Aż 75% użytkowników Paczkomatów® InPost ocenia je lepiej niż usługi kurierskie

Badania przeprowadzone przez Akademię Morską w Szczecinie wskazują, że aż 75% użytkowników Paczkomatów® InPost ocenia je lepiej i dużo lepiej niż tradycyjne usługi kurierskie. Jednocześnie 89% respondentów jest skłonna polecić dostawę do terminali znajomym.

 

„Paczkomaty® InPost gwarantują nie tylko niezwykle szybką i niezawodną formę dostawy, ale przede wszystkim tworzą zupełnie nowy standard – są dostępne przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, a odbiór przesyłki za ich pośrednictwem zajmuje tylko kilkanaście sekund. To prawdziwa innowacja na rynku dostaw dla sektora e-commerce i co najważniejsze - ogromna wygoda dla e-konsumentów. W 2014 roku liczba paczek obsługiwanych przez nasze urządzenia była aż o 90,5% większa wobec 2013 roku, a porównując wyniki osiągane na przestrzeni ostatnich dwóch lat osiągnęliśmy dynamikę ich liczby na poziomie 440%. Paczkomaty® InPost zawsze będą przewyższać wygodą usługę kurierską, a przy tym są bardziej efektywne. W mojej opinii kluczowa pozostaje więc współpraca z kurierami, która pozwoli stworzyć zupełnie nowy, wielokanałowy model logistyczny – tak, jak ma to miejsce w przypadku TNT Express, z którymi współpracujemy na terenie Włoch” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, operatora sieci Paczkomatów® InPost.

W Polsce działa już ponad 1300 Paczkomatów® InPost – sieć w porównaniu z końcem 2014 roku została rozszerzona o 200 lokalizacji. Decyzja o rozbudowie wynika z rosnących potrzeb mieszkańców mniejszych miejscowości, którzy coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów i ma na celu zapewnienie im możliwości odbioru paczek w trybie 24/7. Grupa Integer.pl zamierza kontynuować ekspansję i zainstaluje w 2015 roku łącznie 600 nowych terminali.

Paczkomaty® InPost w 2014 roku po raz kolejny pobiły rekordy popularności wśród polskich użytkowników e-sklepów. Liczba paczek dostarczanych za pomocą terminali wzrosła o ponad 90,5% wobec 2013 roku i o 440% w porównaniu do 2012 roku. W IV kwartale 2014 roku InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro PaczkomatyÒ InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Paczkomaty® InPost działają już na 5 kontynentach, między innymi w takich krajach jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska. Do końca 2015 roku na całym świecie będzie dostępnych – w różnych modelach biznesowych – ponad 5000 Paczkomatów® InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 4000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Najwyższą jakość usług Grupy Integer.pl potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona między innymi przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014” i zwyciężyła w konkursie „Lider Nowoczesnych Technologii” organizowanym przez Instytut Nowych Technologii. Grupa Integer.pl otrzymała też Nagrodę Specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” za dynamiczną ekspansję i promocję Polski za granicą. Konsekwentny rozwój firmy potwierdza również tytuł „Gazele Biznesu” przyznawany przez Puls Biznesu najdynamiczniej rozwijającym się polskim firmom.

InPost otrzymał także liczne wyróżnienia międzynarodowe: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.