebie w wypełnionej ankiecie adres e-mail do naszej spółki z siedzibą w Wielkiej Brytanii.
- 12.4 Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym („EOG”) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu InPost przekazuje Twoje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
- 12.4.1 współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
- 12.4.2 stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską, pod warunkiem zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych;
- 12.4.3 stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
- 12.5 O planowanym zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG, innym niż wskazany powyżej, InPost poinformuje Cię na odpowiednim etapie przetwarzania danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- 13.1 Jeżeli korzystasz z naszych stron internetowych oraz systemów dostępnych za pośrednictwem tych stron (w szczególności umożliwiających generowanie zamówień i inne czynności związane ze zlecaniem usług pocztowych oraz przewozowych), przy przeglądaniu tych stron dochodzi do tworzenia tak zwanych plików „cookies” (ciasteczek). Są to pliki tekstowe niewielkiego rozmiaru, które są przechowywane na Twoim urządzeniu, za pośrednictwem którego przeglądasz strony internetowe. Są one powszechnie wykorzystywane w celu zapewnienia funkcjonowania stron internetowych oraz innych usług świadczonych za pośrednictwem sieci Internet, oraz w celu ulepszania i rozwijania tych stron, co odbywa się w oparciu o odczytywanie treści tych plików.
- 13.2 InPost zbiera informacje zawarte w „ciasteczkach”, takie jak data połączenia ze stroną internetową lub adres IP urządzenia, z którego następuje połączenie ze stroną – są to dane obrazujące sposób korzystania przez Ciebie z naszych stron internetowych. Informacje te są wykorzystywane do celów administracyjnych i statystycznych oraz mających na celu ulepszenie tych stron i poprawienie Twojego komfortu ich użytkowania. Ponadto dane te, przetwarzane automatycznie, mogą być użyte do analizy zachowań odbiorców treści na tych stronach (np. czasu przebywania na stronie internetowej) lub do personalizacji zawartości stron internetowych, w szczególności poprzez dostarczenie reklam internetowych.
- 13.3 Nie musisz akceptować plików cookies (możesz zaakceptować ich wykorzystanie zarówno przez wybór odpowiedniego przycisku na naszej stronie internetowych, jak również przez dokonanie odpowiednich ustawień w Twojej przeglądarce internetowej), ale może to spowodować, że strona ta nie będzie działać w pełni poprawnie.
- 14.1 Masz prawo do żądania od InPost, jako administratora danych osobowych, dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, oraz prawo do przenoszenia tych danych oraz otrzymywania ich kopii.
- 14.2 Jeżeli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych przez InPost, masz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- 14.3 Powyższe prawa możesz wykonać poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia InPost, w szczególności a pośrednictwem adresu e-mail: dane_osobowe@inpost.pl.
- 14.4 Masz także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Danych Osobowych lub innego organu państwowego zobowiązanego przepisami prawa do nadzorowania zasad przetwarzania danych osobowych), jeżeli uznasz, że nienależycie odnieśliśmy się do naszych obowiązków.
- 14.5 Niniejsza polityka może ulec zmianie, w szczególności jeżeli będzie to konieczne ze względu na zmianę powszechnie przepisów prawa bądź zmianę w zakresie oferowanych przez InPost usług. Aktualna wersja polityki jest dostępna pod adresem: https://inpost.pl/polityka-prywatnosci.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
- 1.1 Administrator – InPost Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000543759, NIP: 6793108059, kapitał zakładowy: 116 278 450,00 zł.
- 1.2 Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
- 1.3 Polityka - niniejsza Polityka prywatności.
- 1.4 RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- 1.5 Serwis – serwis internetowy prowadzony pod adresem www.inpost.pl
- 1.6 Użytkownik – każda osoba fizyczna korzystająca z Serwisu.
- 2.1 W skład Grupy Kapitałowej INTEGER.PL (dalej: „Grupa Integer”) wchodzą następujące spółki:
- 2.1.1 InPost sp. z o.o. (dawniej jako InPost Express sp. z o.o.) – głównym profilem działalności spółki jest doręczanie przesyłek za pośrednictwem innowacyjnego systemu automatycznych skrytek pocztowych, usługi kurierskie zarówno dla Kupujących biznesowych, jak i detalicznych, obsługa współpracy z serwisem allegro.pl, obsługa procesu reklamacji, prowadzenie działań marketingowych w imieniu Grupy Integer, w tym wysyłka newslettera.
- 2.1.2 InPost Paczkomaty sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), ul. Pana Tadeusza 4 – urządzeń przeznaczonych do odbioru przesyłek (maszyny Paczkomat InPost), w tym zarządzanie ich bezpieczeństwem.
- 2.1.3 Integer.pl S.A. z siedzibą w Krakowie (30-727), ul. Pana Tadeusza 4 – głównym przedmiotem działalności spółki jest produkcja i sprzedaż urządzeń do odbioru przesyłek, w tym maszyn Paczkomat, świadczenie usług w obszarze Fulfillment oraz Lodówkomaty, działalność badawczo–rozwojowa, działalność portali internetowych, przetwarzanie danych, zarządzanie stronami internetowymi (hosting) oraz działalność holdingowa, która polega na zarządzaniu Grupą Integer;
- 2.1.4 Integer Group Services sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), ul. Pana Tadeusza 4 – świadczy usługi doradcze, wspiera działalności spółek zależnych Grupy Integer dostosowując swoje działania do bieżących potrzeb wynikających z rozwoju spółek Grupy Integer, w tym m.in. odpowiada za prowadzenie rekrutacji i zatrudnienie.
- 3.1 Administratorem danych osobowych osób korzystających z Serwisu jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727) przy ul. Pana Tadeusza 4. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie czy innych podobnych technologii), a niebędących zarejestrowanymi Użytkownikami (tj. osób, które nie posiadają profilu w Serwisie), przetwarzane są przez Administratora:
- 3.1.1 w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- 3.1.2 w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
- 3.1.3 w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
- 3.1.4 w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów, w szczególności związanych z prezentowaniem reklamy behawioralnej – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
- 3.2 Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego Dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach, które dotyczą systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- 3.3 Dane osobowe Użytkownika w postaci informacji o sposobie korzystania z Serwisu mogą być przetwarzane w celu zapewnienia jego prawidłowego funkcjonowania, prowadzenia analiz i dostosowywania wyświetlanych reklamowych treści do zainteresowań Użytkownika. Działania w celu marketingowym są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził na nie zgodę, którą może wycofać w dowolnym momencie. Informacje o stosowanych technologach śledzących oraz informacje o przysługujących Użytkownikowi prawach zostały opisane w sekcji TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE WYKORZYSTYWANE W SERWISIE.
