Baner reklamowy – czy jest skuteczną formą promocji?
E-commerce

27 Listopada 2023
Omawiając narzędzia marketingowe, które pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, koniecznie trzeba poruszyć temat banerów ogłoszeniowych. Czy ich niezwykle duża popularność jest wynikiem wysokiej skuteczności? Aby poznać odpowiedź na to pytanie, należy wpierw zrozumieć ich rolę w świecie reklamy.
Co to jest baner reklamowy?
Banery reklamowe są formą marketingu zarówno tego tradycyjnego, jak i internetowego. To treści graficzne lub multimedialne, które prezentuje się m.in. na witrynach sieciowych, terenie ulicy i obiektach wolnostojących oraz w aplikacjach mobilnych. Służą do promowania:
- produktów;
- usług;
- stron online (w tym blogów i sklepów);
- innych treści (np. książek, filmów i gier komputerowych).
Są popularne, tanie i zwykle skuteczne. To właśnie z tego względu stanowią rozwiązanie, po które sięgają prawie wszyscy przedsiębiorcy, którym zależy na dynamicznym promowaniu własnej działalności. My jednak przygotowaliśmy komplet informacji pozwalających dowiedzieć się, czy będą one odpowiednimi środkami reklamowymi Twojej firmy.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Zalety banerów reklamowych
Banery reklamowe są przede wszystkim łatwe do zauważenia. Nie sposób zignorować ich istnienia na stronie internetowej lub podczas przemierzania miasta dowolnym środkiem transportu. Przekazują one komunikaty marketingowe w krótkim czasie, co pozwala na szybkie udostępnienie kluczowej informacji o produkcie lub usłudze.
Mogą być projektowane w różnych formatach i stylach, a to umożliwia kreatywne eksperymentowanie z koncepcjami. Są świetnym narzędziem doświadczeń praktycznych i badania zachowań grupy docelowej. Zdarza się nawet, że stają się viralem – treści reklamowe tego typu rozpowszechniają się pośród odbiorców bez konieczności ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów.
Wady banerów reklamowych
Nadmiar banerów prowadzi do irytacji konsumentów. Wpływa to negatywnie na ich doświadczenie zakupowe, a tym samym niezbyt dobrze wpływa na wizerunek marki. Ponadto duża część internautów korzysta z oprogramowania blokującego reklamy – istnieją jednak pewne przesłanki, pozwalające sądzić, że Google planuje uniemożliwić działania tego typu już w bliskiej przyszłości.
Baner reklamowy – cena
Ile kosztuje reklama na banerze? W większości wycena ustalana jest w sposób indywidualny, a w jej trakcie bierze się pod uwagę np.:
- rozmiaru pliku (kryje się za nim rozdzielczość);
- jakości grafiki;
- obecności elementów dodatkowych (np. interaktywnego formularza kontaktowego);
- miejsca, w którym mają być wyświetlane.
W przypadku banerów internetowych w ramach oferty reklamowej w InPost, ceny różnią się w zależności od miejsca zamieszczenia baneru oraz czasu wyświetlania baneru. Szczegółowe informacje oraz cennik znajdziesz na inpost.pl/reklama.
Większy koszt poniesie osoba, która postawi na druk banerów reklamowych. Wpływać na niego będą czynniki takie jak:
- wymiary;
- materiał;
- oczkowanie;
- nakład;
- zgrzewanie (np. zgrzew gorącym powietrzem);
- wykończenie.
Drukarnie i producenci banerów reklamowych prześcigają się między sobą podczas tworzenia ofert. Warto wyselekcjonować więc kilka propozycji, a następnie porównać je między sobą. Będzie to stanowić gwarancję znalezienia tej atrakcyjnej.
Skuteczność banerów reklamowych
Określenie skuteczności banerów zewnętrznych jest trudnym zadaniem. Aby dowiedzieć się, czy pozytywnie wpływają one na odczucia konsumentów widzących je, konieczne będzie stworzenie ankiety.
Inaczej przedstawia się to w przypadku banerów internetowych. CTR (ang. Click Through Rate) wynosi około 0,1%. Oznacza to, że reklamę kliknie 1 osoba na 1000. Nasza witryna sieciowa pozwala dotrzeć nawet do 3 mln użytkowników miesięcznie – daje to potencjalny wynik 3 tys. unikalnych odwiedzin promowanego serwisu. To dużo, zwłaszcza w połączeniu z wykorzystaniem innych kanałów marketingu.
Jak wykorzystać baner reklamowy?
Efektywne wykorzystanie banera reklamowego wymaga zrozumienia specyfiki danego medium marketingowego, docelowej grupy odbiorców i celu kampanii. Muszą stać się one integralną częścią większej strategii, uwzględniając spójność przekazu i dotychczasową kreatywność.
Wymagają stałego uczenia się i dostosowywania się do zmieniających się trendów oraz preferencji odbiorców. Jeżeli nie spełniają określonych wymogów, to da się poprawić ich efektywność poprzez testy typu A/B, które pozwalają zidentyfikować ich mocne i słabe strony.
Reklama InPost – nowoczesna forma banera reklamowego
Nie chcemy się przechwalać, ale rezygnacja z tradycyjnych banerów drukowanych może wyjść każdemu przedsiębiorcy na dobre – pod warunkiem że zdecyduje się na wykorzystanie opcji reklamy na inpost.pl, osiągając nawet miliony unikalnych wyświetleń w ciągu miesiąca. Wiemy, że umieszczenie nawet kilku treści marketingowych na naszej witrynie sieciowej podniesie poziom rozpoznawalności każdego serwisu.
Mamy na to dowody! Są nimi zadowoleni klienci, którzy zdecydowali się już na współpracę. Umożliwiamy także ekspozycję banerów na zamówienie, są one umieszczane na urządzeniach Paczkomat®. Na terenie Polski znajduje się ich 21 000 sztuk, a liczba ta nadal rośnie.
Reklamowe banery cyfrowe mogą zostać zamieszczone w kilku miejscach:
- reklama na ekranach maszyn Paczkomat;
- baner w obrębie strony inpost.pl;
- baner w aplikacji InPost Mobile;
- wpis w newsletterze (materiały promocyjne dotrą do bazy użytkowników InPost).
To jednak nie cała oferta od InPost. Więcej dowiesz się przechodząc na inpost.pl/reklama lub zgłaszając się poprzez poniższy formularz. Połączenie z nami sił to prosty sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

