Formy reklamy zewnętrznej – jak reklamować się offline?

Formy reklamy zewnętrznej – jak reklamować się offline?

16 Października 2023

Pieniądze, które firmy wydają na reklamy w przestrzeni publicznej, świadczą o tym, że taka forma promocji nadal się opłaca. Jak ją wykorzystać, by zwiększyć zyski swojego biznesu? Istnieje na to kilka sposobów! Sprawdź, czy któryś z nich okaże się idealny do reklamowania Twojego biznesu!

 

Co to jest reklama zewnętrzna? Jakie formy może przyjąć?

Nośniki reklamy zewnętrznej można podzielić na tradycyjne i nowoczesne. Część z nich niezmiennie cieszy się popularnością, a pozostałe wykorzystywane są coraz rzadziej. Co więc przedsiębiorcy mają do wyboru? Dostępne metody promocji to:

  • litery i logotypy firmy;
  • szyldy, plakaty i billboardy;
  • ulotki;
  • reklamy na pojazdach;
  • banery citylight;
  • i inne nietypowe metody, takie jak oklejanie maszyn Paczkomat®.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

​​​​​​​Przykłady tradycyjnych rodzajów reklamy zewnętrznej

W pierwszej grupie reklam outdoorowych (zewnętrznych) najważniejsze miejsce zajmują litery i logotypy firm. Pełnią one kluczową funkcję informacyjną. Dzięki nim przechodnie wiedzą, jakie przedsiębiorstwo mieści się w danej lokalizacji, a często także, czym się zajmuje. Przestrzenne nazwy i znaki graficzne stanowią ponadto identyfikację wizualną. Trudno wyobrazić sobie biznes offline, który byłby w stanie znaleźć klientów, funkcjonując w nieoznakowanym pomieszczeniu.

Przykładami reklamy zewnętrznej, które nadal znajdują zastosowanie, są wszelkiego typu i rozmiaru banery. Szyldy mogą pełnić tę samą funkcję, co nazwy i logotypy, a więc być metodą na łatwiejszą identyfikację firmy. Niekiedy montuje się je również w innych miejscach, by ułatwić do niej dotarcie. Ustawione daleko od siedziby przedsiębiorstwa często stają się przestrzenią do prezentacji oferty, a więc reklamą. Do tego samego służą plakaty i wielkoformatowe billboardy.

Kolejny rodzaj tradycyjnej reklamy outdoorowej to ulotki. Obecnie przedsiębiorcy coraz rzadziej wykorzystują tę formę promocji, ponieważ jej skuteczność spadła. Wynika to z rozwoju internetu i z tego, że każda osoba może znaleźć online informacje o ofercie danej firmy. Jeśli jednak widoczność naszego biznesu w sieci jeszcze nie jest odpowiednia, warto zastanowić się nad drukiem ulotek. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że właśnie dzięki nim stanie się on lepiej rozpoznawalny.

Nowoczesne formy reklamy zewnętrznej

Zwrócenie uwagi jak największej grupy odbiorców staje się prostsze, gdy wykorzysta się mobilną (ruchomą) formę reklamy. Daje ona niepowtarzalną możliwość dotarcia do osób, które być może nigdy nie miałyby okazji zobaczyć naszego billboardu, ponieważ mieszkają i pracują w innym miejscu. Właśnie z tego powodu przedsiębiorcy decydują się na wynajem powierzchni reklamowej na pojazdach.

Rodzajem reklamy zewnętrznej, a zarazem rozwinięciem idei plakatu jest citylight, czyli podświetlany baner. Z taką formą przekazu marketingowego konsumenci zwykle spotykają się, czekając na przystanku. Czasem jako miejsce prezentacji oferty wykorzystuje się też wolnostojące gabloty. Dzięki podświetleniu reklama zachowuje swoją widoczność po zmroku, co stanowi istotną przewagę citylightów nad plakatami.

Interesującym przykładem reklamy outdoorowej są plansze wyświetlane na ekranach automatów biletowych, paczkowych, bankomatów itp. Nie można ich pominąć ani zignorować, dzięki czemu zyskuje się pewność, że materiał promocyjny zobaczą wszystkie osoby korzystające z urządzenia. W przeciwieństwie do innych formatów reklamy pokazywane na wyświetlaczach komunikaty nie podlegają zjawisku ślepoty banerowej, czyli ignorowania mijanych na ulicy szyldów, plakatów, billboardów itd.

​​​​​​​Czy warto korzystać z różnych form reklamy zewnętrznej?

Zaletami reklamy zewnętrznej są jej widoczność i możliwość dotarcia do wielu osób. Nawet mała kampania, czy wręcz pojedynczy szyld mogą być wystarczająco skuteczne. W największych miastach mogą być ich setki, a nawet tysiące w ciągu doby. Równie dużo konsumentów korzysta z różnego rodzaju automatów. Jeśli reklama będzie się wyróżniać, np. niepowtarzalną formą, istnieje ogromna szansa, że zostanie w świadomości odbiorców na długo.

Uliczne kampanie mają też minusy. Wady reklamy zewnętrznej to brak możliwości targetowania klientów, a do tego często konieczność poniesienia dużych wydatków. Przekaz nie trafia do grupy docelowej, ale do wszystkich. Wśród tych ludzi większość nie będzie zainteresowana ofertą, przez co kosztowny billboard zawieszony w często uczęszczanym miejscu oddziałuje tylko na pewien procent odbiorców. Co więcej, jako że w jego otoczeniu znajdują się inne, istnieje ryzyko, że nawet potencjalni konsumenci przegapią naszą reklamę.

Jeśli jednak wysokość budżetu na tego typu kampanię na to pozwala, najlepiej wykorzystać wszystkie możliwości. W ten sposób wydatnie zwiększa się swoją szansę na dotarcie do jak największej liczby konsumentów. Ponadto im więcej kanałów komunikacji wykorzystamy, tym szybciej cały wysiłek przyniesie oczekiwane rezultaty.

Formy reklamy zewnętrznej InPost – docieraj do odbiorców w wielu miejscach

Przykłady reklamy zewnętrznej pokazują, że nadal warto inwestować w te metody promocji. Pomocą w zwiększeniu rozpoznawalności biznesu jest nasza wyjątkowa oferta. Proponujemy m.in. oklejanie automatów Paczkomat® oraz wyświetlanie materiałów promocyjnych na ich ekranach. Dzięki już ponad 20 tys. stojących maszyn można dotrzeć z przekazem do milionów odbiorców w całej Polsce w mniejszych miejscowościach i dużych miastach. Paczkomat często znajduje się w okolicy sklepów, stacji benzynowych czy innych często uczęszczanych miejscach.

Nasze urządzenia polecamy też sprzedawcom wysyłającym próbki produktów do swoich klientów. Wyobrażasz sobie, że potencjalny klient znajduje sampel Twojego produktu w skrytce maszyny Paczkomat? To możliwe! Sampling produktów to jedna z opcji reklamowych w InPost. Poznaj szczegóły na stronie inpost.pl/reklama lub zapytaj o ofertę za pomocą poniższego formularza.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!