- 3.4 Administratorem danych osobowych osób rejestrujących się w Serwisie jest Inpost sp. z o.o. siedzibą w Krakowie (30-727), ul. Pana Tadeusza 4. Osoby, które dokonują rejestracji w Serwisie, proszone są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi danego konta. W celu ułatwienia obsługi Użytkownik może podać dodatkowe dane, wyrażając tym samym zgodę na ich przetwarzanie. Takie dane można w każdym czasie usunąć. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
- 3.5 Dane osobowe są przetwarzane:
- 3.5.1 w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą kont w Serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w zakresie danych podanych fakultatywnie – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- 3.5.2 w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie i sposobu korzystania z kont, a także preferencji Użytkowników w celu poprawy stosowanych funkcjonalności;
- 3.5.3 w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
- 3.5.4 w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
- 3.6 Na konta w Serwisie, jeżeli taka opcja została udostępniona, można zalogować się również za pośrednictwem portali zewnętrznych (Facebook, Allegro). W takim wypadku Serwis pobierze z konta Użytkownika w ramach portalu zewnętrznego jedynie dane niezbędne do rejestracji i obsługi konta. Informacje o zakresie i celach przetwarzania danych przez portale zewnętrzne można znaleźć w ich politykach prywatności.
- 3.7 Jeżeli Użytkownik zamieszcza w Serwisie jakiekolwiek Dane osobowe innych osób (w tym ich imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub adres e–mail), może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszenia przepisów prawa i dóbr osobistych tych osób.
- 3.8 Jest to usługa skierowana do Klientów Biznesowych. Administratorem danych osobowych jest ta spółka z grupy kapitałowej Integer.pl, której działalności dotyczy zapytanie ofertowe. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim w celu uzyskania informacji o możliwości podjęcia współpracy za pośrednictwem elektronicznych formularzy ofertowych zamieszczonych w różnych częściach Serwisu. Osoby, które chcą skorzystać z formularzy ofertowych proszone są podanie o Danych osobowych niezbędnych do złożenia zapytania. Niepodanie Danych osobowych skutkuje brakiem możliwości obsługi zapytania.
- 3.9 Dane osobowe są przetwarzane:
- 3.9.1 w celu obsługi zapytania przesłanego przez formularz ofertowy – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na udzieleniu odpowiedzi na zapytanie ofertowe;
- 3.9.2 w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu statystyk zapytań zgłaszanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu w celu doskonalenia jego funkcjonalności;
- 3.9.3 w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
- 3.9.4 w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
- 3.10 Administratorem danych osobowych związanych z obsługą zapytania przesłanego przez formularz kontaktowy jest ta spółka z grupy kapitałowej Integer.pl, której działalności dotyczy zapytanie. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych. Osoby, które chcą skorzystać z formularzy kontaktowych proszone są o podanie Danych osobowych niezbędnych do złożenia zapytania. Niepodanie Danych osobowych skutkuje brakiem możliwości obsługi zapytania.
- 3.11 Dane osobowe osób korzystających z formularzy będą przetwarzane:
- 3.11.1 w celu obsługi zapytania przesłanego przez formularz kontaktowy – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na udzieleniu odpowiedzi na zapytanie;
- 3.11.2 w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu statystyk zapytań zgłaszanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu w celu doskonalenia jego funkcjonalności;
- 3.11.3 w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
- 3.11.4 w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
- 3.12 Administratorem danych osobowych związanych z obsługą reklamacji przesłanych przez formularz kontaktowy jest ta spółka z grupy kapitałowej Integer.pl, której usług dotyczy reklamacja. Administrator zapewnia możliwość złożenia reklamacji przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy reklamacyjnych. Osoby, które chcą skorzystać z formularzy reklamacyjnych proszone są o podanie Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i obsługi reklamacji. Niepodanie Danych osobowych skutkuje brakiem możliwości obsługi zapytania.
- 3.13 Dane osobowe będą przetwarzane:
- 3.13.1 w celu obsługi reklamacji – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy zawartej z Administratorem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- 3.13.2 w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu statystyk reklamacji zgłaszanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu w celu doskonalenia jego funkcjonalności;
- 3.13.3 w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
- 3.13.4 w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
- 4.1 Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:
- 4.1.1 wyświetlaniu Użytkownikowi w Serwisie treści marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom (reklama behawioralna), a także na kierowaniu przekazu reklamowego do Użytkowników, którzy korzystają z Serwisu, na innych stronach internetowych i w portalach społecznościowych (remarketing);
- 4.1.2 przesyłaniu informacji handlowych różnymi kanałami, w tym za pośrednictwem poczty e–mail, drogą MMS / SMS, poprzez połączenia telefoniczne oraz powiadomienia push, zawierających informacje o interesujących ofertach lub treściach dotyczących produktów i usług Administratora, spółek z Grupy Integer.pl oraz podmiotów współpracujących z ww. spółkami.
- 4.2 Administrator podejmuje działania, o których mowa powyżej w przypadku odebrania stosownej zgody (dalej jako: „Zgoda marketingowa”).
- 4.3 W przypadku działań, o których mowa w 4.1.1. Administrator odbiera od Użytkownika zgodę na wykorzystywanie technologii śledzących wykorzystujących informacje o sposobie korzystania z Serwisu za pośrednictwem bannera wyświetlającego się po Serwisu. Więcej informacji na ten temat znajduje się w podrozdziale „Technologie śledzące wykorzystywane w Serwisie” poniżej.
- 4.4 W przypadku działań, o których mowa w 4.1.2. Administrator odbiera od Użytkownika zgodę na przekazywanie treści marketingowych na wskazany kanał komunikacji poprzez zaznaczenie właściwego checkboxa znajdującego się pod danym formularzem.
