6 powodów, dla których 2015 będzie rokiem Paczkomatów InPost
7 Stycznia 2015
Wzrost e-commerce w Polsce
W ciągu ostatnich 5 lat rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwijał. Jeszcze w 2010 r. jego wartość szacowano na 15,7 mld zł, lecz dwucyfrowe tempo wzrostu niemal podwoiło tę liczbę do 27,3 mld na koniec 2014 r. Tendencja wzrostowa jest trwała i świadczy o tym, że Polacy mają coraz większe zaufanie do e-sklepów i coraz częściej kupują w Internecie. Zamawiając, oczekują taniej i szybkiej dostawy, a także elastyczności w kwestii odbioru produktów. Wszystkie trzy cechy znajdują w Paczkomatach InPost. W grudniu 2014 r. pobiliśmy nasz rekord zamówień!
Allegro InPost
Podpisana w listopadzie 2014 r. umowa z Allegro wprowadziła dwie ekstremalnie tanie i rewolucyjne w obsłudze zwrotów formy dostawy - Allegro Paczkomaty InPost oraz Allegro Polecone InPost. Darmowe zwroty i niskie ceny przesyłek przyciągną do Sprzedawców nowych klientów, którzy już nie będą musieli martwić się o nietrafione zakupy. Zwroty są bowiem nie tylko darmowe, ale także bardzo proste w obsłudze.
Czytniki kart płatniczych w każdym Paczkomacie InPost
Koniec października 2014 był dobrą wiadomością dla osób, które chcą płacić za swoje zakupy w Internecie dopiero przy odbiorze. Każdy Paczkomat posiada bowiem czytnik kart płatniczych, co z pewnością ucieszy tych, którzy do tej pory z różnych powodów nie mieli zaufania do e-sprzedawców.
Cross-border
Przez ostatnie lata Paczkomaty InPost ekspandowały. Dziś maszyny “made in Poland” funkcjonują już w 22 krajach - poza Polską m. in. we Francji, Malezji, Chile, Australii czy RPA. To największa tego typu infrastruktura na świecie. W 2015 r. poczynimy kolejny krok do jej wzmocnienia - wprowadzimy dostawy zagraniczne do krajów Unii Europejskiej! Oczekujcie pierwszych informacji na ten temat już wkrótce…
Potencjał nowych rynków zagranicznych
Tylko w 2014 r. Paczkomaty zaznaczyły swoją obecność we Francji i Włoszech. W 2015 r. przyjdzie czas na rozwój usługi i zapisanie się w świadomości zagranicznych konsumentów. Szczególny potencjał tkwi w bardzo bogatym i rozwiniętych rynkach zakupów internetowych we Francji, Wielkiej Brytanii czy Włoszech.
Szybkie Zwroty
W 2015 r. spodziewamy się zwiększenia popularności logistyki zwrotnej. Sztandarowym przykładem jest usługa szybkiezwroty.pl, dzięki której klienci sklepów internetowych mogą łatwo zwracać zakupy internetowe. Dlaczego jest to tak ważne? Po pierwsze, amerykańskie badania pokazują, że 95% klientów wraca po kolejne zakupy do e-sklepu, w którym miało pozytywne doświadczenia ze zwrotem. Po drugie, najnowsze zmiany w ustawie o handlu internetowym wydłużają czas na zwrot towarów do 14 dni. Po trzecie, e-sklep oferujący darmowe zwroty niweluje przewagę jaką ma nad nim sklep stacjonarny. I po czwarte, logistyka zwrotna otwiera Paczkomaty InPost na inne branże, niekoniecznie związane z e-commerce. Przykładami są: serwis sprzętu Samsunga czy zwroty dekoderów UPC i Vectry.
Przedstawiliśmy Wam 6 najważniejszych powodów, dla których 2015 r. będzie rokiem Paczkomatów InPost, jednak z pewnością jest ich znacznie więcej. Jeśli sami wpadliście na inne, podzielcie się swoimi myślami w komentarzach lub na naszym fanpage’u . W 2015 r. życzymy Wam - oraz sobie - wilczego apetytu na sukces!

