

25 Maja 2024
Jak skutecznie zareklamować swoją firmę w sieci? Dlaczego warto inwestować w digital marketing? Co to jest i jakie niesie za sobą korzyści? Jeśli zależy Ci na silnym wizerunku marki i wysokiej konwersji, musisz poznać odpowiedzi na te pytania. Dowiedz się, jakie możliwości stwarza przed Tobą reklama w cyfrowej odsłonie!
Czym jest digital marketing?
Cyfrowy marketing to nic innego jak nowoczesne oblicze znanego od lat procesu, mającego na celu m.in. odnalezienie grupy docelowej klientów, dostosowanie produktu do ich potrzeb, zorganizowanie sieci dystrybucji i – rzecz jasna – odniesienie zysku, zwłaszcza w długiej perspektywie.
Zanim internet stał się popularny, firmy stosowały klasyczne metody docierania do klientów, takie np. jak billboardy, reklama w telewizji, ulotki itp. Nowe, cyfrowe kanały przekazu stworzyły jednak możliwości, o jakich jeszcze kilkanaście lat temu mniejsze firmy mogły jedynie pomarzyć. Reklama jest obecna na przeróżnych nośnikach, zarówno w świecie offline, jak i online. Jej możliwości mogą wykorzystywać małe, średnie i duże firmy. Wszystko zależy od świadomego dysponowania budżetem.
Digital marketing a koszty wejścia
Marketing internetowy pozwala zaistnieć w świadomości klientów, ponosząc przy tym czasem naprawdę niewielkie koszty. Utworzenie strony internetowej, założenie profili na portalach społecznościowych czy udział w kampanii Google Ads, to jedne z pierwszych kroków, które należy postawić, by zwiększyć sprzedaż.
Wydając kilkaset złotych miesięcznie, można wdrożyć prostą strategię marketingową, która przyniesie pierwsze rezultaty. Jeżeli koszty te porówna się np. z reklamą w prasie lokalnej lub kampanią ulotkową, nowoczesne kanały metody okażą się ciekawą propozycją. Warto też łączyć oba sposoby docierania do klientów, ale gdy ma się ograniczony budżet – zwłaszcza na początku działalności – trzeba dokonać pewnego wyboru.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Czym digital marketing różni się od tradycyjnego?
Różnic jest wiele, a oto kilka z nich:
- grupa docelowa – reklama telewizyjna, billboardy czy ulotki trafiają do każdego bez wyjątku. W przypadku działań w internecie można precyzyjniej określić swoich odbiorców. Kryteriami będą tu m.in.: wiek, miejscowość zamieszkania, posiadanie dzieci, a także zainteresowania i hobby, ustalone na podstawie historii przeglądania stron;
- kontakt z klientem – w tradycyjnym marketingu jest on jednostronny, tzn. potencjalny odbiorca może zwrócić uwagę na reklamę lub ją zignorować. Na stronie internetowej zdecydowanie szybciej dochodzi do interakcji, np. poprzez okienko czatu z pracownikiem firmy. Użytkownik może też kliknąć interesujące go odnośniki, by odnaleźć więcej informacji;
- personalizacja – w przypadku tradycyjnych kanałów przekazu komunikat jest jednakowy dla wszystkich. Jeżeli chodzi o digital marketing, nadawca może np. przypomnieć potencjalnemu nabywcy, jakimi produktami interesował się on w przeszłości (remarketing dynamiczny). W sklepach internetowych automatycznie ukazują się też produkty podobne do oglądanego, a także te służące do stworzenia kompletu. Internauta, poszukując np. kabiny prysznicowej, od razu widzi szereg brodzików, które są z nią kompatybilne;
- sposób dystrybucji – klasyczne reklamy dotychczas zachęcały klientów do odwiedzin w sklepie stacjonarnym, co wiązało się z wydłużonym czasem pomiędzy pojawieniem się zainteresowania produktem a dokonaniem zakupu. Często też klient w międzyczasie zapominał o danej sprawie lub kierował swoje kroki do konkurencji np. ze względu na to, że jej sklep znajdował się bliżej jego miejsca zamieszkania. W sieci nie ma takich rozterek – dobrze zaprojektowana strona internetowa umożliwia dokonanie zamówienia za sprawą kilku kliknięć, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Do wyboru pozostaje też metoda wysyłki, np. poprzez kuriera lub maszynę Paczkomat®️;
- zasięg i czas oddziaływania – tradycyjne kampanie mają z reguły ściśle ograniczony czas działania oraz zasięg terytorialny. W digital marketingu te granice się zacierają, zwłaszcza gdy mowa o obszarze geograficznym. Dobrze zaplanowana i wdrożona strategia daje pewność, że do naszych produktów mają dostęp osoby z niemal całego świata;
- pomiar efektów – w tej kwestii marketing internetowy zdecydowanie góruje nad tradycyjnym. Poszczególne parametry można mierzyć i analizować na różne sposoby, a wiele narzędzi standardowo dostarcza gotowe raporty. W przypadku tradycyjnych kampanii trzeba zlecać kosztowne badania rynku, a i tak nie zawsze ma się pewność, co dokładnie spowodowało wzrost lub spadek sprzedaży. W Internecie dowiadujemy się np., ile było wyświetleń reklamy, a także jak wielu użytkowników w nią kliknęło. Jeśli chodzi o tradycyjne metody, nie otrzymamy od nikogo dokładnej informacji, ilu potencjalnych klientów zetknęło się z reklamą oraz zainteresowało się jej treścią;
- nawiązywanie relacji długofalowych – w przypadku tradycyjnych, pasywnych metod komunikacji z klientem wytworzenie więzi oraz zyskanie jego lojalności jest dużo bardziej czasochłonne i kosztowne. Lepiej sprawdzają się w tym celu techniki, po które sięga digital marketing, a więc m.in. newslettery czy zapraszanie nabywców produktów bądź usług do interakcji, np. do umieszczenia komentarza w social mediach.
Digital marketing z InPost? Poznaj możliwości
Działania marketingowe online możesz poprowadzić również we współpracy z InPost. Proponujemy kilka kierunków kreowania kampanii. Pierwszy z nich to newsletter. Dysponujemy ogromną bazą unikatowych, realnych subskrybentów, a także wysokim wskaźnikiem open rate. Możemy wysłać Twoje materiały reklamowe w tworzonych przez nas regularnie e-mailach. Dzięki temu o Twojej marce czy Twoim produkcie dowie się sporo nowych osób.
Poza tym proponujemy kampanie banerowe na naszej stronie WWW. Reklamy umieszczamy w wybranym przez Ciebie miejscu – na stronie głównej, zakładce „Znajdź Paczkomat” czy podstronie „Śledzenie Przesyłek”. W zależności od miejsca publikacji, banery mają różny rozmiar.
Oferujemy także wysyłkę powiadomień PUSH w jednej z najpopularniejszych aplikacji na polskim rynku, czyli InPost Mobile. Komunikaty nawiązujące do Twojej marki możemy geotargetować, dzięki czemu dotrą do wybranych przez Ciebie odbiorców w poszczególnych województwach.
Aby jeszcze bardziej podnieść wyniki kampanii, warto uzupełnić działania digital marketingowe o kampanie outdoorowe. W InPost skorzystasz m.in. z opcji oklejania automatów Paczkomat materiałami promocyjnymi czy z samplingu produktów w skrytkach. Wypełnij formularz kontaktowy i stwórz z nami spersonalizowaną kampanię, która wzniesie Twój biznes na szczyt!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

