

5 Października 2024
Wśród licznych metod docierania do klientów w internecie warto wyróżnić Google Ads (dawniej AdWords). Jest to system reklamowy stworzony i kierowany przez niekwestionowanego lidera wśród wyszukiwarek internetowych. Pozwala on dotrzeć do klientów różnymi kanałami oraz – co najważniejsze – dopasować przekaz do konkretnej grupy docelowej.
Google Ads – co to jest?
Z Google Ads miał do czynienia chyba każdy, kto choć raz szukał czegoś w Google lub oglądał film na YouTube. Reklamy pojawiają się bezpośrednio w wyszukiwarce, w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Jeżeli bezpośrednio przy adresie strony widzisz napis „reklama”, oznacza to, że właściciel danej witryny korzysta z usług Google AdWords.
Innym miejscem, w którym zaprezentujesz swoją działalność internautom, jest YouTube. Reklama może być wyświetlana w formie wideo (poprzedzać film lub pojawiać się w jego trakcie) albo jako baner. W pewien sposób przypomina to więc tradycyjną reklamę telewizyjną, ale tylko pozornie! Tutaj przekaz kieruje się do konkretnej grupy odbiorców.
Jak działa system Google Ads?
Warto wiedzieć, że pojawienie się danej reklamy za pośrednictwem systemu Google Ads niemal nigdy nie jest dziełem przypadku. Zawsze odpowiadają za nią algorytmy Google. Co to oznacza? Mechanizm próbuje połączyć ze sobą hasło wpisane w wyszukiwarkę oraz frazy, które zostały wybrane do kampanii przez właściciela strony.
Dzięki tej funkcji, wykupując reklamę, masz ogromny wpływ na to, czy dotrzesz do osób faktycznie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Co więcej, możesz też wykluczyć niektóre słowa bądź frazy, np. jeżeli uważasz, że nie oddają one we właściwy sposób charakteru Twojej działalności bądź nie wiążą się bezpośrednio z oferowanymi przez Ciebie produktami.
Ile muszę czekać na efekty?
Olbrzymią zaletą tego programu jest możliwość dotarcia do klientów niemal natychmiast po rozpoczęciu korzystania z niego. Dlatego wiele firm, które znajdują się na początku drogi, korzysta z Google AdWords. Co to oznacza dla raczkujących biznesów? Udział w tym programie ułatwia rozpoczęcie budowania marki i jej rozpoznawalności, a także zapewnia przypływ klientów, którzy chętnie klikną reklamowany link. To bardzo ważne przy działalności w sieci, zwłaszcza w pierwszych miesiącach, gdyż na wyniki tradycyjnego pozycjonowania stron trzeba poczekać znacznie dłużej.
Google Ads – ile to kosztuje i jak jest rozliczane?
Wykupując reklamę w Google Ads, da się płacić tylko za konkretny wynik, np. kliknięcie odnośnika do naszej strony przez użytkownika. To innowacyjny model, dzięki któremu unikamy wydawania dużych sum na promocję, jeżeli nie przynosi ona wymiernych efektów.
Możemy elastycznie dopasowywać budżet do swoich aktualnych zasobów i oczekiwań. Co więcej, system podpowie użytkownikowi, jaka jest szacunkowa liczba zapytań od klientów, które otrzyma, przeznaczając daną kwotę na reklamę.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Czy warto skorzystać z pomocy specjalisty?
Najtrudniejsze może okazać się odpowiednie skonfigurowanie kampanii – tak, by nie stracić całego miesięcznego budżetu w pierwszych dniach, ale też, by nie dobrać przesadnie oszczędnych stawek, ograniczających skuteczność reklamy. Jeżeli nie czujesz się pewnie w tej materii, skontaktuj się z jedną z agencji interaktywnych. Specjaliści z branży wskażą Ci najlepsze rozwiązania w zakresie słów i fraz kluczowych, a także innych parametrów kampanii.
Google Ads dla sklepu internetowego
Jedną z ulubionych opcji właścicieli sklepów internetowych stanowi PLA (ang.: Product Listing Ads). Dzięki tej funkcji użytkownik po wyszukaniu danej frazy widzi na szczycie wyników zdjęcia, nazwę oraz ceny produktu w różnych sklepach.
Bardzo często kliknięcie obrazka jest równoznaczne z gotowością do złożenia zamówienia „tu i teraz”. Internauci uwielbiają wszelkiego rodzaju porównywarki produktów i usług. PLA działa na podobnej zasadzie, kierując użytkownika na strony poszczególnych sklepów.