- 4.5 W przypadku wyrażenia zgody marketingowej Administrator może rozpocząć przetwarzanie danych osobowych Użytkownika, które zgromadził na jego temat w związku z realizacją innych procesów przetwarzania danych (prowadzenie konta, świadczenie usług w aplikacjach mobilnych InPost itd.) w celach marketingowych, realizując swój uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane te mogą służyć do profilowania Użytkownika. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych Administrator dokonuje oceny wybranych czynników dotyczących Użytkowników w celu analizy ich zachowania lub stworzenia prognozy na przyszłość. Pozwala to na lepsze dopasowanie wyświetlanych lub przekazywanych treści do indywidualnych preferencji i zainteresowań Użytkownika. Sposób wykorzystania profili zależy od tego, jakiej treści zgodę marketingową wyraził Użytkownik (np. jeżeli Użytkownik zamówił komunikację marketingową, to informacje handlowe przesyłane za pośrednictwem poczty e-mail będą odpowiednio dopasowane do jego zainteresowań).
- 4.6 Administrator oraz jego zaufani partnerzy reklamowi przetwarzają Dane osobowe Użytkowników, w tym Dane osobowe gromadzone za pośrednictwem technologii śledzących, dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Działania Administratora mogą polegać również na powtórzeniu przekazu reklamowego osobom, które korzystają z Serwisu, na stronach internetowych i portalach społecznościowych. Przetwarzanie Danych osobowych obejmuje wówczas także profilowanie Użytkowników. Przetwarzanie Danych osobowych odbywa się wówczas na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w związku ze zgodą wyrażoną przez Użytkownika na wykorzystywanie technologii śledzących wykorzystujących informacje o sposobie korzystania z Serwisu. W proces wyświetlania Użytkownikowi spersonalizowanej reklamy zaangażowani są również zaufani partnerzy Administratora.
- 4.7 Dane osobowe Użytkownika mogą być również wykorzystywane przez Administratora, aby kierować do niego treści marketingowe różnymi kanałami, tj. za pośrednictwem poczty e–mail, drogą MMS / SMS, poprzez połączenia telefoniczne oraz powiadomienia push. Takie działania są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził na nie zgodę, którą może wycofać w dowolnym momencie.
- 4.8 Dane osobowe są przetwarzane:
- 4.8.1 w celu przesłania zamówionej informacji handlowej – podstawą prawną przetwarzania, w tym z wykorzystaniem profilowania, jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z odpowiednimi przepisami dotyczącymi komunikacji elektronicznej), polegający na promowaniu towarów lub usług Administratora bądź podmiotów trzecich w związku z wyrażoną zgodą na kanał komunikacji
- 4.8.2 w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz dotyczących przesyłania informacji handlowej w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności;
- 4.8.3 w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
- 5.1 Pliki cookie to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika. Cookie zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie informacji o Użytkowniku np. dotyczących logowania lub preferencji językowych. Administratorem danych przetwarzanych w związku z wykorzystywaniem plików cookie jest Inpost sp. z o.o. siedzibą w Krakowie (30-727), ul. Pana Tadeusza 4. W Serwisie Administrator wykorzystuje własne pliki, które są instalowane bezpośrednio przez Serwis. Wykorzystywane są również plików cookie stron trzecich - które są plikami cookie z domeny innej niż domena odwiedzanej witryny – przede wszystkich do działań analitycznych i reklamowych Administratora.
- 5.2 Serwis wykorzystuje pliki cookie przede wszystkim do zapewnienia poprawnego funkcjonowania strony internetowej, zapamiętania wyborów Użytkownika na stronie – a w przypadku wyrażenia przez Użytkownika odpowiedniej zgody – także do analizy i śledzenia ruchu na stronie oraz dopasowywania treści reklamowych do zainteresowań. W ramach Serwisu, w oparciu o uzyskaną zgodę, instalowane są też pliki cookie umożliwiające korzystanie z funkcjonalności mediów społecznościowych.
- 5.3 Poniżej znajdują się szczegółowe informacje dotyczące plików cookie, które Administrator wykorzystuje w Serwisie. Administrator wykorzystuje regularnie narzędzia do skanowania Serwisu, w celu ustalenia, jakie pliki cookie są przechowywane w urządzeniu Użytkownika, tak aby lista stosowanych plików cookie była jak najbardziej dokładna. Administrator stosuje następujące kategorie plików: niezbędne i funkcjonalne, analityczne, reklamowe pliki cookie oraz cookie mediów społecznościowych.
- 5.4 Korzystanie przez Administratora z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych ustawieniem opcji prywatności. Funkcjonalne pliki cookie zapamiętują i dostosowują stronę do wyborów Użytkownika, np. preferencji językowych. Użytkownik może ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o niezbędnych i funkcjonalnych plikach cookie, jednak spowoduje to, że niektóre części witryny mogą nie działać prawidłowo.
Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików z tej kategorii tj. nazwy poszczególnych cookie, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć przycisk "Dostosuj ustawienia", który znajduje się w rozdziale 9 "Zarządzanie ustawieniami cookie". Po pojawieniu się bannera cookie należy wybrać przycisk "Zarządzaj cookie" i następnie rozwinąć listę "Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie”.
- 5.5 Analityczne pliki cookie umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w serwisie Administratora. Pomagają ustalić, które strony są bardziej, a które mniej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie. Dzięki temu Administrator może badać statystki i poprawiać wydajność naszej witryny. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia tożsamości. Jeśli Użytkownik nie zezwoli na stosowanie tych plików cookie, Administrator nie będzie wiedzieć, kiedy odwiedził naszą stronę internetową.
Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików z tej kategorii tj. nazwy poszczególnych cookie, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć przycisk "Dostosuj ustawienia", który znajduje się w rozdziale 9 "Zarządzanie ustawieniami cookie". Po pojawieniu się bannera cookie należy wybrać przycisk "Zarządzaj cookie" i następnie rozwinąć listę "Analityczne pliki cookie".
- 5.6 Reklamowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do zainteresowań, nie tylko na naszej witrynie, ale też poza nią. Mogą być instalowane przez partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności w innych serwisach jest budowany profil zainteresowań. Reklamowe cookie nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, ale identyfikują przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli Użytkownik nie zezwoli na stosowanie tych plików cookie, dalej będzie możliwe wyświetlanie reklamy, jednak nie będą one dopasowane do preferencji.
Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików z tej kategorii tj. nazwy poszczególnych cookie, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć przycisk "Dostosuj ustawienia", który znajduje się w rozdziale 9 "Zarządzanie ustawieniami cookie". Po pojawieniu się bannera cookie należy wybierać przycisk "Zarządzaj cookie" i następnie rozwinąć listę "Reklamowe pliki cookie".
- 5.7 Te pliki cookie są instalowane przez naszych partnerów, żeby dopasowywać wyświetlane treści reklamowe w mediach społecznościowych, z których korzysta użytkownik. Na podstawie informacji z tych cookie i aktywności w innych serwisach lub w mediach społecznościowych jest budowany profil zainteresowań. Dzięki temu wyświetlane treści są dopasowane do indywidualnych potrzeb. Cookie mediów społecznościowych nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, ale identyfikują przeglądarkę internetową i sprzęt. Jeśli Użytkownik nie zezwoli na stosowanie tych plików cookie, Administrator nie będzie mógł zapobiegać wyświetleniu tej samej reklamy lub umożliwić polubienia i udostępniania naszych treści w mediach społecznościowych.
Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików z tej kategorii tj. nazwy poszczególnych plików, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć przycisk "Dostosuj ustawienia", który znajduje się w rozdziale 9 "Zarządzanie ustawieniami cookie". Po pojawieniu się bannera cookie należy wybrać przycisk "Zarządzaj cookie" i następnie rozwinąć listę "Pliki cookie mediów społecznościowych".
- 5.8 Serwis wykorzystuje technologie śledzące wykorzystujące informacje o sposobie korzystania z Serwisu przez Użytkowników. Administrator może wykorzystywać te informacje w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu, prowadzenia analiz i dostosowywania wyświetlanych reklamowych treści do zainteresowań Użytkownika. Dostęp do tych informacji mogą również otrzymać partnerzy Administratora będący dostawcami narzędzi analitycznych i marketingowych wykorzystywanych przez Administratora w Serwisie. Działania w celach marketingowych i analitycznych są podejmowane jedynie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził na to odpowiednią zgodę.
- 5.9 Zgoda na wykorzystywanie technologii śledzących wykorzystujących informacje o sposobie korzystania z Serwisu przez Użytkowników w celach analitycznych i marketingowych może być wycofana w dowolnym momencie. Aby skorzystać z praw do dostępu, poprawienia, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych, zgłoszenia skargi lub zadania innego pytania w zakresie technologii śledzących należy przesłać zapytanie na adres dane_osobowe@inpost.pl, lub inne dane kontaktowe Administratora wskazane w niniejszej Polityce.
- 6.1 Administrator oraz jego partnerzy stosują różne rozwiązania i narzędzia wykorzystywane dla celów analitycznych i marketingowych. Poniżej znajdują się podstawowe informacje na temat tych narzędzi. Szczegółowe informacje w tym zakresie można natomiast znaleźć w polityce prywatności danego partnera.
- 6.2 Pliki cookie Google Analytics są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu. Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji na potrzeby Administratora lub własne. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem
https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.
oraz tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/6004245.
Ponadto Administrator wykorzystuje narzędzia Google Firebase Analytics dostarczanego przez firmę Google dla aplikacji mobilnej. Narzędzie Firebase służy do zbierania danych analitycznych za pomocą identyfikatorów urządzeń mobilnych oraz tworzenia statystyk i raportów. Informacje z Firebase Analitycs mogą być wykorzystywane na potrzeby wyświetlania reklam opartych na zainteresowaniach. System Firebase Analytics nie umożliwia identyfikacji poszczególnych użytkowników. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://firebase.google.com/policies/analytics.
- 6.3 Google Ads to narzędzie, które umożliwia mierzenie skuteczności kampanii reklamowych realizowanych przez Administratora, pozwalając na analitykę takich danych jak np. słowa kluczowe czy liczba unikalnych użytkowników. Platforma Google Ads pozwala też na wyświetlanie naszych reklam osobom, które w przeszłości odwiedziły Serwis. Informacje na temat przetwarzania danych przez Google w zakresie powyższej usługi dostępne są pod linkiem: https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl.
- 6.4 Piksele Facebooka to narzędzie umożliwiające mierzenie efektywności kampanii reklamowych realizowanych przez Administratora w portalu Facebook. Narzędzie pozwala na zaawansowaną analitykę danych w celu optymalizacji działań Administratora także z wykorzystaniem innych narzędzi oferowanych przez Facebook. Piksel gromadzi następujące dane: nagłówki http (adres IP, informacje o przeglądarce internetowej, lokalizacja strony, dokument, źródła przekierowania, osoby korzystające z witryny), dane piksela (piksel ID, dane plików cookie Facebook’a), kliknięcia przycisków, wartości opcjonalne, nazwy pól formularzy. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przez Facebook można znaleźć pod tym linkiem: https://www.facebook.com/help/443357099140264?helpref=about_content.
- 6.5 LinkedIn Insight Tag to narzędzie marketingowe w formie kodu JavaScript, które umożliwia połączenie informacji z Serwisu z informacjami na LinkedIn. Po zainstalowaniu Insight Tag narzędzie zbiera informację, którzy użytkownicy LinkedIn odwiedzają stronę www. Dzięki tym informacjom można utworzyć grupę odbiorców i wykorzystać ją do celów remarketingowych. LinkedIn Insight Tag tworzy unikalny plik cookie LinkedIn w przeglądarce odwiedzającego i umożliwia gromadzenie następujących danych dla tego pliku: metadane, takie jak adres IP, znacznik czasu, zdarzenia na stronie (np. wyświetlenia strony). Więcej informacji: https://www.linkedin.com/legal/ads-policy.
- 6.6 Twitter Ads to narzędzie marketingowe w formie kodu JavaScript, które umożliwia połączenie informacji ze strony www z informacjami na Twitterze. Dzięki tym informacjom przy użyciu narzędzia Tailored Audiance można utworzyć grupę odbiorców i wykorzystać ją do celów remarketingowych. Więcej informacji: https://privacy.twitter.com/en/for-our-partners/global-dpa.
