

25 Października 2024
Duża liczba nowo powstających sklepów internetowych sprawia, że coraz trudniej jest sprostać konkurencji na rynku e-commerce. Liczne firmy ściągają na siebie klęskę, nie potrafiąc w odpowiedni sposób wypromować swojego sklepu. Jak więc sprawić, by prowadzony e-commerce stał się widoczny w sieci (i nie tylko)?
Istota reklamy w prowadzeniu biznesu
Jak zwiększyć rozpoznawalność e-sklepu? Aby sklep internetowy dobrze prosperował, potrzebna jest jego odpowiednia reklama. W przeciwnym razie, niestety, dotarcie do nowych klientów może być utrudnione w starciu z lepiej promującą się konkurencją. Brak strategii marketingowej może sprawić, że nawet świetna oferta zostanie przeoczona.
Prowadząc własny e-commerce, nie można więc zapominać o sile dobrego marketingu oraz reklamy. Co więcej, cały proces promowania sklepu internetowego wcale nie musi wiązać się z ogromnymi kosztami! Przedstawiamy kilka sposobów na to, jak poprawić jego widoczność:
- Działalność w social mediach.
- SEO – widoczność w wyszukiwarkach.
- Reklama z pomocą Google Ads.
- Sprzedaż wielokanałowa.
- Prezentowanie produktów na targach i wydarzeniach.
- Rabaty i programy lojalnościowe.
- Personalizowany e-mail marketing.
- Wykorzystanie influencer marketingu.
- Działania reklamowe we współpracy z InPost.
Każdy z tych sposobów ma znaczenie w promocji sklepu internetowego. Przejdźmy do szczegółów!
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Aktywność w social mediach
Prowadząc firmę, bycie aktywnym w mediach społecznościowych to podstawa. Obecnie dotyczy to również instytucji czy sklepów internetowych. Dobrze prowadzony profil na Facebooku czy Instagramie to świetny sposób na dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. To także odpowiednia droga, by zachęcić odbiorców do kupowania prezentowanych tam produktów. Pamiętaj jednak, by zadbać o estetykę i atrakcyjność publikowanych przez siebie treści.
Pozycjonowanie SEO
Dobre pozycjonowanie sklepu internetowego pozwoli Ci stać się widocznym w wyszukiwarkach, takich jak Google. Jednym z aspektów SEO są działania contentowe. Odpowiedni dobór słów kluczowych potrafi być… no właśnie – kluczem do sukcesu! Pamiętaj, by zadbać o dokładne opisy oferowanych przez siebie produktów, dobierając frazy pod wyniki wyszukiwania.
SEO jest jednak rozległe, a działania contentowe to nie wszystko. Warto przeprowadzić audyt witryny, by wiedzieć, jakie aspekty wymagają optymalizacji. Najlepiej skorzystać z pomocy firm czy freelancerów.
Reklamuj towar za pomocą Google Ads
Google Ads to kolejny sposób na pojawienie się Twojego sklepu w wyszukiwarkach. Dzięki tej opcji sprzedawany przez Ciebie towar będzie wyświetlał się w płatnej sekcji wyników wyszukiwania osobom, które aktualnie go poszukują. Świetną opcją, którą oferuje program reklamowy Google Ads, jest także remarketing. To dobry sposób na zachęcenie klienta do ponownego odwiedzenia Twojego sklepu internetowego i zakupienia kolejnych, wcześniej oglądanych przez niego rzeczy.
Prowadź sprzedaż wielokanałową
Omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa, to świetny sposób na wypromowanie swojego sklepu internetowego. Polega on przede wszystkim na rozumieniu i dostosowywaniu się do potrzeb potencjalnych klientów.
Świetną techniką jest zintegrowanie zakupów online z zakupami stacjonarnymi, tym samym umożliwiając klientom odbieranie i zwracanie zamówionych produktów na dwa sposoby.
Udział w targach i wydarzeniach branżowych
Chociaż e-commerce odbywa się w sieci, uczestnictwo w targach i wydarzeniach branżowych może znacząco wspomóc promocję sklepu internetowego. To doskonała okazja do bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. Na takich wydarzeniach możesz prezentować swoje produkty, nawiązywać wartościowe kontakty oraz zwiększać świadomość marki.
Przygotuj atrakcyjne materiały promocyjne i zadbaj o to, by Twoje stoisko wyróżniało się na tle innych, co może przyczynić się do wzrostu zainteresowania Twoją ofertą.