Google Ads a grupa docelowa
Modelowanie grupy docelowej to jeden z największych atutów systemu Google Ads. Zanim Twoja kampania reklamowa się rozpocznie, masz okazję precyzyjnie określić, do kogo chcesz ją skierować. Oprócz – wspomnianych wcześniej – fraz kluczowych, wybierasz też obszar geograficzny, a także wiek lub płeć swoich potencjalnych klientów. Możesz ustawić program w taki sposób, by Twój przekaz był kierowany do osób zainteresowanych konkretnym tematem. Google ustala preferencje użytkowników np. na podstawie wyszukiwanych przez nich haseł. W Google Ads masz też szansę wybrania, czy Twoja reklama ma się wyświetlać na wszystkich urządzeniach, czy może jedynie na smartfonach lub tylko na komputerach.
Statystyki – jak z nich korzystać?
Dzięki rozbudowanym narzędziom analitycznym możesz na bieżąco śledzić rezultaty podjętych działań. Dowiesz się m.in., ile razy reklama została wyświetlona, jak często użytkownicy ją klikają oraz ile średnio kosztuje jedno kliknięcie.
Sprawdzisz w ten sposób, czy przygotowane treści spotykają się z zainteresowaniem internautów, a także czy inwestycja w Google Ads przynosi oczekiwane zyski. Niski wynik będzie natomiast „lampką ostrzegawczą” informującą, że trzeba zmienić parametry kampanii.
Reklama z InPost – ciekawe pomysły na promocję firmy
Kampanie w Google Ads to nie wszystko, jeśli chodzi o promowanie swojego produktu, usługi czy firmy. Z InPost również możesz nawiązać współprace reklamowe, które umocnią pozycję Twojej marki w branży. Oferujemy działania zarówno online, jak i outdoor, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Jak wypromujesz z nami swój e-sklep?
Jeśli interesują Cię działania internetowe, jedną z naszych propozycji jest kampania banerowa na stronie InPost. Twoja reklama może znaleźć się na witrynie głównej, w Managerze Paczek lub zakładce Znajdź Paczkomat®. Rozmiar reklamy zależy od umiejscowienia, które wybierzesz. Niezależnie od tego przekaz trafi do szerokiej bazy odbiorców.
Kolejna opcja jest przeznaczona dla osób, które chcą trafiać do użytkowników urządzeń mobilnych. Oferujemy wysyłkę powiadomień PUSH w aplikacji InPost Mobile. W tym przypadku proponujemy opcję targetowania pod względem lokalizacji i kategorii produktowych. Kliknięcie komunikatu przekieruje użytkownika np. na stronę Twojego sklepu.
Zgromadziliśmy kilka milionów unikatowych użytkowników newslettera, który również służy jako narzędzie marketingowe. Możemy w ramach naszego mailingu wysłać do odbiorców materiały promocyjne mówiące o Twojej marce, nowym asortymencie czy atrakcyjnej promocji.
Mamy także ciekawe opcje dla zwolenników tradycyjnego marketingu w przestrzeni publicznej. Rosnącą popularnością cieszy się oklejanie urządzeń Paczkomat. Umieścimy Twoją reklamę na co najmniej czterech doskonale oświetlonych przez całą dobę kolumnach. Materiał dotrze nie tylko do użytkowników skrytek, ale i przechodniów. Nasze urządzenia znajdują się w często uczęszczanych lokalizacjach, więc bez trudu zaistniejesz w świadomości potencjalnych konsumentów.
W naszej ofercie znajdziesz również ekspozycję reklam na wyświetlaczach urządzeń Paczkomat. Możemy umieścić grafiki na ekranie powitalnym, autoryzacyjnym lub pożegnalnym. Zobaczą je liczni klienci odbierający i nadający przesyłki za pośrednictwem skrytek.
Kreatywną opcję na promocję asortymentu stanowi sampling produktów. Chętnie umieścimy próbki Twoich towarów lub ich pełnowymiarowe wersje w skrytkach naszych maszyn. W ten sposób zwiększysz rozpoznawalność swojego przedsiębiorstwa i sprawisz, że potencjalni klienci poznają Twoją ofertę. To może skłonić ich do samodzielnego złożenia zamówień, co podniesie konwersję na stronie.
Jeśli interesuje Cię w szczególności któraś forma reklamy lub nie wiesz, na co się zdecydować, napisz do nas za pośrednictwem formularza kontaktowego. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania, rozwiejmy wątpliwości i razem wzniesiemy Twoją strategię reklamową na wyżyny!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