- 6.7 Adform to programowa platforma dla reklamodawców i agencji. Jej działalność polega na licytacji powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym i docieraniu do odbiorców końcowych. Dodatkowo Adform przekazuje raporty dotyczące polepszenia kampanii reklamowej. W ramach narzędzia są wykorzystywane takie informacje o Użytkownikach jak pliki cookie, identyfikator reklamy i adres IP. Link do polityki prywatności Adform https://site.adform.com/uncategorized/product-and-services-privacy-policy/.
- 6.8 HotJar to narzędzie pozwalające Administratorowi na prowadzenie analiz aktywności Użytkowników w Serwisie, np. poprzez ankiety czy badania satysfakcji oraz poprzez anonimowe gromadzenie informacji o kliknięciach na poszczególne miejsca w Serwisie. Narzędzie nie pozwala na identyfikację Użytkownika. Szczegółowe informacje na temat danych zbieranych za pośrednictwem HotJar oraz sposobu dezaktywacji monitorowania Użytkownika dostępne są pod linkiem: https://www.hotjar.com/privacy.
- 6.9 Rozwiązania Salesmanago służą do przechowywania danych Użytkowników w jednym miejscu i wykorzystywania ich do wyboru grup docelowych i personalizacji kampanii za pomocą danych personalnych, transakcyjnych i behawioralnych. Salesmenago przy budowaniu profili Użytkowników wykorzystuje Machine Learning i AI. Więcej informacji: https://www.salesmanago.pl/info/rodo.htm.
- 6.10 Administrator wykorzystuje rozwiązania Pushpush go do tworzenia, targetowania oraz wysyłki notyfikacji web push w Serwisie. Notyfikacje są wykorzystywane przez Administratora do informowania o aktualnej ofercie Inpost, spółek z Grupy kapitałowej Integer.pl oraz podmiotów współpracujących. W celu wysłania notyfikacji użytkownikowi przetwarzany jest jedynie adres IP Użytkownika (https://pushpushgo.com/pl/faq/jakie-dane-zbiera-ppg). Więcej informacji dotyczących narzędzia: https://pushpushgo.com/pl/pages/polityka-prywatnosci/.
- 6.11 Synerise to narzędzie służące do zarządzania kampaniami marketingowymi w tym automatyzacji marketingowej, personalizacji użytkowników, pozyskiwania informacji o zachowaniu klientów, analizowania ich i wykorzystywania w kontekście zwiększania efektywności działań. Więcej informacji: https://synerise.com/legal/privacy-policy.
- 6.12 W Serwisie wykorzystywane są wtyczki portali społecznościowych (Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter). Wtyczki pozwalają Użytkownikowi na udostępnienie treści publikowanych w Serwisie w wybranym portalu społecznościowym. Stosowanie w Serwisie wtyczek powoduje, że dany serwis społecznościowy otrzymuje informacje o korzystaniu z Serwisu przez Użytkownika i może przypisać je do profilu Użytkownika tworzonego w danym portalu społecznościowym. W zakresie korzystania z wtyczek mediów społecznościowych dochodzi do współadministrowania danymi pomiędzy Administratorem a poszczególnymi dostawcy wtyczek mediów społecznościowych. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
- 6.12.1 Facebook: https://www.facebook.com/policy.php
- 6.12.2 Google: https://policies.google.com/technologies/product-privacy?hl=pl
- 6.12.3 LinkedIn: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?trk=%7Berror-page%7D-privacy-policy
- 6.12.4 Twitter: https://twitter.com/en/privacy
- 7.1 Wykorzystanie plików cookie w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. W Serwisie Administrator odbiera od Użytkownika zgodę za pośrednictwem bannera cookie. Zgoda ta może być wycofana w każdym momencie według zasad opisanych poniżej.
- 7.2 Zgoda nie jest wymagana jedynie w przypadku plików cookie, których stosowanie jest niezbędne do świadczenia usługi telekomunikacyjnej (transmisja danych w celu wyświetlenia treści).
- 7.3 W celu otrzymywania reklamy dopasowanej do preferencji Użytkownika oprócz wyrażenia zgody na instalację plików cookie za pośrednictwem bannera konieczne jest zachowanie odpowiednich ustawień przeglądarki, pozwalających na przechowywanie w urządzeniu końcowym Użytkownika plików cookie pochodzących z Serwisu.
- 7.4 Wycofanie zgody na zbieranie plików cookie w Serwisie możliwe jest za pośrednictwem bannera cookie. Użytkownik może wrócić do bannera poprzez kliknięcie w poniższy przycisk:
- 7.5 Po wyświetleniu bannera Użytkownik może wycofać zgodę poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj cookies". Następnie należy przesunąć suwak przy wybranej kategorii plików cookie i wcisnąć przycisk "Zamknij i zapisz".
- 7.6 Użytkownik ma również możliwość wycofania zgody poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
- 7.6.1 Mozilla Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- 7.6.2 Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- 7.6.3 Opera: http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookie.html/
- 7.6.4 Safari: https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en-GB
- 7.7 Użytkownik może w każdej chwili zweryfikować status swoich aktualnych ustawień prywatności dla wykorzystywanej przeglądarki przy wykorzystaniu narzędzi dostępnych pod poniższymi linkami:
- 7.8 Aby skorzystać z praw do dostępu, poprawienia, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, zgłoszenia skargi lub zadania innego pytania w zakresie plików cookie należy przesłać zapytanie na adres dane_osobowe@inpost.pl, lub inne dane kontaktowe Administratora wskazane w Polityce prywatności.
- 8.1 Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
- 8.2 Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora:
- 8.2.1 w celu świadczenia usług drogą elektroniczną udostępnionych przez Administratora w Serwisie – do momentu zakończenia świadczenia danej usługi;
- 8.2.2 w celach analitycznych i statystycznych - do momentu zakończenia przechowywania Danych osobowych Użytkownika w związku z innym aktywnym celem przetwarzania lub do momentu wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych (nie dłużej jednak niż do ostatniego dnia roku kalendarzowego następującego po upływie 3 lat od momentu zakończenia świadczenia usług przez Administratora);
- 8.2.3 w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - do ostatniego dnia roku kalendarzowego następującego po upływie 6 lat (w przypadku roszczeń konsumentów) lub 3 lat (w przypadku roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej) od momentu zakończenia świadczenia usługi;
- 8.2.4 w celu ustosunkowania się do reklamacji dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną i przekazania odpowiedzi – do ostatniego dnia roku kalendarzowego następującego po upływie 6 lat (w przypadku roszczeń konsumentów) lub 3 lat (w przypadku roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej) od momentu rozpoznania reklamacji;
- 8.2.5 w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów - do momentu wycofania Zgody marketingowej lub wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych.
