Grupa InPost w III kwartale z rekordowym wynikiem!

Grupa InPost w III kwartale z rekordowym wynikiem!

9 Listopada 2022

Podsumowaliśmy ostatnie miesiące działalności w Polsce i na rynkach zagranicznych, wszędzie odnotowaliśmy zdecydowane wzrosty. Zanotowaliśmy wzrost przychodów o 32,6% r/r do 1 690,4 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 11,5% r/r do 455,8 mln zł.

W tym czasie zanotowaliśmy także rekordowy, jak dotychczas w 2022 r. + 32% r/r wzrost wolumenów na wszystkich kluczowych rynkach, dostarczając w III kwartale 178,8 mln paczek. W Polsce wzrost wolumenów wyniósł 26%, we Francji 34%, a w Wielkiej Brytanii aż 227%.

Nie zwalniamy tempa! Liczba użytkowników korzystających z urządzeń Paczkomat® w Polsce wyniosła 16,3 mln (+13% r/r). Tym samym umocniliśmy swoją pozycję lidera na rynku dostaw kontynuując strategię dostarczania najlepszych rozwiązań dla użytkowników m.in. poprzez wprowadzenie udostępniania paczek w aplikacji mobilnej innym użytkownikom, rozszerzając program EKOzwrotów o nowe kategorie produktów oraz uruchamiając program pod nazwą EkoBox - wprowadzający do obrotu opakowania zwrotne we współpracy z marką Modivo.

„Trzeci kwartał był kolejnym, w którym dynamicznie rozwijaliśmy się na każdym z naszych głównych rynków. Rozwój ten był możliwy dzięki konsumentom, którzy cenią w usługach InPost wygodę i elastyczność oraz sprzedawcom e-commerce, którzy znajdują u nas możliwość oferowania szybkich i atrakcyjnych cenowo dostaw dla swoich klientów” - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Warto podkreślić, że we wszystkich krajach intensywnie rozwijaliśmy swoją sieć urządzeń Paczkomat®. W III kwartale zainstalowanych zostało ponad 2 000 nowych maszyn i na koniec kwartału było ich 26 330, w tym:

  • 19 254 w Polsce (+17% w porównaniu z końcem 2021 roku),
  • 1 653 we Francji (+428% w porównaniu z końcem 2021 roku),
  • 4 333 w Wielkiej Brytanii (+38% w porównaniu z końcem 2021 roku).

W tym ostatnim kraju uruchomiliśmy też pierwsze urządzenia Paczkomat® w kształcie litery L!

Realizując strategię klientocentryczności, we Francji, uruchomione zostały testy aplikacji mobilnej, której wdrożenie będzie realizowane w oparciu o doświadczenia z rynku polskiego. Otworzona została także nowa sortownia w Harnes, która jednocześnie jest największą pod względem powierzchni sortownią w Grupie InPost oraz uruchomiono zwroty towarów bez opakowań we współpracy z Amazon.

W Wielkiej Brytanii nastąpił skokowy wzrost liczby użytkowników urządzeń Paczkomat® na co m.in wpłynęło zwiększenie zagęszczenia sieci urządzeń. W głównych miastach: Londyn, Birmingham i Manchester - 46% mieszkańców ma 7 minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. Wzrost użytkowników i wolumenów na tym rynku był jednak przede wszystkim efektem wprowadzenia znanej z polskiego rynku usługi dla klienta biznesowego - nadań typu Paczkomat®.