Rabaty i programy lojalnościowe dla stałych klientów
Promocje również mogą być okazją do wypromowania sklepu internetowego. Jeżeli oferujesz specjalne zniżki dla stałych klientów, niemal pewne jest, że znajdzie się więcej chętnych, by zapisać się do klubu lojalnościowego.
Pamiętaj jednak, żeby odpowiednio dbać o stałych klientów, co jakiś czas oferując im naprawdę korzystne rabaty.
Personalizowane kampanie e-mailowe
E-mail marketing to sposób na informowanie klientów o nowościach, ale także na budowanie długotrwałych relacji. Personalizowane kampanie e-mailowe mogą znacząco zwiększyć zaangażowanie odbiorców. Wysyłając spersonalizowane oferty, które odpowiadają wcześniejszym zakupom lub preferencjom klientów, zwiększasz szansę na konwersję.
Upewnij się, że Twoje wiadomości są atrakcyjne wizualnie i zawierają wyraźne wezwanie do działania. Regularne newslettery mogą również przypominać klientom o Twoim sklepie i zachęcać do ponownych zakupów.
Współpracuj ze znanymi osobami
Staraj się promować swój sklep poprzez reklamowanie go za pośrednictwem osób, które na co dzień są obserwowane przez dużą część internetowej społeczności. Znani blogerzy czy influencerzy bardzo często chętnie podejmują współpracę ze sklepami internetowymi, promując ich produkty w swoich materiałach. Influencer marketing nieustannie się rozwija, a aktualnie bazuje przede wszystkim na atrakcyjnym contencie video.
Pamiętaj o dobrej reklamie sklepu internetowego!
Jak widać, samo prowadzenie e-commerce nie wystarcza. Trzeba nie lada wysiłku, aby dobrze zareklamować go w sieci, poszerzając tym samym grono klientów. Na szczęście istnieje dużo sposobów, by wyróżnić e-sklep na tle konkurencji. W InPost oferujemy różnego rodzaju formy reklamy, które pomogą Twojej firmie zaistnieć w świadomości odbiorców. Na jakie rozwiązania możesz postawić?
Reklama z InPost – co oferujemy w ramach współpracy?
Nawiązując z nami współpracę reklamową, możesz skorzystać z różnych kanałów docierania do klientów. Pierwszy z nich to oklejanie urządzeń Paczkomat®. Proponujemy wielkoformatowe materiały reklamowe na naszych skrytkach o wielkości co najmniej czterech kolumn. Ty zajmujesz się projektem graficznym na naszej siatce, a my drukujemy odporne na działanie warunków atmosferycznych okleiny i montujemy je tam, gdzie chcesz.
Kolejna opcja, która doskonale uzupełnia taką reklamę, to materiały wyświetlane na ekranach maszyn Paczkomat. Dzięki temu docierasz do użytkowników skrytek, czyli klientów e-commerce. Reklamę umieszczamy na jednym z trzech ekranów – powitalnym, autoryzacyjnym lub pożegnalnym.
Dodatkowo proponujemy sampling produktów, czyli wkładanie próbek Twoich towarów do naszych skrytek. Dzięki takiemu rozwiązaniu dotrzesz do wielu różnorodnych odbiorców, którzy korzystają z zakupów online. Możesz zachęcić ich darmowym prezentem, by odwiedzili Twoją stronę i sami złożyli zamówienie.
Kolejna opcja reklamy z InPost to powiadomienia PUSH. Dysponujemy jedną z najpopularniejszych aplikacji w Polsce, która może wysłać użytkownikom wiadomość z przekierowaniem na Twoją witrynę. Jeśli chcesz, masz szansę skorzystać z opcji geolokalizacji i nadać komunikat jedynie na określonym terenie.
Poza tym oferujemy reklamę Twojej firmy w naszym newsletterze. Dysponujemy ogromną bazą odbiorców, a także wysokim wskaźnikiem open rate, dzięki czemu masz pewność, że informacja trafi do zaangażowanych czytelników zainteresowanych zakupami online. Ostatnia opcja reklamy z InPost to kampanie banerowe na naszej oficjalnej stronie. Możesz wykupić miejsce np. w zakładce służącej do śledzenia paczek.
Chcesz wzmocnić pozycję Twojej marki na rynku? Nie czekaj ani chwili dłużej – napisz do nas przez formularz kontaktowy i wznieś swój marketing na wyżyny!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