- 8.3 Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
- 9.1 Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
- 9.2 W Polsce organem nadzorczym zajmującym się ochroną danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- 9.3 W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem.
- 9.4 Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).
- 9.5 Żądanie dotyczące realizacji praw Użytkowników można złożyć:
- 9.5.1 w formie pisemnej na adres korespondencyjny Administratora, wskazany w pkt.1.1. powyżej;
- 9.5.2 drogą e-mailową na adres: dane_osobowe@inpost.pl.
- 10.1 W związku z realizacją przez Administratora udostępnianych w Serwisie usług, Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym usługi księgowe, podmiotom świadczącym usługi prawne, agencjom marketingowym (w zakresie usług marketingowych), oraz podmiotom powiązanym z Administratorem, w tym spółkom z Grupy Integer.
- 10.2 Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
- 11.1 Niektóre podmioty świadczące usługi dla Administratora mają siedziby w krajach poza obszarem Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”) lub mogą korzystać z podwykonawców, którzy mają siedziby poza EOG.
- 11.2 Poziom ochrony Danych osobowych poza EOG różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem stopnia ochrony na poziomie wymaganym przez RODO. W tym celu Administrator:
- 11.1.1 przekazuje dane osobowe Użytkowników do państw, które Komisja Europejska uznała za zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych osobowych (szczegółowe informacje znajdują się tutaj), albo
- 11.1.2 korzystając z usług określonych dostawców, posługuje się wzorami umów, które zatwierdziła Komisja Europejska. Wraz z wymaganymi dodatkowymi środkami bezpieczeństwa zapewniają one danym osobowym taką samą ochronę, jaka przysługuje im w Unii Europejskiej. Wzory umów znajdują się tutaj
- 11.3 Kopię szczegółowych informacji o zabezpieczeniach stosowanych przez Administratora przy przekazywaniu danych poza EOG można uzyskać kontaktując się z Administratorem w sposób wskazany w pkt. 11 niniejszej Polityki.
- 12.1 Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
- 12.2 Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
- 13.1 Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez adres e–mail: dane_osobowe@inpost.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Danych osobowych przez Administratora.
- 13.2 Kontakt z Administratorem jest możliwy również na adres korespondencyjny wskazany w pkt. 1.1. powyżej.
- 14.1 Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
- 14.2 Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 26.08.2022 r.
POLITYKA PRYWATNOŚCI INPOST MOBILE
- 1.1 Administrator – InPost Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000543759, NIP: 6793108059, kapitał zakładowy: 116 278 450,00 zł.
- 1.2 Aplikacja – aplikacja mobilna InPost Mobile.
- 1.3 Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
- 1.4 Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
- 1.5 Regulamin – Regulamin Aplikacji wraz z Załącznikami, dostępny w Aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej: https://inpost.pl/regulaminy.
- 1.6 RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- 1.7 Usługi – wszelkie udostępnione Użytkownikowi przez Administratora funkcjonalności Aplikacji, które stanowią usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- 1.8 Użytkownik – każda osoba fizyczna korzystająca z Aplikacji. Niezdefiniowane wyżej pojęcia pisane wielką literą mają znaczenie nadane im w Regulaminie.
- 2.1 – W skład Grupy Kapitałowej INTEGER.PL (dalej: „Grupa Integer”) wchodzą m.in. następujące spółki:
- 2.1.1 InPost sp. z o.o. – głównym profilem działalności spółki jest doręczanie przesyłek za pośrednictwem innowacyjnego systemu automatycznych skrytek pocztowych, usługi kurierskie zarówno dla Kupujących biznesowych, jak i detalicznych, prowadzenie działań marketingowych w imieniu Grupy Integer, w tym wysyłka newslettera, działalność portali internetowych, przetwarzanie danych, zarządzanie stronami internetowymi (hosting).
- 2.1.2 InPost Paczkomaty sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), ul. Pana Tadeusza 4 – głównym profilem działalności spółki jest dzierżawa, najem i zarządzanie siecią urządzeń przeznaczonych do odbioru przesyłek (Paczkomat InPost), w tym zarządzanie ich bezpieczeństwem.
- 2.1.3 Integer.pl S.A. z siedzibą w Krakowie (30-727), ul. Pana Tadeusza 4 –głównym przedmiotem działalności spółki jest produkcja i sprzedaż urządzeń do odbioru przesyłek, takich jak Paczkomat, działalność badawczo–rozwojowa,
- 2.1.4 Integer Group Services sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), ul. Pana Tadeusza 4 – świadczy usługi doradcze, wspiera działalności spółek Grupy Integer dostosowując swoje działania do bieżących potrzeb wynikających z rozwoju spółek Grupy Integer, w tym m.in. odpowiada za prowadzenie rekrutacji i zatrudnienie.
- 3.1 Podanie Danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, lecz niezbędne do skorzystania z funkcjonalności Aplikacji, w szczególności z Usług oferowanych w Aplikacji mobilnej.
- 3.2 Korzystanie z Aplikacji wiąże się z przetwarzaniem przez Administratora następujących Danych osobowych Użytkownika:
- 3.2.1 dane identyfikacyjne, w tym w szczególności: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania, adres dostawy, NIP;
- 3.2.2 dane dotyczące Konta Użytkownika, w tym w szczególności: data założenia konta w Aplikacji mobilnej, dane dotyczące lokalizacji;
- 3.2.3 historia działań podjętych w ramach Konta Użytkownika, w tym w szczególności archiwum odebranych i nadanych przesyłek, archiwum zwrotów;
- 3.2.4 dane marketingowe, w tym dane o sposobie korzystania z urządzenia mobilnego oraz z Aplikacji mobilnej, w tym w szczególności: kliknięcia i ruch w Aplikacji mobilnej, producent, system operacyjny i model urządzenia mobilnego, adres IP, otwarcie powiadomień push (w przypadku wyrażenia przez Użytkownika zgody na otrzymywanie powiadomień push).
