

21 Kwietnia 2024
Niemal każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że reklama jest dźwignią handlu. Jeśli jest dobrze przemyślana, to ma w sobie naprawdę ogromną moc – promuje markę, jej produkty oraz zachęca potencjalnych klientów do zakupów. Szczególnie dobrze działają kampanie. Czym są i w jaki sposób mogą pomóc Twojej firmie?
Kampania reklamowa — czym jest?
Kampania reklamowa to zaplanowana strategia działań wchodząca w skład planu marketingowego firmy. Termin ten nie ogranicza się do użycia pojedynczych reklam – oznacza serię przedsięwzięć, dotyczących tej samej idei i wykorzystujących jedno hasło. Poszczególne elementy mają za zadanie spełnić wyznaczony cel poprzez skuteczne dotarcie do konkretnej grupy docelowej.
Jakie możemy wyróżnić cele kampanii reklamowej? Najczęściej są to:
- zwiększenie świadomości marki;
- budowanie wizerunku;
- pozyskanie leadów;
- wzrost zaufania konsumentów do marki;
- zwiększenie ruchu na stronie;
- zwiększenie sprzedaży.
Gdzie realizować kampanie reklamowe?
Kampanie reklamowe można realizować przy użyciu różnych kanałów przekazu, takich jak:
- radio;
- internet;
- telewizja;
- prasa;
- outdoor.
Które z nich zapewniają dobre efekty? To zależy. Odpowiedź może różnić się np. w zależności od sposobu działania firmy i jej branży.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Pomysł na kampanię reklamową — wykorzystaj możliwości InPost
Z naszymi możliwościami stworzysz zaawansowane kampanie reklamowe. Czego warto dowiedzieć się na ten temat? Jesteśmy w stanie zapewnić takie nośniki jak:
- reklamy na urządzeniach Paczkomat® (oklejanie maszyn i wyświetlanie treści sponsorowanych na ich ekranach);
- reklamy w Managerze Paczek;
- sampling produktów;
- banery na witrynie.
Innymi słowy, gwarantujemy skuteczne kanały internetowe i outdoorowe. Znajdziemy rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb i oczekiwań biznesowych.
Jakie są rodzaje kampanii reklamowych?
Kampania reklamowa może być prowadzona zarówno online, jak i offline. Pierwsze rozwiązanie dotyczy działań realizowanych wyłącznie w przestrzeni wirtualnej, są to np. reklama na stronach internetowych, e-mail marketing czy reklamy w social mediach. Z kolei do drugiej grupy zaliczamy: kampanie w telewizji, radiu i prasie, plakaty i ulotki oraz różne eventy.
Kampanie reklamowe możemy podzielić również w zależności od intensywności działań, czyli:
- kampania uderzeniowa – skupia się na częstym wysyłaniu komunikatów przez określony czas, następnie jest okres „wyciszenia” (trwający np. miesiąc lub więcej), po którym te same komunikaty są puszczane z jeszcze większą intensywnością;
- kampania stała – prowadzona jest bez przerwy i charakteryzuje się stałą częstotliwością prezentowania reklam;
- kampania pulsacyjna – komunikaty mają zmienne natężenie, jednak różnice nie są tak duże, jak ma to miejsce w pierwszym przypadku.
Dobrze jest właściwie rozplanować wszystkie trzy – zależnie od występujących okoliczności. Za szczególnie ważny można uznać wariant uderzeniowy. Przydaje się on przede wszystkim w momencie wprowadzania nowych produktów i usług.
Jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową? — etapy, zasady, założenia
Nawet dobra kampania reklamowa nie będzie skuteczna w przypadku, w którym nie zostanie odpowiednio zaplanowana od samego początku. Aby zwiększyć szansę na powodzenie, warto wziąć pod uwagę poniższe etapy planowania kampanii reklamowej:
- Analiza konkurencji i badania rynku – przed zainwestowaniem funduszy w promocję produktów lub usług warto sprawdzić zapotrzebowanie. Ważne, aby znać również mocne i słabe strony oferty, którą chce się reklamować, a także mieć świadomość konkurencji i znać jej działania na rynku.
- Dokładne określenie grupy docelowej – jest to niezwykle ważny krok, jednak w praktyce często niesłusznie pomijany, a od tego zależy m.in. wybór rodzaju przekazu oraz kanału komunikacji.
- Ustalenie budżetu – dzięki temu będziesz mieć kontrolę nad finansami, a także będziesz rozsądniej rozdzielać fundusze.
- Ustalenie celu – jak wspominaliśmy, może to być jeden cel. Ważne, aby był on dopasowany do grupy docelowej marki.
Jeżeli powyższe etapy zostały wykonane, to pora przejść do części kreatywnej. Jednym z ważniejszych, a jednocześnie trudniejszych kroków jest stworzenie hasła przewodniego. W kilku słowach należy zawrzeć najważniejszy przekaz kampanii reklamowej. Musi być łatwe do zapamiętania i wpadać w ucho.
Na tym etapie czeka Cię również zaprojektowanie grafik oraz przygotowanie odpowiedniej treści reklamowej. Zarówno warstwa tekstowa, jak i wizualna powinny być dostosowane do określonej grupy odbiorców, a także kanału komunikacji. Następny krok to opracowanie harmonogramu wyświetlania reklamy oraz ustalenie, w jakich mediach będzie się pojawiać – te parametry są uzależnione od tego, ile chcesz wydać na kampanię.
Ostatecznie opracowana kampania reklamowa powinna ujrzeć światło dzienne. Pamiętaj, aby na bieżąco analizować oraz optymalizować jej poszczególne elementy.
Jak sprawdzić skuteczność kampanii reklamowej?
Jeśli chcesz sprawdzić, czy cel i założenia kampanii reklamowej online zostały spełnione, to musisz być na bieżąco ze statystykami. Skuteczność mierzona jest głównie na podstawie liczby (niekiedy jakości) podjętych przez grupę docelową działań. Niemniej ważne są również koszty. Poznaj najważniejsze wskaźniki:
- CTR (Click Through Rate) – czyli tzw. współczynnik klikalności. Określa on stosunek liczby kliknięć reklamy do liczby jej wyświetleń. Korzystny jest wysoki wskaźnik, z kolei zbyt niski może świadczyć o tym, że reklamy nie zainteresowały na tyle, by w nie kliknąć;
- liczba odsłon reklamy – parametr określający, ile razy reklama wyświetliła się użytkownikom;
- współczynnik konwersji – wskaźnik wyrażony w procentach, mówiący o tym, ile osób wykonało pożądaną przez nas akcję, np. zapisało się do newslettera lub kupiło produkt;
- ruch na stronie – określa, ile osób weszło na stronę internetową, klikając w reklamę;
- CPC (Cost Per Click) – czyli koszt pojedynczego kliknięcia reklamy. Jeśli wskaźnik jest zbyt wysoki, może to świadczyć o sporej konkurencji lub niskiej jakości reklamy;
- CPA (Cost Per Action) – czyli koszt za wykonanie jednej konwersji (akcji);
- współczynnik odrzuceń – mówi o tym, ilu użytkowników weszło na stronę dzięki reklamie, ale opuściło ją bez podjęcia jakichkolwiek działań. Wysoka wartość może świadczyć o tym, że strona internetowa nie jest przyjazna użytkownikom.
Nie istnieje uniwersalny przepis na skuteczną kampanię reklamową. To, co sprawdziło się w jednej firmie, niekoniecznie zadziała w innej. Z tego względu tak ważne są stały monitoring i analiza działań. Do dzieła!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

