Udostępnienie przesyłki z apki do apki

Nie masz jak odebrać przesyłki?

Udostępnij swoją paczkę z apki na apkę

InPost

Udostępnij paczkę z apki na apkę

Jesteś poza miastem, a tu nagle pojawia się w aplikacji powiadomienie "gotowa do odbioru"? Tak, wszyscy to znamy! I mamy na to rozwiązanie! Od teraz swoją przesyłkę w prosty sposób udostępnisz ze swojej apki na apkę osoby, która wyręczy Cię w odbiorze przesyłki. To opcja, która znacznie ułatwi życie!

InPost

Więcej możesz z InPost Mobile

Opcja udostępnienia przesyłki na inną aplikację umożliwia odbiór paczki z innej apki. Udostępnienie paczki jest bezpłatne, całkowicie bezpieczne i umożliwia pełne zarządzanie przesyłką: można przedłużyć jej pobyt w automacie Paczkomat®, opłacić paczkę pobraniową i – co najlepsze – odebrać ją zdalnie za pomocą apki InPost Mobile.

Jak udostępnić paczkę z apki na apkę?

KROK 1 – sparuj się z drugim użytkownikiem

1.

Ze względów bezpieczeństwa, najpierw sparuj się z użytkownikiem, któremu chcesz udostępnić przesyłkę. Odpal apkę InPost Mobile, wejdź w szczegóły danej przesyłki, kliknij "Udostępnij przesyłkę", następnie "Udostępnij z apki na apkę", później "Dodaj użytkownika" i wpisz numer telefonu osoby, której chcesz udostępnić paczkę. Numer wpisany? Świetnie! To teraz kliknij "Generuj kod" i udostępnij go drugiej osobie za pomocą dostępnych komunikatorów.

2.

Osoba, z którą chcesz się sparować powinna wpisać otrzymany kod w swojej apce. Jak to zrobić? Wystarczy, że wejdzie w Ustawienia, kliknie "Sparuj użytkownika", następnie "Mam kod do sparowania", wpisze kod, kliknie "Sparuj" – i gotowe! Przez proces parowania przechodzicie tylko raz, a później możecie w szybki i prosty sposób udostępniać swoje przesyłki w apce InPost. Po sparowaniu Twój znajomy będzie miał dostęp tylko do przesyłek, które mu udostępnisz.

KROK 2 – udostępnij paczkę z apki na apkę

1.

W szczegółach przesyłki kliknij "Udostępnij przesyłkę", następnie "Udostępnij z apki na apkę".

2.

Wybierz z listy osobę, której chcesz udostępnić swoją przesyłkę i kliknij "Udostępnij".

3.

Gotowe! Od teraz Twój znajomy może zarządzać Waszą wspólną paczką. Co za wygoda!

Pobierz aplikację już teraz i udostępniaj swoje przesyłki z apki na apkę

Aplikacja InPost

Najczęściej zadawane pytania

Udostępnienie z apki do apki to nowa opcja w aplikacji InPost Mobile, która umożliwia udostępnienie pełnej przesyłki innemu użytkownikami aplikacji (inny numer telefonu) wraz z możliwością pełnego zarządzania przesyłką (pełnoprawne akcje przesyłki własnej), w tym zdalnego otwierania, przedłużenia czasu odbioru przesyłki, opłacenia przesyłki COD itd. Udostępnianie z apki do apki jest możliwe dla paczek w statusach pozwalających na podjęcie jakiejś akcji z paczką.

Żeby udostępnić przesyłkę znajomemu, zarówno Ty jak i drugi użytkownik potrzebujecie mieć zainstalowaną aktualną aplikację InPost Mobile. Ze względów bezpieczeństwa wymagamy najpierw sparowania dwóch aplikacji (dwóch numerów telefonu), następnie można udostępniać sobie wzajemnie przesyłki pomiędzy aplikacjami.

KROK 1 – sparuj swoją aplikację z aplikacją znajomego

Ze względów bezpieczeństwa, najpierw sparuj się z użytkownikiem, któremu chcesz udostępnić przesyłkę. Proces parowania możesz uruchomić na dwa sposoby.

a) Jeśli masz w aplikacji dostępną przesyłkę:

Uruchom aplikację InPost Mobile, wejdź w szczegóły danej przesyłki, kliknij „Udostępnij przesyłkę”, później „Udostępnij z apki na apkę”, następnie „Dodaj użytkownika” i wpisz numer telefonu osoby, której chcesz udostępnić paczkę. Numer wpisany? Świetnie! To teraz kliknij „Generuj kod” i udostępnij go drugiej osobie za pomocą dostępnych komunikatorów.

Osoba, z którą chcesz się sparować powinna wpisać otrzymany kod w swojej apce. Jak to zrobić? Wystarczy, że wejdzie w Ustawienia, kliknie „Sparuj użytkownika”, następnie „Mam kod do sparowania”, wpisze kod, kliknie „Sparuj” – i gotowe! Przez proces parowania przechodzicie tylko raz, a później możecie w szybki i prosty sposób udostępniać swoje przesyłki w apce InPost. Po sparowaniu Twój znajomy będzie miał dostęp tylko do przesyłek, które mu udostępnisz.

b) Jeśli nie masz w apce żadnej przesyłki, a chcesz sparować swoje urządzenie z aplikacją innej osoby:

Uruchom aplikację InPost Mobile, wejdź w ustawienia -> Sparuj użytkownika -> Dodaj użytkownika -> następnie wpisz jego numer telefonu i opcjonalnie nadaj mu nazwę -> Generuj kod -> Udostępnij kod. Wówczas drugi użytkownik powinien otrzymać od Ciebie kod potrzebny do sparowania i wpisać go w odpowiednim miejscu, które opisaliśmy powyżej.

KROK 2 – udostępnij przesyłkę na aplikację znajomego

Otwórz aplikację InPost Mobile, w szczegółach przesyłki kliknij „Udostępnij przesyłkę”, a następnie „Udostępnij z apki na apkę”. Wybierz z listy, komu chcesz udostępnić przesyłkę i kliknij „Udostępnij”. Przesyłka udostępniona :)

Możesz się sparować z dowolną liczbą osób.

Twój znajomy zobaczy tylko te przesyłki, które mu udostępnisz. Paczki nie udostępniają się automatycznie po przejściu procesu parowania. To znaczy, że po sparowaniu urządzeń należy odnaleźć przesyłkę, którą chcemy udostępnić i dopiero przejść proces udostępniania z apki do apki.

Z uwagi na bezpieczeństwo przesyłek, raz udostępnionej paczki z apki do apki nie można udostępniać dalej.

Tak, można usunąć sparowanego użytkownika, a następnie sparować się z nim ponownie.

Nie, nie jest możliwe cofnięcie udostępnionej paczki. Raz udostępniona paczka pozostaje u drugiego użytkownika.

Na początku należy sprawdzić, czy obie aplikacje są zaktualizowane. Jeśli nie, należy manualnie aktualizować aplikację w sklepie z aplikacjami (Google Play, App Store lub Huawei App Gallery).