Gdzie reklamować sklep internetowy? Miejscówki i metody, które warto znać

E-commerce
Gdzie reklamować sklep internetowy? Miejscówki i metody, które warto znać Gdzie reklamować sklep internetowy? Miejscówki i metody, które warto znać

5 lutego 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Każda działalność e-commerce musi zadbać o wysoki poziom rozpoznawalności. Gwarantują go przemyślane kampanie marketingowe – pozwalają na skuteczne dotarcie do nowych odbiorców. Istotny element, który należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia strategii reklamowej, to miejsca, w których zostaną udostępnione wszelkie treści promocyjne. Które z nich trzeba rozważyć w pierwszej kolejności?

 

Gdzie można reklamować sklep internetowy?

Zanim odpowiemy na pytanie, gdzie reklamować sklep, skupimy się na czymś ważniejszym – dlaczego warto to robić i jak ważna jest reklama. Działanie to zapewnia wiele korzyści, a ostatecznie doprowadza do wzrostu współczynnika konwersji. Każda działalność e-commerce potrzebuje dodatkowych środków finansowych m.in. do dalszego rozwoju i inwestycji; reklamy pozwalają przyspieszyć proces potrzebny do ich zdobycia.

Właściciele biznesów, po przeprowadzeniu efektywnej kampanii marketingowej, mogą liczyć na:

  • zwiększenie widoczności i zasięgu;
  • wzrost ruchu na stronie;
  • polepszenie wizerunku marki;
  • zyskanie nowych klientów;
  • chwilowe podniesienie sprzedaży (zwłaszcza w okresie świątecznym);
  • utrzymanie konkurencyjności na rynku;
  • zyskanie nowych informacji dot. prowadzonej działalności.

Skuteczne reklamowanie to nie tylko wydawanie funduszy na promocję, to również odpowiednie planowanie, przeprowadzenie segmentacji grupy docelowej oraz dostosowanie przekazu do potrzeb i preferencji klientów. To inwestycja, która przyczynia się do sukcesu sklepu internetowego – według nas powinna stać się priorytetem na liście wszystkich celów biznesowych.

Miejsca do reklamowania sklepu internetowego

Miejsca reklamy sklepu internetowego powinny być wybierane zgodnie z profilem klienta (tj. z uwzględnieniem charakterystyki grupy docelowej), budżetem i celami kampanii marketingowej. To, że przedmiotem promocji ma być sklep online, nie znaczy jednak wcale, że marketerzy są ograniczeni wyłącznie do aktywności w sieci – mogą zdecydować się także na wykorzystanie tradycyjnych kanałów komunikacyjnych, m.in. radio lub prasy.

Gdzie reklamować firmę? Przede wszystkim tam, gdzie istnieje duży ruch. Nawet przemyślana promocja nie zapewni nowych klientów i zysku wtedy, gdy nie dotrze do żadnych odbiorców. Z tego względu nie warto inwestować np. w zakup baneru na stronie internetowej, która nie ma prawie żadnych czytelników – chociaż koszt takiego rozwiązania będzie niski, to nie przyniesie to żadnych rezultatów.

Przedsiębiorcy powinni rozważyć w pierwszej kolejności:

  • portale internetowe;
  • media społecznościowe (zwłaszcza Facebook, Instagram i TikTok);
  • banery fizyczne (billboardy);
  • telewizję;
  • radio;
  • lokalne gazety.

Jak dowiedzieć się, czy lepiej postawić na media tradycyjne, czy nowoczesne? Polecamy wykonanie szczegółowej analizy grupy docelowej – metoda ta zapewni wszystkie potrzebne informacje. Przykładowo, młodzi ludzie cechują się dużą aktywnością w sieci, więc firma powinna stać się w niej widoczna jak najszybciej. Natomiast osoby starsze wolą zazwyczaj czerpać informacje z innych źródeł, zwłaszcza programów telewizyjnych; reklama sklepu internetowego w Google prawdopodobnie nie wzbudzi ich zainteresowania.

