Co to jest fulfillment? Jaki outsourcing logistyczny wybrać?
Nowości

Co to jest fulfillment? Jaki outsourcing logistyczny wybrać?

10 Maja 2021

Logistyka rozwija się bardzo prężnie, a co za tym idzie – proponowane rozwiązania skierowane są nie tylko do osób prywatnych, ale również do właścicieli sklepów internetowych. Żyjemy w biegu, więc zależy nam na jak najlepszych i najwygodniejszych rozwiązaniach. W branży e-commerce ułatwieniem, które pozwala oszczędzać czas i tworzy komfortowe warunki do wysyłki, jest fulfillment. Dowiedz się, jak niedużym kosztem usprawnić logistykę sklepu internetowego i dlaczego warto postawić akurat na ofertę InPost Fulfillment.

Co to jest fulfillment? Najprościej mówiąc: fulfillment polega na zleceniu usług związanych z logistyką zewnętrznej firmie. Sklepy internetowe obsługujące coraz większą liczbę zamówień, nastawione są na szukanie rozwiązań, które pozwolą na sprawną wysyłkę i skrócenie czasu dostawy towarów do klientów. Fulfillment jest odpowiedzią na te potrzeby, a optymalizacja procesów przekłada się na niskie koszty przesyłek. Fulfillment to również idealne rozwiązanie dla osób rozpoczynających działalność w e-commerce; dzięki outsourcingowi dystrybucja paczek będzie realizowana zawsze na najwyższym poziomie. Sklepy internetowe współpracujące z firmą logistyczną przekazują część obowiązków związanych z obsługą zamówień. Należą do nich m.in. pakowanie, wysyłka, a także magazynowanie towarów. W okresach zwiększonej sprzedaży, sklep internetowy potrzebuje znacznie więcej miejsca na przechowywanie zamówień. Warto zastanowić się nad oddelegowaniem magazynowania i wysyłki produktów, co znacznie przyspiesza cały proces i pozwala firmie spokojnie się rozwijać.

W sklepach internetowych logistyka pełni kluczową rolę. Kupując online, klienci zwracają uwagę nie tylko na asortyment, ale również na koszty i czas wysyłki. Szybkie dostarczenie przedmiotów sprawia, że klient chętniej dokona zakupu i ponownie odwiedzi sklep, co będzie prowadzić do większej liczby zamówień. Aby pozyskać nowych klientów i zadbać o ich komfort, warto zadbać o odpowiednią dystrybucję przesyłek. Firmy logistyczne specjalizują się w wysyłce towarów, a co za tym idzie – potrafią zadbać o ich odpowiednie zabezpieczenie, kompletowanie oraz magazynowanie towarów. Rozwijające się sklepy internetowe są wyzwaniem dla ich właścicieli, którzy muszą dbać o to, aby rozwiązania były jak najbardziej korzystne. Oddelegowanie obowiązków związanych z dystrybucją paczek oznacza komfort oraz dbałość o profesjonalizm. Pomoc w obsłudze zamówień w branży e-commerce jest niezbędna!

Korzyści płynące z wyboru InPost Fulfillment

Korzystając z InPost Fulfillment właściciel sklepu internetowego nie musi martwić się o pakowanie, kompletowanie, wysyłkę oraz przechowywanie przedmiotów. W ramach fulfillmentu wszystkim zajmuje się firma, która dba o to, aby klienci sklepów internetowych otrzymali towar bez uszkodzeń, w jak najkrótszym czasie. Jeżeli nadal nie jesteś przekonany, że outsourcing usług logistycznych jest idealnym rozwiązaniem dla e-commerce, poznaj plusy fulfillmentu od InPost.

  • Współpraca z firmą logistyczną usprawnia obsługę zamówień, dzięki czemu właściciel sklepu internetowego ma więcej czasu na rozwój firmy w różnych obszarach.
  • W branży e-commerce liczy się czas. Klienci chcą jak najszybciej otrzymać towary, a oczekiwanie na zamówienia jest kluczowe podczas wyboru sklepu internetowego. Zlecając dystrybucję paczek zewnętrznemu partnerowi, czas w jakim dociera towar ulega skróceniu.
  • Dzięki temu, że właściciele sklepów internetowych nie muszą wynajmować dodatkowej powierzchni, koszty związane z magazynowaniem stoją po stronie firmy logistycznej - płaci się tylko za wykorzystywaną przestrzeń.
  • Odpowiednie przechowywanie w magazynie pozwala na to, aby produkty dotarły do klienta w nienaruszonym stanie. Centrum logistyczne, jakim dysponuje InPost pozwala na przyjmowanie, magazynowanie oraz pakowanie towarów w bezpieczny sposób.
  • Sklepy internetowe, które nie posiadają swoich magazynów, wybierają fulfillment aby zapewnić komfortowe warunki związane z usługą magazynowania. Nie trzeba więc już przejmować się wyborem magazynu - wszystkim zajmuje się partner logistyczny posiadający własne przestrzenie, w których znajdują się produkty.
  • Jakie jeszcze możliwości oferuje InPost? Przepakowywanie, wymiana opakowań czy naklejenie etykiety. Są to dodatkowe opcje, dzięki którym pracownicy sklepów internetowych nie będą musieli się tym zajmować.

 

Jak działa InPost Fulfillment?

Usługi fulfillment to rozwiązania, które właściciele sklepów internetowych wybierają ze względu na chęć zachowania profesjonalizmu przy obsłudze zamówień. W końcu firmy świadczące usługi logistyczne znają się na tym najlepiej! Jak krok po kroku działa InPost Fulfillment?

  • Proces wdrożenia produktów do magazynu to pierwszy etap fulfillmentu. Magazyn to miejsce, w którym towar jest przechowywany, a następnie wysyłany. Dzięki zapewnieniu bezpiecznych warunków, właściciel sklepu internetowego nie musi się martwić o ich zniszczenie czy nieodpowiednie zabezpieczenie. Profesjonalne zaplecze magazynowe powinno wyróżniać się przestrzenią dostosowaną do liczby przyjmowanych towarów. Warto więc zaufać firmie, z którą nawiązuje się współpracę i dokładnie sprawdzić jej ofertę.
  • Zarządzanie obsługą zamówień jest wykonywane przez wyspecjalizowane osoby, dlatego cały proces jest odpowiednio realizowany.
  • Towary zakupione przez klienta w sklepie internetowym są sprawnie pakowane oraz kompletowane, aby jak najszybciej wyruszyły w drogę z magazynu. W paczkach mogą być umieszczone również dodatkowe elementy, takie jak materiały reklamowe czy niezbędne dokumenty.
  • Ostatni krok to droga paczki z magazynu do klienta (jest dostarczana przez kuriera do Paczkomatu lub prosto do domu). Zamówienie złożone do godziny 20:00 mogą być wysłane nawet tego samego dnia!

 

InPost dba zarówno o klientów prywatnych, jak i firmy z branży e-commerce, z którymi współpracuje. Aby sprostać oczekiwaniom, oferta fulfillmentowa została rozszerzona, dzięki czemu możliwa jest również obsługa zwrotów towarów, zakup opakowań, dołączanie ulotek i dokumentów, etykietowanie oraz kompleksowa obsługa klienta B2B. Są to dodatkowe korzyści oferowane sklepom internetowym. Zapewnienie sklepom internetowym opakowań usprawnia cały proces wysyłki towarów. Nie pozostaje nic innego, jak nawiązać współpracę z InPost i sprawić, aby obsługa zamówień klientów była na jak najwyższym poziomie!