

21 Maja 2024
Skuteczny przekaz marketingowy nie powinien wyłącznie informować odbiorcy o marce lub usłudze, ponieważ szybko odejdzie w niepamięć. Współczesna reklama musi być unikatowa i zapewniać konsumentom konkretne korzyści. Jakie rozwiązanie wybrać? Warto postawić na nietuzinkowe akcje sprzedażowe, do których zaliczamy sampling. Co to takiego? Sprawdźmy!
Sampling – na czym polega?
Kiedy na rynku pojawia się nowy produkt, chcielibyśmy mieć możliwość przetestowania go przed zakupem, aby uniknąć ewentualnych rozczarowań. Lubimy też otrzymywać różnego rodzaju próbki, które pozwalają nam lepiej poznać dany towar. Poza tym darmowa rzecz to zawsze miły upominek budzący pozytywne emocje i dobre skojarzenia.
Sampling polega na dystrybucji bezpłatnych wersji danego produktu w celu dodarcia do szerszej grupy odbiorców oraz budowania świadomości marki. Takie działanie w dłuższej perspektywie znacząco poprawia wyniki sprzedaży, budzi zainteresowanie konsumentów oraz wzmacnia pozycję rynkową firmy. Akcja promocyjna przy wykorzystaniu samplingu to doskonałe narzędzie marketingowe, które sprawdzi się w każdej branży.
W jakich sytuacjach sampling będzie najlepszą opcją?
Istnieje kilka przypadków, w których reklama z wykorzystaniem darmowych próbek przynosi znakomite efekty – oczywiście pod warunkiem przygotowania dobrej i dopasowanej do grupy docelowej strategii. Mowa o takich momentach jak:
- wprowadzanie nowego produktu na rynek;
- dokonanie zmian w istniejącym już wyrobie;
- poszerzenie oferty sprzedażowej firmy.
Sampling będzie również doskonałą metodą w przypadku malejącej sprzedaży danego artykułu. Pozwoli zwrócić uwagę klientów i przekonać ich do zakupu pełnowymiarowego opakowania. Pamiętajmy, że tego rodzaju akcje sprzedażowe warto organizować cyklicznie. Nie jest to co prawda stałe narzędzie promocji, ale doskonale uzupełnia inne działania marketingowe. Jednak wciąż jednorazowy sampling produktów może być strzałem w dziesiątkę!
Reklama w skrytkach InPost, czyli sampling idealny
Sądzisz, że dystrybucja materiałów promocyjnych lub darmowych testerów to doskonałe rozwiązanie dla Twojego biznesu? Chcesz zainteresować swoim towarem nowych konsumentów? Twoim celem jest prowadzenie bezpośredniego dialogu z kupującymi? Świetnie się składa, ponieważ w InPost proponujemy m.in. skuteczną reklamę w skrytkach automatów Paczkomat®️.
Osoby odbierające lub nadające przesyłki, po otrzymaniu próbki produktu będą mile zaskoczone i chętniej poznają szczegóły Twojej oferty. Wszyscy lubimy małe niespodzianki, dzięki którym odkrywamy ciekawe usługi lub artykuły.
Z InPost szybko zrealizujesz zamierzone cele i zdobędziesz nowych klientów. Udostępniamy już ponad 3 miliony skrytek w całej Polsce – to zdecydowanie jedna z najlepszych i najwygodniejszych metod samplingu, na którą możesz sobie pozwolić. Taka akcja marketingowa to doskonała metoda na budowanie rozpoznawalności marki. Dodatkowo możesz ją wzmocnić dzięki kampanii reklamowej na powierzchni naszych urządzeń czy na ich ekranach.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Reklama w skrytkach InPost – dlaczego warto?
Prowadząc działania promocyjne, trzeba mieć na uwadze, że obecnie rynek marketingowy dynamicznie się zmienia. Z tego względu tradycyjne rozwiązania z zakresu reklamowania marek nie zawsze się sprawdzają albo ich skuteczność nie jest satysfakcjonująca. O zainteresowanie konsumenta walczą codziennie setki firm, starając się stworzyć coraz bardziej pomysłowe i zapadające w pamięć komunikaty.
Wyróżnienie się na tle konkurencji i dotarcie do szerokiego grona odbiorców to prawdziwa sztuka. Reklama przy pomocy samplingu należy co prawda do klasycznych metod wspierania sprzedaży, ale w dalszym ciągu ma duży potencjał i często nie jest wykorzystywana w odpowiedni sposób. Gwarantujemy, że inwestycja w promocję w skrytkach InPost to strzał w dziesiątkę! Dlaczego? Oto kilka najistotniejszych powodów:
- nasze urządzenia Paczkomat znajdują się w wielu miejscach publicznych na terenie całego kraju, co zapewnia dotarcie do wybranych grup odbiorców – właściwe targetowanie ma w akcjach sprzedażowych kluczowe znaczenie, liczy się również szeroki zasięg;
- sampling w skrytkach InPost można przeprowadzić w wybranej lokalizacji – rejonie, mieście lub ogólnokrajowo;
- wszystkie przekazane materiały marketingowe (ulotki, broszury, katalogi itp.) lub testery dotrą do klientów, co spowoduje wzrost zainteresowania produktem albo usługą;
- nietuzinkowy i właściwie przeprowadzony sampling prowadzi do stworzenia długotrwałej więzi z odbiorcami i wzbudza w nich poczucie lojalności;
- reklama w skrytkach InPost to idealny sposób dotarcia do osób robiących zakupy przez Internet, których liczba stale rośnie;
- umożliwienie przetestowania produktów wpłynie pozytywnie na wizerunek marki – umocni go i ociepli;
- konsumenci cenią firmy, które oferują im bezpłatne poznanie swoich wyrobów, zamiast tworzyć wyłącznie chwytliwe hasła reklamowe.
Pamiętaj, że każda akcja sprzedażowa to sposób komunikowania się z potencjalnymi klientami – nie chodzi wyłącznie o same darmowe testery.
Poszerzenie kampanii samplingowej
Aby jeszcze bardziej zwrócić uwagę odbiorców na swoją markę, możesz – poza samplingiem produktów – zastosować dodatkowe formy promocji na urządzeniach Paczkomat. Pierwsza propozycja to oklejenie powierzchni maszyn na co najmniej czterech kolumnach skrytek. To sposób na wielkometrażową, oświetloną przez całą dobę reklamę outdoorową.
Poza tym proponujemy jeszcze opcję wyświetlania materiałów reklamowych na ekranie. Dzięki temu komunikat zobaczą wszyscy użytkownicy nadający lub odbierający swoje przesyłki z wykorzystaniem pulpitu. Natomiast, jeśli odbiorcy znajdą w środku próbkę produktu, reklama z pewnością utkwi im w pamięci.
Chcesz wzmocnić wizerunek marki i poprawić konwersję? Czekamy na Twoją wiadomość! Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i razem z Tobą poszerzymy bazę Twoich zaangażowanych klientów!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

