Cechy reklamy – co powinien zawierać skuteczny i atrakcyjny przekaz reklamowy?
Dla biznesu

23 lutego 2024
Reklama we współczesnym marketingu przybiera różnorodne formy i można ją spotkać w wielu kanałach przekazu. Aby przynosiła ona pożądane efekty, trzeba wiedzieć, co sprawia, że reklama jest skuteczna. Jak nakłonić konsumentów do skorzystania z oferty? Podpowiadamy!
Podstawowe cechy reklamy
Co powinna zawierać reklama? Podstawowym aspektem w jej tworzeniu jest cel, jaki ma osiągnąć. Firma musi ustalić, czemu ma służyć dany materiał. Do przykładowych założeń należą:
- promocja nowego produktu,
- zwiększenie sprzedaży i zysków,
- wzmocnienie wizerunku marki.
W zależności od przyjętego celu dopasowuje się odpowiedni język reklamy i to, co ma ona zawierać. Kolejna cecha to jasność przekazu i informacyjność. Materiał nie powinien pozostawiać wątpliwości dotyczących tego, o co w nim chodzi i kto to komunikuje. Treść musi być przejrzysta i zrozumiała dla grup docelowych.
Cechę charakterystyczną reklamy stanowi perswazja. Przekaz ma zawsze za zadanie przekonać odbiorcę do podjęcia jakiejś czynności – zakupu, rejestracji czy zapoznania się z ofertą. Kluczowa kwestia to także medium, w jakim umieszcza się komunikat. Do przykładowych należą:
- billboardy,
- telewizja,
- internet.
Gdy prowadzi się kampanie w internecie, z pomocą specjalnych narzędzi da się łatwo mierzyć ich efektywność. Można sprawdzać, do ilu potencjalnych klientów docierają, a także jaka część z nich podejmuje aktywność względem zamieszczonego materiału.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Jakie są cechy udanej reklamy?
Podstawowe cechy dobrej reklamy to oryginalność i kreatywność. W natłoku materiałów, z jakimi odbiorcy mają do czynienia w dzisiejszych czasach, na zwrócenie uwagi zyskują szansę jedynie nieodtwórcze i wyróżniające się przekazy. Trzeba jednak przyznać, że pomysłowych treści w marketingu również jest coraz więcej.
Skuteczna reklama musi być dopasowana do potrzeb grupy docelowej. Aby wpisać się w wymagania konkretnych klientów, należy dobrać właściwy kanał komunikacji oraz język. Ważny element stanowi CTA, czyli call to action. Wezwanie do działania ma zachęcać odbiorcę do podjęcia czynności, czyli np. zakupu produktu.
Aby CTA było skuteczne, reklama musi przedstawiać nie tylko towar lub usługę, ale również korzyść, jaką dzięki nim zyska klient. Powinna być wiarygodna, co oznacza zgodność z wizerunkiem marki. Często w dobrych przekazach wykorzystuje się storytelling, czyli włączenie treści reklamowej do opowiadanej historii.
Cechy reklamy InPost – atrakcyjna forma i szeroki zasięg
W InPost dokładnie wiemy, jaka powinna być reklama, dlatego wychodzimy naprzeciw wszystkim firmom potrzebującym pomocy w tym zakresie. Możesz wzbudzić zainteresowanie odbiorców np. poprzez umiejscowienie swoich materiałów promocyjnych na naszych maszynach Paczkomat®.
Umieszczamy reklamy marek na minimum czterech kolumnach, co sprawia, że przekaz staje się wielkoformatowy i nie umknie żadnej osobie korzystającej z urządzenia. Oczywiście, okleiny mogą być znacznie większe i osiągać powierzchnię nawet kilkudziesięciu metrów kwadratowych, czyli wykorzystywać cały Paczkomat! Wszystko zależy od spersonalizowanych ustaleń z przedsiębiorcą.
Wszelkie cechy skutecznej reklamy możemy uwydatnić również na ekranach naszych urządzeń, czyli monitorach służących do nadawania i odbierania przesyłek. To idealne miejsce na statyczny przekaz, który zainteresuje użytkownika. Jeśli prowadzisz sprzedaż produktów, zachęcamy do samplingu próbek w skrytkach. W ten sposób dotrzesz do wielu różnych odbiorców.
Zdajemy sobie sprawę ze specyfiki reklamy w internecie, dlatego proponujemy trzy skuteczne rozwiązania online:
- Pierwsze z nich to reklama banerowa na naszej oficjalnej witrynie inpost.pl.
- Drugie związane jest z reklamą w aplikacji mobilnej. Polega na wysyłaniu powiadomień PUSH poprzez aplikację InPost Mobile. Krótki komunikat o marce zachęca do kliknięcia, a to prowadzi wprost na stronę firmy. Inna opcja to zamieszczenie baneru w aplikacji.
- Natomiast trzecia opcja to wysyłanie e-maili do subskrybentów naszego newslettera. W treści wiadomości może znaleźć się reklama Twojego przedsiębiorstwa.
Jeśli zainteresowała Cię nasza oferta, zapraszamy do formularza kontaktowego. Napisz do nas, aby dograć szczegóły i wzbudzić zaufanie konsumenta oraz zwiększyć sprzedaż produktów!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

