Cele kampanii reklamowej – dlaczego warto je ustalić?
Dla biznesu

29 lutego 2024
Cel kampanii reklamowej to jeden z najważniejszych czynników podczas planowania działań marketingowych. To w dużej mierze od niego zależy powodzenie całej akcji. Dowiedz się, dlaczego to tak istotne, a także poznaj przykłady celów reklamowych!
Podstawowe cele kampanii reklamowej
Kampania reklamowa – co to takiego? Rozważania na temat jej celów warto zacząć od wyjaśnienia sobie, czym tak właściwie jest. Oznacza ona wszelkie działania marketingowe podejmowane w celu promocji danej marki lub produktu i zwiększaniu świadomości na temat firmy wśród odbiorców. Właściwie przygotowana reklama pomoże osiągnąć sukces Twojej firmie.
Na kampanię reklamową składają się zaplanowane wcześniej działania, które mogą mieć wymiar outdoorowy lub online. Akcja ma dotrzeć do określonej grupy docelowej i skłonić jej członków do podjęcia pewnych działań np. zakupu danego towaru. Jakie są podstawowe, przykładowe cele kampanii reklamowej?
- Budowanie rozpoznawalności – na takie dążenia decydują się w dużej mierze nowe marki na rynku. Pozwala im to dostać się do świadomości konsumentów i zachęcić ich do zapoznania się z ofertą produktową lub usługową. Im klient lepiej zna daną firmę, tym chętniej sięga po jej towary.
- Zwiększenie sprzedaży – promowanie konkretnych produktów ma wpływać na lepszą konwersję i wyższe zyski. To naturalny proces w rozwoju każdego sklepu zarówno stacjonarnego, jak i online.
- Powiększenie grona klientów – docieranie do nowych odbiorców poprzez działania marketingowe przyczynia się do lepszej sprzedaży i większej świadomości brandu wśród grup docelowych.
- Zacieśnienie relacji z konsumentami – kampanie wzmacniają lojalność między klientami a przedsiębiorstwami, co często przekłada się na zwiększone zaangażowanie odbiorcy względem marki.
Określenie celów prowadzonych działań sprawia, że efekty stają się mierzalne. Pomaga to nie tylko w ustaleniu kroków działania, ale i w sprawdzaniu, czy te naprawdę przynoszą pożądany efekt. W razie potrzeby umożliwia to zwiększenie skuteczności poprzez korektę kierunku kampanii czy dobór innych narzędzi.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Jak ustalić cele kampanii reklamowej?
Cele, jakie firma chce osiągnąć, ustala się na etapie planowania kampanii reklamowej. W pierwszej kolejności powinno się przeprowadzić analizę rynku, na jakim się działa. Pomaga to w rozpoznaniu swoich mocnych i słabych stron, a także poznanie działań konkurencji.
Trzeba zastanowić się nad tym, co chce się osiągnąć. Jeśli marka znajduje się na początku swojego rozwoju, najlepiej skupić się na działaniach budujących rozpoznawalność. Celem może stać się również chęć zmiana wizerunku firmy, która już od dawna funkcjonuje w branży. W takim przypadku promocja będzie polegała m.in. na udostępnianiu reklam z nowym logo czy hasłami przewodnimi.
Gdy przedsiębiorstwo wprowadza do sprzedaży nowy produkt, należy skupić się na promocji właśnie tego towaru. Określenie celu zależy zatem od pozycji, w jakiej znajduje się dana marka i co chce osiągnąć swoimi działaniami w niedalekiej przyszłości. Może chodzić o większą sprzedaż, zmianę postrzegania przez klientów czy budowanie zaufania.
Planowanie kampanii reklamowej a jej cele
Cele reklamowe mają ogromny wpływ na to, jak wygląda planowanie kampanii. To właśnie one determinują treść komunikatów, a także wybór kanałów, w jakich się je nadaje. W dużej mierze to także od nich zależy wysokość niezbędnego budżetu. Jak to wygląda w praktyce?
Jeśli marka zdecyduje, że chce budować swój wizerunek i zwiększać zaangażowanie swoich odbiorców, powinna wybrać działania umożliwiające interakcje z klientami. Sprawdzą się np. kampanie w social mediach, w których najłatwiej zachęcić konsumentów do wypowiadania się na określone tematy.
Gdy celem staje się sprzedaż nowego produktu, działania teamu marketingowego muszą skupić się na jego atrakcyjnej prezentacji. Trzeba zastanowić się nad tym, jak uwydatnić jego zalety w taki sposób, aby konsumenci zechcieli go zakupić. Od tego zależą również kanały komunikacji z odbiorcami.
W zwiększeniu konwersji znacznie pomogą Google Ads, ale w budowaniu świadomości marki lepiej wypadną social media czy elementy przekazu reklamowego w przestrzeni miejskiej. Jeśli pozwala na to budżet, a celów jest kilka, warto połączyć ze sobą różne kanały docierania do konsumentów.
Reklama InPost – innowacyjne rozwiązania, realizujące cele Twojej kampanii reklamowej
W InPost organizujemy różnorodne rodzaje kampanii reklamowych i postanowiliśmy oferować je także innym przedsiębiorstwom. Niezależnie od tego, jakie masz cele (pozyskanie nowych klientów, przekonanie odbiorców do zapoznania się z ofertą czy informowanie o nowym produkcie), pomożemy Ci zamienić je w sukces.
Stworzymy dla Ciebie reklamę zarówno w internecie, jak i w przestrzeni outdoorowej. Na jakie formy realizacji możesz liczyć jako przedsiębiorca?
- Oklejanie urządzeń Paczkomat® – to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi zarówno osób odbierających przesyłki, jak i mnóstwa przechodniów. Reklama Twojej firmy znajdzie się na kilku kolumnach lub całej maszynie. Przygotujemy specjalną okleinę, która zniesie nawet najbardziej wymagające warunki pogodowe.
- Treści na ekranach maszyn – materiały chętnie wyświetlimy także na monitorach urządzeń na jednym z trzech ekranów: powitalnym, autoryzacyjnym lub pożegnalnym.
- Sampling produktów – mamy ponad 22 tys. maszyn Paczkomat i prawie 4,5 miliona skrytek w całej Polsce, w których możesz umieścić próbki swoich towarów. Dzięki takiej reklamie dotrzesz do wielu nowych konsumentów, którzy będą odbierać swoje przesyłki z urządzeń.
- Newsletter – w naszej bazie znajduje się kilka milionów użytkowników. Chętnie prześlemy im informacje o Twojej marce w rozsyłanych regularnie e-mailach informacyjnych.
- Powiadomienia PUSH – wzrost zainteresowania swoją firmą możesz osiągnąć także poprzez kampanię związaną z wysyłką powiadomień mobile push w aplikacji InPost Mobile lub web push na stronie internetowej.
- Kampanie online – banery informujące o Twoich usługach umieścimy na stronie głównej InPost, zakładce ze śledzeniem przesyłek lub w Managerze Paczek, wybór należy do Ciebie.
Budowa przekazu reklamowego zgodnego z celami, jakie chce się osiągnąć, to zadanie wymagające zaangażowania. Napisz do nas przez formularz kontaktowy, aby rozpocząć efektywną kampanię i zwiększyć sprzedaż produktów i wzmocnić swój wizerunek w branży!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