Aby reklama sklepu internetowego była skuteczna, należy wziąć pod uwagę miejsca, gdzie znajdują się potencjalni klienci. Nietypowym sposobem jest reklama z InPost. Dlaczego? Z usług InPost korzystają w głównej mierze osoby robiące zakupy w internecie, więc z pewnością nie przejdą obojętnie obok trafnej reklamy e-commerce.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Gdzie się reklamować w internecie?

Z internetu korzysta już prawie 90% wszystkich mieszkańców Polski – sieć staje się przestrzenią, którego nie sposób ignorować (szczególnie w kontekście działań marketingowych). Powoduje to, że sprzedawane produkty lub usługi powinny być reklamowane przede wszystkim za pomocą:

  • Google Ads;
  • Instagram;
  • Facebook;
  • TikTok;
  • YouTube;
  • blogów branżowych;
  • współpracy z influencerami;
  • kampanii displayowych.

Ponadto zainteresowani powinni skupić się na prawidłowym pozycjonowaniu tworzonych treści za pomocą SEO (ang. Search Engine Optimization). To zbiór strategii, technik i praktyk stosowanych w celu optymalizacji własnej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, m.in. Google, Yahoo i Bing. Skuteczne SEO zwiększa widoczność strony sieciowej w wynikach wyszukiwania organicznego (tj. niepłatnego) dla określonych słów kluczowych – to gwarancja większego ruchu i szansa na przyciągniecie użytkowników zainteresowanych daną tematyką.

Gdzie się reklamować poza internetem?

Jak skutecznie reklamować sklep internetowy poza siecią? Przede wszystkim za pomocą naszych urządzeń Paczkomat®! Na terenie całej Polski jest już ich ponad 21 000, a korzysta z nich nawet milion osób każdego dnia – prawdę mówiąc, to nie znamy lepszego miejsca, które mogłoby pomóc Ci w promocji Twojego biznesu.

Możesz zdecydować się na oklejenie urządzeń materiałami marketingowymi albo wybrać reklamę, która będzie wyświetlać się na ich ekranach. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby wykorzystać oba rozwiązania na raz – zyskasz całkowitą pewność, że Twoja działalność wzbudzi zainteresowanie wśród klientów.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze miejsca na reklamę e-sklepu?

Wspomnieliśmy już o tym, że aby rozpoznać dobre miejsca do zamieszczenia swoich treści marketingowych konieczne będzie poznanie swojej grupy docelowej. To nie jedyne zadanie dla marketingowców, muszą oni przeanalizować wybraną przestrzeń pod kątem:

  • związku tematycznego;
  • zasięgów i widoczności;
  • efektywności i historii dotychczasowych reklam;
  • kosztów i ROI (ang. Return on Investment);
  • rodzaju kampanii i jej formatu docelowego;
  • reputacji wybranej platformy;
  • warunków umowy;
  • dostępności narzędzi analitycznych;
  • opinii stałych klientów.

Szczególnie ważne jest ROI. To wskaźnik używany do oceny efektywności inwestycji lub wydatków w kontekście wygenerowanego zysku względem kosztów. Niektóre miejsca reklamowe (zwykle te prestiżowe i renomowane) wymagają uiszczenia dużych opłat – nie zawsze jest to korzystne dla sklepu online, ponieważ zdarza się, że nie zapewniają wcale efektywnego zwiększenia współczynnika konwersji; prowadzi to niestety do długoterminowych strat finansowych. Takich platform trzeba unikać.

Ponadto wybrana przestrzeń powinna być szanowana i ceniona przez grupę docelową. Spróbujemy przedstawić to za pomocą przykładu. Jeżeli firma XYZ zajmuje się sprzedażą wegańskich kosmetyków typu cruelty free, to promowanie produktów za pomocą witryn sieciowych, znanych ze stosowania nieekologicznych rozwiązań... skończy się źle. Każdy sklep online musi dbać o swoją spójność wizerunkową.

