Banery reklamowe online – podstawowa forma reklamy w sieci
Dla biznesu

20 lutego 2024
Reklama jest dźwignią handlu, co widać nie tylko na ulicach, ale także w internecie. Mniej lub bardziej kreatywne sposoby promocji ujrzeć można zarówno na stronach internetowych, jak i w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy YouTube. Jedną z najczęściej stosowanych form przekazu marketingowego są banery. Dlaczego właśnie one? Sprawdźmy.
Banery reklamowe online – pojęcie i rodzaje
Reklamy na banerach to forma promocji polegająca na umieszczeniu na planszy grafiki lub zdjęcia produktu, logo marki oraz tekstu zachęcającego do zakupu. Przez dziesięciolecia wieszane były na ulicznych słupach i konstrukcjach umiejscowionych wzdłuż autostrad i innych dróg międzymiastowych. Obecnie nadal są powszechne, ale zyskały również swój cyfrowy wariant.
Projekty banerów reklamowych online tylko w ogólnych zarysach przypominają wielkoformatowe plansze mijane przez przechodniów i kierowców. Możliwości, jakie dają strony internetowe, przez lata doprowadziły do powstania kilku typów materiałów promocyjnych. Należą do nich:
- billboardy;
- banery rectangle;
- pop-upy;
- skyscrapery;
- scrolle.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Billboard
Billboard to baner reklamowy online, który umieszcza się na górze strony. Przeważnie ma on duży rozmiar, przez co mocno przykuwa uwagę odbiorcy. Ze względu na to, że znajduje się w atrakcyjnym pod kątem promocji miejscu, zwykle kosztuje najwięcej ze wszystkich rodzajów banerów.
Rectangle banner
Materiały marketingowe tego typu są wplatane między bloki tekstu oraz powiązanych z nim zdjęć i grafik. Tak jak billboardy mogą mieć duże rozmiary. Dzięki takiemu miejscu publikacji są trudne do przeoczenia. Właśnie dlatego ich koszt również może opiewać na stosunkowo wysokie kwoty.
Pop-upy, skyscrapery i scrolle
Pozostałe formy banerów online również są trudne do zignorowania, ale przy tym mogą być źle odbierane przez internautów. Dotyczy to m.in. scrolli, czyli reklam podążających za osobą, która przewija witrynę. Na wielu stronach pojawiają się też pop-upy, czyli niespodziewanie otwierające się okna z przekazem promocyjnym. Ostatni rodzaj, skyscrapery, to umieszczane po bokach treści. Dla odbiorcy pozostają widoczne także w trakcie przechodzenia w dół i górę witryny.
Zalety banerów reklamowych online
Różne formy banerów reklamowych łączy łatwość ich tworzenia, elastyczność doboru miejsca wyświetlania i możliwość kierowania przekazu tylko do targetu, czyli grupy docelowej. Z tych wszystkich powodów niezmiennie cieszą się popularnością, nawet pomimo istnienia wielu innych form promocji.
Warto jednak pamiętać, że przekaz powinien być wyważony. Projektowanie banerów online odciągających uwagę od głównej treści, dla której potencjalny klient wszedł na stronę, może być źle odebrane. W rezultacie, zamiast skłonić do zakupu, zdarza się, że do niego zniechęca.
Reklama InPost – postaw na banery reklamowe online na naszej stronie!
Efektywność baneru zależy nie tylko od inwencji twórcy, ale także miejsca publikacji. Dobrym wyborem są witryny odwiedzane przez tysiące internautów, na przykład w obrębie strony inpost.pl. W ten sposób da się szybko dotrzeć do wielu osób, które być może nigdy nie zobaczyłyby reklamy umieszczonej gdzie indziej w sieci.
Gdzie jeszcze możemy wyświetlić baner związany z Twoją firmą? W aplikacji InPost Mobile, która jest jedną z najpopularniejszych w Polsce! Innym sposobem jest baner wraz z komunikatem reklamowym, który może się znaleźć w newsletterze InPost wysyłanym do zapisanych subskrybentów.
Możliwość zaprezentowania swojego baneru to nie jedyna opcja reklamy, którą proponujemy. Dla klientów biznesowych przygotowaliśmy także inne, wyjątkowe oferty w świecie online – wysyłanie powiadomień push do użytkowników aplikacji InPost Mobile. Oprócz tego warto sprawdzić potencjał reklamy offline. Nasze automaty Paczkomat® można okleić, a na ich ekranach wyświetlać materiały promocyjne. Sprawdzą się też w samplingu, czyli wysyłce darmowych próbek produktów do klientów. Brzmi interesująco? Zgłoś chęć współpracy przez poniższy formularz lub dowiedz się więcej na inpost.pl/reklama.
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

