9 pomysłów na wypromowanie sklepu internetowego
E-commerce Porady

9 pomysłów na wypromowanie sklepu internetowego

15 Stycznia 2020

Duża liczba nowo powstających sklepów internetowych sprawia, że coraz trudniej jest sprostać konkurencji na rynku e-commerce. Liczne firmy ściągają na siebie klęskę, nie potrafiąc w odpowiedni sposób wypromować swojego sklepu. Jak więc sprawić, by prowadzony e-commerce stał się widoczny w sieci (i nie tylko)? 

Niektórym wydaje się, że po starcie sklepu internetowego nic trudnego ich już nie spotka. Jednak prawdziwe schody dopiero przed nimi – a konkretniej: schody do kariery! Aby sklep internetowy dobrze prosperował, potrzebuje odpowiedniej reklamy. W przeciwnym razie, niestety, jest skazany na klęskę w starciu z lepiej promującą się konkurencją.

Prowadząc własny e-commerce nie można więc zapominać o sile dobrego marketingu oraz reklamy. Co więcej, cały proces promowania sklepu internetowego wcale nie musi wiązać się z ogromnymi kosztami! Przedstawiamy kilka sposobów na to jak poprawić jego widoczność.

Aktywność w social media

W dzisiejszych czasach bycie aktywnym w mediach społecznościowych to podstawa. Obecnie nie dotyczy to również instytucji czy sklepów internetowych. Dobrze prowadzony profil na Facebooku oraz Instagramie to świetny sposób na dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. To także odpowiednia droga, by zachęcić ich do kupowania prezentowanych tam produktów. Pamiętaj jednak, by zadbać o estetykę i atrakcyjność publikowanych przez siebie treści.

Pozycjonowanie SEO

Dobre pozycjonowanie sklepu internetowego pozwoli Ci stać się widocznym w wyszukiwarkach. Odpowiedni dobór słów kluczowych potrafi być… no właśnie – kluczem do sukcesu! Pamiętaj, by zadbać o dokładne opisy oferowanych przez siebie produktów, dobierając frazy pod wyniki wyszukiwania. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy firmy zajmującej się marketingiem internetowym.

Reklamuj towar za pomocą Google Adwords

Google Adwords także poprawi pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarkach. Dzięki tej opcji sprzedawany przez Ciebie towar będzie wyświetlał się w płatnej sekcji wyników wyszukiwania osobom, które aktualnie go poszukują. Świetną opcją, którą oferuje program reklamowy Adwords, jest także remarketing. To dobry sposób na zachęcenie klienta do ponownego odwiedzenia Twojego sklepu internetowego i zakupienia kolejnych, wcześniej oglądanych przez niego rzeczy.

Zintegruj sklep z porównywarkami cen i serwisami sprzedaży

Integracja e-commerce z innymi stronami jest także możliwa dzięki Google Adwords. Umożliwia ona promowanie sklepu internetowego, poprzez punktowanie go w porównywarkach cen (jak Ceneo, z której codziennie korzysta ogromna ilość kupujących) czy sprzedaż oferowanych przez Ciebie produktów przez znane serwisy sprzedażowe (m.in. Allegro).

Postaw na marketing szeptany

Marketing szeptany pozwoli Ci wypromować sklep internetowy na różnorodnych forach. Cała zabawa polega na dodawaniu wpisów i postów na stronach, gdzie prowadzi się wszelkiego rodzaju dyskusje. Oczywiście najlepiej wybierać fora tematyczne, dzięki czemu dodawane na nich treści dotrą do grupy klientów docelowych.

Prowadź sprzedaż wielokanałową

Omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa, to świetny sposób na wypromowanie swojego sklepu internetowego. Polega on przede wszystkim na rozumieniu i dostosowywaniu się do potrzeb potencjalnych klientów. Świetną techniką jest zintegrowanie zakupów online z zakupami stacjonarnymi, tym samym umożliwiając klientom odbieranie i zwracanie zamówionych produktów na dwa sposoby.

Rabaty i programy lojalnościowe dla stałych klientów

Także promocje mogą być okazją do wypromowania sklepu internetowego. Jeżeli oferujesz specjalne zniżki dla stałych klientów, niemal pewne jest, że znajdzie się więcej chętnych by zapisać się do klubu lojalnościowego. Pamiętaj jednak, żeby odpowiednio dbać o stałych klientów, co jakiś czas oferując im naprawdę korzystne rabaty.

Załóż firmowego bloga

Prowadzenie bloga firmowego może być świetną zabawą. Możesz poruszać na nim tematykę związaną ze sprzedawanym przez Ciebie towarem. Pamiętaj, by pod postami pozostawić możliwość wyrażenia własnego zdania w komentarzach. Tworząc panele dyskusyjne poznasz potrzeby swoich klientów , tym samym zyskując okazję do ulepszenia swojego sklepu pod kątem ich wymagań.

Współpracuj ze znanymi ludźmi

Staraj się promować swój sklep, poprzez reklamowanie go za pośrednictwem osób, które na co dzień są obserwowane przez dużą część internetowej społeczności. Znani blogerzy czy influencerzy bardzo często chętnie podejmują współpracę ze sklepami internetowymi, promując ich produkty w swoich materiałach. 

Pamiętaj o dobrej reklamie sklepu internetowego!

Jak widać, samo prowadzenie e-commerce nie wystarcza. Trzeba nie lada wysiłku, aby dobrze zareklamować go w sieci, poszerzając tym samym grono klientów. Na szczęście istnieje dużo sposobów, by wyróżnić e-sklep na tle konkurencji.