Nietypowe miejscówki i rozwiązania na reklamę sklepu online

Jak reklamować sklep za pomocą nietypowych rozwiązań? Zainteresowani mogą skupić się na działaniach, które są rzadko wykorzystywane w branży przez ich konkurencję. Pomysły, które przychodzą na myśl, to materiały marketingowe umieszczone:

  • w grach online;
  • na chodnikach;
  • na maszynach Paczkomat;
  • w podcastach;
  • w zestawieniach prezentowych;
  • na miejskich rowerach.

​​​​​​​​​​​​​​Reklama sklepu internetowego – gdzie można zrobić to za darmo?

Niektórzy uważają, że dobre inwestycje to wyłącznie te, za które nie trzeba płacić. Powstaje więc pytanie: jak reklamować sklep internetowy za darmo? Czy to w ogóle możliwe? Okazuje się, że... poniekąd tak!

Niemalże bezpłatnie da się prowadzić blog branżowy (nie licząc opłat za wykupienie domeny i hosting). To miejsce, w którym należy umieszczać ciekawe artykuły, poradniki i rady – ekspercka wiedza, sformułowana z użyciem technik SEO, zapewnią dużą widoczność w sieci, a tym samym przyczynią się do zdobycia dodatkowego rozgłosu. Rozwiązanie to wymaga jednak sporego zapasu czasu wolnego, dlatego polecamy je zwłaszcza właścicielom małych biznesów, których budżet jest mocno ograniczony.

Jak promować sklep internetowy na Facebooku za darmo?

Sklep internetowy da się promować za darmo również na Facebooku. Wystarczy:

  • tworzyć wartościowe posty (niektóre z nich mogą stać się tzw. viralami);
  • wykorzystywać grupy społecznościowe;
  • organizować konkursy;
  • udostępniać trendy i aktualności;
  • zdecydować się na wykorzystanie tzw. historii sukcesu;
  • dzielić się pozytywnymi opiniami i recenzjami innych klientów.

Wszystko sprowadza się tak naprawdę do wysokiej aktywności – posty, które wzbudzają zainteresowanie konsumentów (czego wyrazem są m.in. polubienia i komentarze), mogą liczyć na większy zasięg. W ich treści warto zawierać linki, których kliknięcie będzie przekierowywać na stronę sklepu – robią to prawie wszystkie firmy cieszące się popularnością.

Czy reklama offline e-commerce to dobry pomysł?

Jak wypromować swój sklep internetowy bez użycia internetu? Czy działania tego typu mają sens? Tak. I to z kilku powodów.

Po pierwsze, marketing offline (np. reklamy w tradycyjnych mediach, billboardy i sponsoring lokalnych wydarzeń) przyczynia się do budowy wiarygodności i zaufania w oczach konsumentów. Firma, która uczestniczy w prawdziwym życiu, a nie tylko internetowym, sprawia wrażenie godnej zaufania – przestaje być w oczach konsumentów wyłącznie wirtualnym tworem.

Po drugie, promocje ogłaszane nie w internecie stają się osiągalne dla osób, które korzystają z witryn sieciowych sporadycznie. To grupa, która możliwe, że jest zaniedbana przez konkurencję. Zalecamy, aby wykorzystać to na własną korzyść!

Gdzie reklamować sklep internetowy? W InPost!

Zachęcamy do skorzystania z wyjątkowej możliwości promocji Twojego sklepu internetowego w ramach współpracy z nami. Nasza firma cieszy się wyjątkową popularnością i oferuje skuteczne rozwiązania wszystkim przedsiębiorcom.

Wspomnieliśmy już o tym, że możesz zdecydować się na wykorzystanie urządzeń Paczkomat, ale na tym nie koniec. Zdobędziemy rozgłos Twojej działalności również za pomocą:

  • samplingu produktów;
  • powiadomień PUSH w aplikacji InPost Mobile;
  • banerów internetowych na naszej głównej witrynie sieciowej;
  • newsletterów (do bazy użytkowników InPost).

Zaufaj nam. Jesteśmy liderami branży logistycznej. Zdobyliśmy zaufanie i uznanie konsumentów poprzez lata solidnej pracy. Wykorzystaj nasz potencjał do reklamy swojego biznesu. Razem osiągniemy sukces!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!