- 3.3 Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są przez Administratora:
- 3.3.1 w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, udostępnianych Użytkownikom w ramach Aplikacji – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- 3.3.2 w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych Usług;
- 3.3.3 w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;
- 3.3.4 w celu ustosunkowania się do reklamacji dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną i przekazania odpowiedzi – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na konieczności rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi na nią;
- 3.3.5 w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
- 3.4 Dane osobowe Użytkownika w postaci informacji o urządzeniu mobilnym i sposobie korzystania z Aplikacji mobilnej mogą być przetwarzane w celu zapewnienia jej prawidłowego funkcjonowania, prowadzenia analiz i dostosowywania wyświetlanych reklamowych treści do zainteresowań. Działania w celu analitycznym i marketingowym, które są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził na nie zgodę, którą może wycofać w dowolnym momencie. Informacje o stosowanych technologach śledzących oraz informacje o przysługujących Użytkownikowi prawach zostały opisane w sekcji TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE WYKORZYSTYWANE W APLIKACJI MOBILNEJ.
- 4.1 Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:
- 4.1.1 wyświetlaniu Użytkownikowi w Aplikacji mobilnej treści marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom (reklama behawioralna), a także na kierowaniu przekazu reklamowego do Użytkowników, którzy korzystają z Aplikacji mobilnej na stronach internetowych i w portalach społecznościowych (remarketing).
- 4.1.2 przesyłaniu informacji handlowych różnymi kanałami, w tym za pośrednictwem poczty e-mail, drogą SMS/MMS, poprzez powiadomienia push lub telefonicznie, zawierających informacje o interesujących ofertach lub treściach dotyczących produktów i usług Administratora, spółek z Grupy Integer.pl oraz podmiotów współpracujących z ww. spółkami.
- 4.2 Administrator podejmuje działania, o których mowa powyżej w przypadku odebrania stosownej zgody (dalej jako: „Zgoda marketingowa”).
- 4.3 W przypadku działań, o których mowa w 4.1.2. Administrator odbiera od Użytkownika zgodę na przekazywanie treści marketingowych na wskazany kanał komunikacji poprzez zaznaczenie właściwego checkboxa znajdującego się pod formularzem dostępnym na etapie instalacji Aplikacji w panelu użytkownika lub w pozostałych miejscach zarządzanych przez Administratora (m.in. stronach www, formularzach konkursowych, promocyjnych i innych).
- 4.4 W przypadku działań, o których mowa w pkt 4.1.1.,podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu marketingu. Możliwość zablokowania wyświetlania reklamy behawioralnej w aplikacji mobilnej jest opisana w pkt 4.9. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej Administrator może rozpocząć przetwarzanie danych osobowych Użytkownika, które zgromadził na jego temat w związku z realizacją innych procesów przetwarzania danych (prowadzenie konta, świadczenie usług w Aplikacji mobilnej, itd.) w celach marketingowych, realizując swój uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane te mogą służyć do profilowania Użytkownika. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych Administrator dokonuje oceny wybranych czynników dotyczących Użytkowników w celu analizy ich zachowania lub stworzenia prognozy na przyszłość. Pozwala to na lepsze dopasowanie wyświetlanych lub przekazywanych treści do indywidualnych preferencji i zainteresowań Użytkownika. Sposób wykorzystania profili zależy od tego, jakiej treści zgodę marketingową wyraził Użytkownik (np. jeżeli Użytkownik zamówił komunikację marketingową, to informacje handlowe przesyłane za pośrednictwem poczty e-mail będą odpowiednio dopasowane do jego zainteresowań).
- 4.5 Administrator oraz jego zaufani partnerzy reklamowi przetwarzają Dane osobowe Użytkowników, w tym Dane osobowe gromadzone za pośrednictwem technologii śledzących, dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Działania Administratora mogą polegać również na powtórzeniu przekazu reklamowego osobom, które korzystają z Aplikacji mobilnej, na stronach internetowych i portalach społecznościowych. Przetwarzanie Danych osobowych obejmuje wówczas także profilowanie Użytkowników. Przetwarzanie Danych osobowych odbywa się wówczas na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W proces wyświetlania Użytkownikowi spersonalizowanej reklamy zaangażowani są również zaufani partnerzy Administratora.
- 4.6 Dane osobowe Użytkownika mogą być również wykorzystywane przez Administratora, aby kierować do niego treści marketingowe różnymi kanałami, tj. za pośrednictwem poczty e–mail, drogą MMS / SMS oraz powiadomienia aplikacji (push). Takie działania są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził na nie zgodę, którą może wycofać w dowolnym momencie
- 4.7 Dane osobowe są przetwarzane:
- 4.7.1 w celu przesłania zamówionej informacji handlowej – podstawą prawną przetwarzania, w tym z wykorzystaniem profilowania, jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z odpowiednimi przepisami dotyczącymi komunikacji elektronicznej), polegający na promowaniu towarów lub usług Administratora bądź podmiotów trzecich w związku z wyrażoną zgodą na kanał komunikacji;
- 4.7.2 w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Aplikacji mobilnej w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności;
- 4.7.3 w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
- 4.8 Aplikacja mobilna wykorzystuje technologie śledzące wykorzystujące informacje o urządzeniu mobilnym i sposobie korzystania z Aplikacji mobilnej przez Użytkowników. Administrator może wykorzystywać te informacje w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Aplikacji mobilnej, prowadzenia analiz i dostosowywania wyświetlanych reklamowych treści do zainteresowań Użytkownika. Dostęp do tych informacji mogą również otrzymać partnerzy Administratora będący dostawcami narzędzi analitycznych i marketingowych wykorzystywanych przez Administratora w Aplikacji mobilnej.
- 4.9 Zgoda na wykorzystywanie technologii śledzących wykorzystujących informacje o urządzeniu mobilnym i sposobie korzystania z Aplikacji mobilnej przez Użytkowników w celach analitycznych i marketingowych może być wycofana w dowolnym momencie poprzez przesłanie informacji o wycofaniu zgody Użytkownika na adres dane_osobowe@inpost.pl, lub inne dane kontaktowe Administratora wskazane w niniejszej Polityce. Aby skorzystać z praw do dostępu, poprawienia, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych, zgłoszenia skargi lub zadania innego pytania w zakresie technologii śledzących należy przesłać zapytanie na adres dane_osobowe@inpost.pl, lub inne dane kontaktowe Administratora wskazane w niniejszej Polityce.
