Allegro i InPost ogłaszają strategiczną współpracę

Allegro i InPost zawarły porozumienie o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego (3,94 zł), jak i paczki (7,99 zł). W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

 

Paczki dostarczane będą do jednego z 1100 Paczkomatów® InPost już następnego dnia po nadaniu, zaś listy polecone kurier będzie dostarczał do rąk własnych w ciągu 3 dni od nadania. Pracownicy InPost są od lat wyżej wynagradzani za dostarczenie listu bezpośrednio pod adres odbiorcy, mają też obowiązek dwukrotnego podjęcia takiej próby. W przypadku awizowania list będzie czekał w jednym z 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce. Drogę paczki do Paczkomatów® InPost, jak również listu poleconego można śledzić na stronach inpost.pl oraz paczkomaty.pl. Wszystkie Paczkomaty® są wyposażone w czytniki kart płatniczych, co zapewnia możliwość odebrania przesyłki za pobraniem.

Każdy sprzedawca na Allegro może teraz w łatwy sposób, bez formalności ani żadnych opłat dodać obie opcje dostawy produktów do swoich aukcji. Wystarczy zalogować się do bezpłatnego Managera Paczek swoimi danymi z Allegro. Aplikacja pozwala także na łatwe wygenerowanie etykiet adresowych i sprawne zarządzanie wysyłkami.

„Nadchodzący sezon świątecznych zakupów to zawsze duże wyzwanie dla e-sprzedawców w zakresie organizacji dostaw produktów. Allegro i InPost wychodzą naprzeciw oczekiwaniom zarówno e-detalistów, jak i e-konsumentów. Dzięki naszej strategicznej współpracy oferujemy absolutnie najtańsze formy dostawy – do Paczkomatu® InPost lub jako list polecony. Ze strony InPost gwarantujemy pełne bezpieczeństwo przesyłek, możliwość śledzenia ich drogi i szybką dostawę. Aż 98% przesyłek do Paczkomatów® InPost trafia następnego dnia po nadaniu, zaś ponad 92% listów poleconych dostarczamy w terminie D+3. To wskaźniki znacznie wyższe niż u operatora wyznaczonego” – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

Naszym celem jest dostarczenie sprzedawcom najlepszych narzędzi do sprzedaży, a kupującym – tanich, wygodnych i sprawdzonych rozwiązań, dzięki którym zakupy na platformie Allegro staną się jeszcze lepsze. Usługi oferowane wspólnie przez Allegro i InPost to właśnie takie rozwiązanie - mówi Przemysław Budkowski, VP Marketplaces w Naspers. - Polski rynek e-commerce według różnych szacunków rośnie około 14 – 15% rocznie. Mógłby rosnąć szybciej, gdybyśmy znieśli bariery rozwoju. Firma badawcza Gemius podaje na przykład, że 83% internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, a 24% nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę. Według tego samego badania 45% Polaków kupujących w Internecie otrzymało jeden lub dwa razy towar niezgodny z oczekiwaniami. Aż 38% z tych respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z nich przeszkodą okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru. Dzięki współpracy Allegro i InPostu te problemy mogą odejść do historii, bo kupujący otrzymają możliwość skorzystania z taniej dostawy i darmowego zwrotu w największej polskiej platformie zakupowej. Będzie to miało szczególnie duże znaczenie po zmianie przepisów dotyczących zwrotów towarów kupionych na odległość po 25 grudnia 2014.”

Jak wskazują analizy, e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kliknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online1. Ograniczone opcje dostawy są powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%).

Paczkomaty® InPost są doceniane zarówno przez detalistów, jak i konsumentów na całym świecie. Wyróżnia je innowacyjność i wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Dzięki rewolucyjnemu serwisowi SzybkieZwroty.pl osoby dokonujące zakupów online mogą dokonać bezpłatnej wymiany lub zwrotu towaru do e-sklepu w jednym miejscu.

Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 5.000 e-sklepów funkcjonujących pod własną domeną oraz 30.000 sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost korzysta już 12 mln użytkowników, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym. Jak pokazują statystyki, blisko 60% produktów jest odbieranych z innowacyjnych terminali poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych.

W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do średnio 25 mln sztuk miesięcznie. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni o powierzchni 10 tysięcy m2, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki ultranowoczesnym sorterom.

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy kolejny powód do radości – nasza sieć Paczkomatów liczy już 4000 maszyn, a będzie jeszcze więcej. Czterotysięczna maszyna trafiła do dużej wsi gminnej Suchy Las, leżącej w Wielkopolsce. Do końca roku chcemy mieć 4500 lokalizacji w Polsce. W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku dostarczyliśmy ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku.
Magazynowanie paczek w POP

Odbieraj paczki, póki gorące!

Zbliża się sezon wyprzedażowy oraz świąteczny, czyli najgorętszy okres dla naszych Kurierów. Aby oszczędzić czas naszych Klientów, od początku października testujemy nowe rozwiązanie. Teraz, paczki będziesz mógł odebrać szybciej i sprawniej, nie martwiąc się przepełnionym Paczkomatem. Zobacz, na czym polega magazynowanie.