Funkcja perswazyjna reklamy – czy to dźwignia handlu?

Reklama
Funkcja perswazyjna reklamy – czy to dźwignia handlu? Funkcja perswazyjna reklamy – czy to dźwignia handlu?

10 Listopada 2024

Za sprawą umiejętnego opanowania sztuki perswazji w przekazach reklamowych można skłonić odbiorców do konkretnych działań. Zazwyczaj wykorzystuje się do tego język korzyści, racjonalne argumenty czy też angażujący odbiorców storytelling. Co warto wiedzieć o funkcji perswazyjnej reklamy i jak odróżnić ją od manipulacji?

 

Na czym polega funkcja perswazyjna w reklamie?

Reklama jest niezwykle silnym narzędziem w marketingowym świecie, dzięki któremu można zwiększyć zyski, a także dotrzeć do jak największej grupy zainteresowanych klientów. Na czym polega funkcja perswazyjna reklamy?

Jedna z głównych cech reklamy to jej perswazyjny styl. Ma on na celu przekonywać klientów do wykonania konkretnych zadań. Metoda ta nazywa się CTA (Call to Action) i polega na takim formułowaniu perswazyjnych tekstów oraz zwrotów, aby zachęcić klienta do określonego działania.

Jest to jednak tylko jeden aspekt używania reklam, a wśród ich funkcji można wymienić:

  • funkcję informacyjną;
  • funkcję nakłaniającą (perswazyjną);
  • funkcję przypominająca przekaz reklamowy.

    Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

    Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Pierwsza z nich służy do zaprezentowania potencjalnemu kupcowi produktu. Ma ona kluczowe znaczenie w trakcie doboru artykułu. Za jej sprawą klient zyskuje wiedzę o towarze, może sprawdzić jego parametry oraz to czy spełnia konkretne oczekiwania. W ten sposób powstaje szansa do pozyskania informacji o stosowanych technologiach, rozwiązaniach i korzyściach, które zapewnia dana rzecz.

Funkcja nakłaniająca pokazuje artykuł jako coś, co może być niezbędne dla konsumenta. W ten sposób zachęca się go do zakupu. Reklama ma przekonać klienta, że wybór danego produktu to właściwa opcja. Udaje się to osiągnąć dzięki prezentacji artykułu, podczas której udowadnia się jego przewagę nad propozycjami konkurencji. Najlepiej wpleść również przynajmniej jedną informację o unikalnej cesze towaru.

Przykładem wykorzystania perswazyjnych funkcji reklamy jest posługiwanie się językiem korzyści np. w treściach publikowanych na stronie internetowej firmy. Dzięki temu konsument doskonale wie, co zyska, inwestując w dany produkt.

Ostatnia funkcja ma budować poczucie lojalności konsumentów wobec marki. Oznacza to utrzymywanie stałej grupy odbiorców, np. poprzez tworzenie treści specjalnie na jej potrzeby. Często treści te nie mają charakteru wyłącznie reklamowego. Za sprawą prowadzenia działań z zakresu real time marketingu czy inicjowania przez firmę dyskusji na linii marka-odbiorcy wywiązuje się relacja. Dzięki niej klienci chętniej powracają do zakupów w danym miejscu.

Co odróżnia perswazję w marketingu od manipulacji?

Manipulacja i perswazja w reklamie to nie to samo. Chociaż mogą mieć podobny cel (w tym przypadku zwiększenie sprzedaży), to sposób jego osiągnięcia jest zupełnie inny.

Manipulacja opiera się o działania, które wpływają na decyzje odbiorcy i zazwyczaj bywają dla niego niezauważalne. Klient nie ma świadomości, że jest manipulowany i jego decyzja nie może być w pełni dobrowolna. Ponadto do nakłonienia do czegoś odbiorcy wykorzystywane są informacje fałszywe, a istotne fakty zostają zatajone.

Aby odbiorca dał się łatwiej przekonać, manipulacja często posługuje się przekazem mocno emocjonalnym i w ten sposób wywierana jest presja. Za przykład manipulacyjnych treści mogą posłużyć fałszywe recenzje na temat danego produktu.

Z kolei perswazja posługuje się racjonalnymi argumentami i faktami. Perswazyjność tekstu i jego wpływ na emocje oraz nastrój odbiorcy są o wiele bardziej jawne. Co więcej, potencjalny klient zdaje sobie sprawę z korzyści oraz konsekwencji danego wyboru. Głównymi narzędziami perswazyjnego charakteru języka reklamy są:

  • argumentacja;
  • rzeczowe dowody;
  • porównania i analizy.

Stosowanie ich ma na celu przekonanie odbiorcy do dokonania wyboru, zmiany nastawienia lub podjęcia konkretnego działania. Można zauważyć, że perswazja tak samo służy do nakłonienia i podjęcia przez odbiorcę konkretnej decyzji, jednak wykorzystuje bardziej etyczne metody niż manipulacja.

Reklama InPost – wykorzystaj siłę perswazji i nasze zasięgi

Jeśli szukasz platformy, która pomogłaby Ci rozreklamować Twój biznes, skorzystaj z naszej oferty. W ramach usług przedsiębiorcy mogą posłużyć się kilkoma metodami reklamowania, w tym m.in.:

  • banerami na stronie internetowej InPost;
  • reklamami na automatach Paczkomat® i wyświetlaczach urządzeń w formie statycznej grafiki;
  • samplingiem produktów;
  • reklamami w Managerze Paczek.

Dzięki wielu stosowanym metodom, a także ilości miejsc, w których materiał marketingowy może być umieszczony, reklama z InPost pomoże Ci dotrzeć do wielu odbiorców w całej Polsce i skutecznie wesprze Twój biznes!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!