- 5.1 Administrator oraz jego partnerzy stosują różne rozwiązania i narzędzia wykorzystywane dla celów analitycznych i marketingowych. Poniżej znajdują się podstawowe informacje na temat tych narzędzi. Szczegółowe informacje w tym zakresie można natomiast znaleźć w polityce prywatności danego partnera.
- 5.2 Administrator korzysta z narzędzia Google Firebase Analytics dostarczanego przez firmę Google dla Aplikacji mobilnej. Narzędzie Firebase służy do zbierania danych analitycznych za pomocą identyfikatorów urządzeń mobilnych oraz tworzenia statystyk i raportów. Informacje z Google Firebase Analitycs mogą być wykorzystywane na potrzeby wyświetlania reklam opartych na zainteresowaniach. System Google Firebase Analytics nie umożliwia identyfikacji poszczególnych Użytkowników. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://support.google.com/firebase/answer/6318039?hl=pl.
- 5.3 SDK Facebook to narzędzie pozwalające wyświetlać reklamy dynamiczne osobom, które odwiedziły Aplikację mobilną. Dzięki SDK Facebook wie, komu wyświetlać reklamy na podstawie działań podejmowanych przez odbiorców (np. wyświetlenie oferty określonego produktu lub dodanie produktu do koszyka). Jest to niezbędne, aby funkcja reklam dynamicznych przedstawiała trafne rekomendacje osobom, które mogą być zainteresowane zakupem produktów. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przez Facebook można znaleźć pod tym linkiem: https://www.facebook.com/about/privacy/update
- 5.4 Synerise to narzędzie służące do zarządzania kampaniami marketingowymi w tym automatyzacji marketingowej, personalizacji użytkowników, pozyskiwania informacji o zachowaniu klientów, analizowania ich i wykorzystywania w kontekście zwiększania efektywności działań. Więcej informacji: https://synerise.com/legal/privacy-policy
- 6.1 Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
- 6.2 Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora:
- 6.2.1 w celu świadczenia usług drogą elektroniczną udostępnionych przez Administratora w Aplikacji mobilnej – do momentu zakończenia świadczenia danej usługi;
- 6.2.2 w celach analitycznych i statystycznych - do momentu zakończenia przechowywania Danych osobowych Użytkownika w związku z innym aktywnym celem przetwarzania lub do momentu wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych (nie dłużej jednak niż do ostatniego dnia roku kalendarzowego następującego po upływie 3 lat od momentu zakończenia świadczenia usług przez Administratora);
- 6.2.3 w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - do ostatniego dnia roku kalendarzowego następującego po upływie 6 lat (w przypadku roszczeń konsumentów) lub 3 lat (w przypadku roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej) od momentu zakończenia świadczenia usługi;
- 6.2.4 w celu ustosunkowania się do reklamacji dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną i przekazania odpowiedzi – do ostatniego dnia roku kalendarzowego następującego po upływie 6 lat (w przypadku roszczeń konsumentów) lub 3 lat (w przypadku roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej) od momentu rozpoznania reklamacji;
- 6.2.5 w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów - do momentu wycofania Zgody marketingowej lub wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych.
- 6.3 Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
- 7.1 Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
- 7.2 W Polsce organem nadzorczym zajmującym się ochroną danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- 7.3 W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem.
- 7.4 Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).
- 7.5 Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).
- 7.5.1 w formie pisemnej na adres korespondencyjny Administratora, wskazany w pkt.1.1. powyżej;
- 7.5.2 drogą e-mailową na adres: dane_osobowe@inpost.pl.
- 8.1 W związku z realizacją przez Administratora udostępnianych w Aplikacji mobilnej usług świadczonych drogą elektroniczną, Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym usługi księgowe, podmiotom świadczącym usługi prawne, agencjom marketingowym (w zakresie usług marketingowych), oraz podmiotom powiązanym z Administratorem, w tym spółkom z Grupy Integer.
- 8.2 Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
- 8.3 W przypadku dokonywania płatności w Aplikacji mobilnej w związku z zawartą za pośrednictwem Aplikacji mobilnej umową o świadczenie usług pocztowych lub przewozowych, Dane osobowe Kupujących będą przekazywane przez InPost sp. z o.o., na zlecenie danego Sprzedawcy, pośrednikom płatniczym. Pośrednik płatniczy będzie przetwarzał Dane osobowe Kupujących jako administrator w celu świadczenia jednorazowej usługi płatniczej i wykonania obowiązków ustawowych związanych z przeciwdziałaniem praniu brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu. Więcej informacji znajduje się w politykach prywatności poszczególnych pośredników płatniczych.
- 9.1 Niektóre podmioty świadczące usługi dla Administratora mają siedziby w krajach poza obszarem Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”) lub mogą korzystać z podwykonawców, którzy mają siedziby poza EOG.
- 9.2 Poziom ochrony Danych osobowych poza EOG różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem stopnia ochrony na poziomie wymaganym przez RODO. W tym celu Administrator:
- 9.2.1 przekazuje dane osobowe Użytkowników do państw, które Komisja Europejska uznała za zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych osobowych (szczegółowe informacje znajdują się https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/adequacy-decisions_pl
- 9.2.2 korzystając z usług określonych dostawców, posługuje się wzorami umów, które zatwierdziła Komisja Europejska. Wraz z wymaganymi dodatkowymi środkami bezpieczeństwa zapewniają one danym osobowym taką samą ochronę, jaka przysługuje im w Unii Europejskiej. Wzory umów znajdują się tutaj https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/standard-contractual-clauses-scc_pl
- 9.3 Kopię szczegółowych informacji o zabezpieczeniach stosowanych przez Administratora przy przekazywaniu danych poza EOG można uzyskać kontaktując się z Administratorem w sposób wskazany w pkt. 11 niniejszej Polityki.
- 10.1 Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
- 10.2 Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
- 11.1 Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którym jest Paweł Mościcki, z którym można skontaktować się poprzez adres e–mail: dane_osobowe@inpost.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Danych osobowych przez Administratora.
- 11.2 Kontakt z Administratorem jest możliwy również na adres korespondencyjny wskazany w pkt. 1.1. powyżej.
- 12.1 Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
- 12.2 Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 04.11.2022.