Udostępnij paczkę z apki na apkę
Jesteś poza miastem, a tu nagle pojawia się w aplikacji powiadomienie "gotowa do odbioru"? Tak, wszyscy to znamy! I mamy na to rozwiązanie! Od teraz swoją przesyłkę w prosty sposób udostępnisz ze swojej apki na apkę osoby, która wyręczy Cię w odbiorze przesyłki. To opcja, która znacznie ułatwi życie!
Więcej możesz z InPost Mobile
Opcja udostępnienia przesyłki na inną aplikację umożliwia odbiór paczki z innej apki. Udostępnienie paczki jest bezpłatne, całkowicie bezpieczne i umożliwia pełne zarządzanie przesyłką: można przedłużyć jej pobyt w automacie Paczkomat®, opłacić paczkę pobraniową i – co najlepsze – odebrać ją zdalnie za pomocą apki InPost Mobile.
KROK 1 – sparuj się z drugim użytkownikiem
Ze względów bezpieczeństwa, najpierw sparuj się z użytkownikiem, któremu chcesz udostępnić przesyłkę. Odpal apkę InPost Mobile, wejdź w szczegóły danej przesyłki, kliknij "Udostępnij przesyłkę", następnie "Udostępnij z apki na apkę", później "Dodaj użytkownika" i wpisz numer telefonu osoby, której chcesz udostępnić paczkę. Numer wpisany? Świetnie! To teraz kliknij "Generuj kod" i udostępnij go drugiej osobie za pomocą dostępnych komunikatorów.
Osoba, z którą chcesz się sparować powinna wpisać otrzymany kod w swojej apce. Jak to zrobić? Wystarczy, że wejdzie w Ustawienia, kliknie "Sparuj użytkownika", następnie "Mam kod do sparowania", wpisze kod, kliknie "Sparuj" – i gotowe! Przez proces parowania przechodzicie tylko raz, a później możecie w szybki i prosty sposób udostępniać swoje przesyłki w apce InPost. Po sparowaniu Twój znajomy będzie miał dostęp tylko do przesyłek, które mu udostępnisz.
W szczegółach przesyłki kliknij "Udostępnij przesyłkę", następnie "Udostępnij z apki na apkę".
Wybierz z listy osobę, której chcesz udostępnić swoją przesyłkę i kliknij "Udostępnij".
Gotowe! Od teraz Twój znajomy może zarządzać Waszą wspólną paczką. Co za wygoda!




Najczęściej zadawane pytania
Czym jest udostępnienie przesyłki z apki do apki?
Udostępnienie z apki do apki to nowa opcja w aplikacji InPost Mobile, która umożliwia udostępnienie pełnej przesyłki innemu użytkownikami aplikacji (inny numer telefonu) wraz z możliwością pełnego zarządzania przesyłką (pełnoprawne akcje przesyłki własnej), w tym zdalnego otwierania, przedłużenia czasu odbioru przesyłki, opłacenia przesyłki COD itd. Udostępnianie z apki do apki jest możliwe dla paczek w statusach pozwalających na podjęcie jakiejś akcji z paczką.
Jak udostępnić przesyłkę innemu użytkownikowi?
Żeby udostępnić przesyłkę znajomemu, zarówno Ty jak i drugi użytkownik potrzebujecie mieć zainstalowaną aktualną aplikację InPost Mobile. Ze względów bezpieczeństwa wymagamy najpierw sparowania dwóch aplikacji (dwóch numerów telefonu), następnie można udostępniać sobie wzajemnie przesyłki pomiędzy aplikacjami.
KROK 1 – sparuj swoją aplikację z aplikacją znajomego
Ze względów bezpieczeństwa, najpierw sparuj się z użytkownikiem, któremu chcesz udostępnić przesyłkę. Proces parowania możesz uruchomić na dwa sposoby.
a) Jeśli masz w aplikacji dostępną przesyłkę:
Uruchom aplikację InPost Mobile, wejdź w szczegóły danej przesyłki, kliknij „Udostępnij przesyłkę”, później „Udostępnij z apki na apkę”, następnie „Dodaj użytkownika” i wpisz numer telefonu osoby, której chcesz udostępnić paczkę. Numer wpisany? Świetnie! To teraz kliknij „Generuj kod” i udostępnij go drugiej osobie za pomocą dostępnych komunikatorów.
Osoba, z którą chcesz się sparować powinna wpisać otrzymany kod w swojej apce. Jak to zrobić? Wystarczy, że wejdzie w Ustawienia, kliknie „Sparuj użytkownika”, następnie „Mam kod do sparowania”, wpisze kod, kliknie „Sparuj” – i gotowe! Przez proces parowania przechodzicie tylko raz, a później możecie w szybki i prosty sposób udostępniać swoje przesyłki w apce InPost. Po sparowaniu Twój znajomy będzie miał dostęp tylko do przesyłek, które mu udostępnisz.
b) Jeśli nie masz w apce żadnej przesyłki, a chcesz sparować swoje urządzenie z aplikacją innej osoby:
Uruchom aplikację InPost Mobile, wejdź w ustawienia -> Sparuj użytkownika -> Dodaj użytkownika -> następnie wpisz jego numer telefonu i opcjonalnie nadaj mu nazwę -> Generuj kod -> Udostępnij kod. Wówczas drugi użytkownik powinien otrzymać od Ciebie kod potrzebny do sparowania i wpisać go w odpowiednim miejscu, które opisaliśmy powyżej.
KROK 2 – udostępnij przesyłkę na aplikację znajomego
Otwórz aplikację InPost Mobile, w szczegółach przesyłki kliknij „Udostępnij przesyłkę”, a następnie „Udostępnij z apki na apkę”. Wybierz z listy, komu chcesz udostępnić przesyłkę i kliknij „Udostępnij”. Przesyłka udostępniona :)
Z iloma osobami mogę się sparować?
Możesz się sparować z dowolną liczbą osób.
Czy po sparowaniu druga osoba będzie widziała wszystkie moje przesyłki?
Twój znajomy zobaczy tylko te przesyłki, które mu udostępnisz. Paczki nie udostępniają się automatycznie po przejściu procesu parowania. To znaczy, że po sparowaniu urządzeń należy odnaleźć przesyłkę, którą chcemy udostępnić i dopiero przejść proces udostępniania z apki do apki.
Czy osoba, której udostępnię swoją przesyłkę będzie mogła udostępnić tę przesyłkę dalej?
Z uwagi na bezpieczeństwo przesyłek, raz udostępnionej paczki z apki do apki nie można udostępniać dalej.
Czy można usunąć sparowanego użytkownika?
Tak, można usunąć sparowanego użytkownika, a następnie sparować się z nim ponownie.
Czy można cofnąć udostępnienie paczki z apki do apki, tj. żeby paczka zniknęła z aplikacji drugiej osoby?
Nie, nie jest możliwe cofnięcie udostępnionej paczki. Raz udostępniona paczka pozostaje u drugiego użytkownika.
Co zrobić, gdy jest problem z parowaniem aplikacji?
Na początku należy sprawdzić, czy obie aplikacje są zaktualizowane. Jeśli nie, należy manualnie aktualizować aplikację w sklepie z aplikacjami (Google Play, App Store lub Huawei App Gallery).