Jak nadać paczkę z Portugalii do Polski?

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

W ciągu ostatnich lat znacząco rozbudowaliśmy naszą sieć w Portugalii. Obecnie na Półwyspie Iberyjskim (w Portugalii i Hiszpanii) znajduje się łącznie 11 tysięcy PaczkoPunktów (Ponto Pack) i automatów Paczkomat (Locker). Najbliższy Twojej lokalizacji znajdziesz na stronie InPost.pt/encontrar-um-ponto-pack-proximo-de-minha-casa.

Jak nadać paczkę z Portugalii do Polski?

Wejdź na stronę InPost.pt*. Jeśli posiadasz konto użytkownika, zaloguj się, podając adres email i hasło. Następnie wybierz „Entrar”.

*Dla osób, które nie znają lokalnego języka, pomocna może być funkcja tłumaczenia stron przez przeglądarkę.

Na stronie wybierz zakładkę „Envio de encomenda” (po polsku: nadaj przesyłkę) lub wejdź bezpośrednio na stronę InPost.pt/envio-de-encomenda.

Podaj podstawowe informacje, czyli kraj (país), do którego chcesz nadać paczkę, oraz wagę (peso) przesyłki w kilogramach.

Wysyłasz do Polski (Polónia)? Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

Po uzupełnieniu wagi, strona automatycznie wyliczy należność w lokalnej walucie, czyli euro. W cenie (preço) zawarte jest odszkodowanie (compensação). Możesz potem zwiększyć jego wartość. Cena paczki zależy w dużej mierze od jej wymiarów i wagi.

Dane odbiorcy w Polsce

W sekcji Destinatário wybierz opcję „Insira o endereço de envio do destinatário”. Podaj niezbędne informacje dot. Odbiorcy (Apelido = Nazwisko, Nome = Imię, Morada = Adres, Código postal = Kod pocztowy, Localidade = Miejscowość), w tym prawidłowy numer telefonu oraz adres.

Już blisko!

Zaakceptuj politykę prywatności (política de privacidade), wybierz Paczkomat w Polsce, do którego ma zostać dostarczona Twoja przesyłka (wyszukaj go po kodzie pocztowym lub miejscowości) i kliknij „Validar o meu envio” (potwierdź przesyłkę).

Jeśli wszystkie dane są uzupełnione poprawnie, system przeniesie Cię na stronę, gdzie dokonasz formalności.

Zwróć uwagę, aby etykieta została naklejona w bezpiecznym i widocznym miejscu. To na niej znajdują się wszystkie kluczowe informacje.

Gotowe! Koniec wycieczki. 😊

Nie masz konta użytkownika?

Jeśli korzystasz ze strony po raz pierwszy, wybierz „Criar uma conta” (utwórz konto). W formularzu podaj:

  • swój adres email,
  • hasło, czyli palavra passe, składające się z minimum 8 znaków, w tym 1: cyfry, znaku specjalnego (&@#!), dużej i małej litery,
  • swój prawidłowy numer telefonu z kierunkowym (PL) +48.

Posłużą one wyłącznie do ochrony Twojego konta i śledzenia przesyłek.

Następnie zapoznaj się z załącznikami i zaakceptuj:

  • politykę prywatności (política de privacidade),
  • Ogólne Warunki Użytkowania (as Condições Gerais de Uso) i Politykę Prywatności (a política de Privacidade) – wymagane,
  • oświadczenie ukończenia 16. roku życia – wymagane,
  • zgodę na otrzymywanie informacji o usługach InPost Portugalia – dobrowolne.

Kliknij przycisk „Já criei a minha conta”. 

Dodatkowe informacje

  • Etykietę wydrukujesz w PaczkoPunkcie (Ponto Pack). Wystarczy kod QR otrzymany na maila lub sms. Znajdź najbliższy Ponto Pack na stronie InPost.pt/encontrar-um-ponto-pack-proximo-de-minha-casa.
  • Wśród dostępnych metod płatności znajdują się: karty Visa i Mastercard, Paypal.
  • Jak odebrać paczkę w Polsce? Jak zwykle! Informacja o przesyłce pojawi się w aplikacji InPost Mobile, a Odbiorca otrzyma od nas unikalny kod PIN do odbioru paczki.
  • Czas dostawy paczki z Portugalii do Polski wynosi średnio 6 dni roboczych.

Jak się z nami skontaktować?

Wybierz MATa! Jest dostępny 24/7


Infolinia

+48 722 444 000
+48 746 600 000

Opłata według stawki operatora

Dostępność Infolinii


poniedziałek – piątek 7:00–22:00
sobotę 8:00–20:00
niedziele 8:00 - 18:00
Święta 8:00 - 16:00



Adres korespondencyjny NIP: 6793108059
InPost sp. z o.o.
ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków

Inspektor Ochrony Danych Anna Jaworska-Kłosowicz
[email protected]

Compliance Officer Arleta Adamus