
Jak działają hashtagi na Instagramie? Wielu początkujących twórców może się nad tym zastanawiać, tym bardziej że jest to coś, czego warto używać. Dzięki hashtagom można zwiększyć swoją widoczność w sieci i łatwiej trafić do odbiorców. Trzeba też uważać, aby nadmiernym zapałem nie zniszczyć zasięgów i nie ograniczyć liczby zainteresowanych nieumiejętnym ich wstawianiem.
Hasztagi na Instagramie – do czego służą?
Przeglądając posty na portalach społecznościowych, niekiedy łatwo się pogubić i przydatne jest narzędzie, dzięki któremu można ukierunkować swoje wyszukiwania. Jak więc działają hashtagi na Instagramie?
Słowa poprzedzone # bez spacji służą do znakowania postów. Jeśli postanowisz podzielić się fotografią wystroju swojego biura, w opisie możesz umieścić tag #officedesing (i nie tylko), a każdy, kto będzie poszukiwać inspiracji na zagospodarowanie własnego miejsca pracy, po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę aplikacji, zobaczy także Twoje zdjęcie.
Hashtagi mają funkcję porządkującą. Ponadto używane we właściwy sposób mogą poprawić widoczność Twojego profilu i zwiększyć zasięgi.
Jak dobierać hasztagi na Instagramie?
Instagram jest platformą wizualną z ponad 1 miliardem aktywnych użytkowników, co czyni go świetnym miejscem do prezentowania swoich produktów i sprzedaży. Odbywa się to najczęściej za pośrednictwem hashtagów Instagrama.
Dodanie do postu hasła z # pozwala na kliknięcie i wyszukiwanie podobnie oznaczonych postów. Dziej temu, jeśli ktoś jest zainteresowany innymi postami pod tym samym tagiem, wystarczy w niego kliknąć, aby zobaczyć posty innych użytkowników. Jest to działanie mocno wpływające na widoczność, ponieważ Twój post może trafić do osób, które nie śledzą Cię bezpośrednio. Mogą jednak dowiedzieć się o Tobie poprzez hasztag.
Jakie hashtagi na Instagrama? Poszukując najlepszych znaczników dla siebie, warto przyglądać się, jak poszczególne hasła działają i które realnie wpływają na dotarcie do osób zainteresowanych Twoją marką. Można mieszać ze sobą hashtagi szerokie i wąskie, czyli trafiające do bardzo specyficznej grupy odbiorców i do mas. Użycie ich pod jednym postem wpływa na dotarcie do konkretnych użytkowników, potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami.
Zakazane i zbanowane hasztagi na Instagramie, czyli zasady społeczności
Zasady społeczności to ogólny zbiór zaleceń, zgodnie z którym użytkownicy powinni korzystać z Instagrama. Dotyczą one praw autorskich, dostosowania treści do wieku, publikowania wartościowych treści oraz przestrzegania prawa.
W związku z tym Instagram ogranicza działanie osób promujących, np. terroryzm, zorganizowaną przestępczość, nienawiść, usługi seksualne, sprzedaż broni, alkoholu, papierosów (przez osoby prywatne), substancji niemedycznych i leków. Portal stawia sobie za cel szanowanie innych członków społeczności, dlatego walczy z groźbami i mową nienawiści, szantażami czy poniżaniem.
Są to zachowania karalne, które mogą objawiać się m.in. przez odpowiednie tagowanie. Aby tego uniknąć, w hashtagach należy wystrzegać się słów powiązanych z postawami, których Instagram w żaden sposób nie popiera.
Aby sprawdzić, czy Twój profil nie posiada zbanowanych hashtagów, profil można przefiltrować przez programy dostępne w internecie lub sprawdzać pojedyncze frazy, które zamierzasz użyć.
Ile hasztagów użyć jednorazowo do postów na Instagramie?
Wiele osób zastanawia się, ile hashtagów można dodać pod jednym postem. Instagram umożliwia dopisanie 30 znaczników. Warto pamiętać, że liczba znaków w opisie jest ograniczona do 2200 znaków. Jeśli przekroczysz tę długość, część wpisu (w tym #) mogą zostać usunięte. Jednym z rozwiązań jest przerzucanie znaczników do komentarza pod postem – dzięki temu wpis może być dłuższy, a hashtagi wciąż będą spełniać swoją funkcję.
Sam Instagram deklaruje, że najlepiej na poszerzanie zasięgów wpływa umieszczenie między 9 a 11 hashtagów w poście. Ważne, aby oznaczenia korespondowały z przekazem wpisu i realnie przyczyniały się do poszerzania danego oznaczenia o jakościowe i konkretne treści.
Jak sprawdzić popularność hasztagów?
Istnieje wiele narzędzi, które monitorują i śledzą popularne hashtagi, co pozwala na dotarcie do najczęściej używanych oznaczeń przez użytkowników. Nie zapominaj, że najlepsze hashtagi to nie te najpopularniejsze, a te, które realnie opisują Twój kontent i będą odpowiedzią na poszukiwania potencjalnych klientów.
Popularne hashtagi na Instagrama, takie jak #love, #food, #beautiful, #followme, #styl, #look itd., można znaleźć naprawdę często, niemniej wnoszą one niewiele. Niekiedy, szczególnie gdy hashtag dotyczy jakiejś niszy, warto postawić na coś mniej popularnego, ale trafiającego bezpośrednio do osób zainteresowanych np. obserwujących dany hashtag.
Im więcej, tym lepiej? Jakich błędów przy hasztagach nie popełniać?
Mimo tego, że Instagram pozwala na zamieszczenie większej liczby hashtagów dla poszerzenia własnych zasięgów, zaleca się używanie jedynie 1/3 dopuszczonej liczby oznaczeń. Ile hashtagów dodawać na Instagrama? Nietrudno zauważyć, że umiar jest w tym wypadku zalecany.
Ich zbyt duża liczba może być wręcz przytłaczająca dla użytkowników. Ponadto, jeśli hasztagów będzie za dużo, to post, zamiast trafić do konkretnej grupy odbiorców, dostanie się do mainstreamu, gdzie może zostać zupełnie niezauważony, tym samym tracąc swoje zasięgi.
W około 10 hashtagach można wyspecjalizować grupę, do której chce się dotrzeć, przez zastosowanie węższych oznaczeń, a także dodać kilka szerszych, dzięki którym można zainteresować danym produktem osoby nie tylko z już z góry określone.
Kolejny błąd to używanie tagów, które mogą pociągnąć za sobą otrzymanie bana. Dotyczy to przede wszystkim treści niezgodnych z polityką społeczności.
Najpopularniejsze hasztagi na Instagramie
Sięganie po najpopularniejsze hashtagi na Instagramie nie musi wcale zaszkodzić, szczególnie jeśli działalność, jaką się zajmujesz, wpisuje się w to, co opisują poszczególne hasła.
Zazwyczaj są one bardzo ogólne (#instafood, #selfie, #instadaily, #summer), jednak osoby zajmujące się np. gotowaniem, modą czy kreujące swoją markę osobistą mogą na nich skorzystać. Wynika to z tego, że grupa odbiorców jest bardzo szeroka, tak samo, jak w przypadku popularnych hashtagów: #love, #instagood, #fashion, #travek, #fitness czy #photooftheday.
Czy i jak tworzyć własne hasztagi na Instagramie?
Jak dodać hashtag na Instagrama? Jest to banalnie proste. Wystarczy w opisie pod zdjęciem komentarzu lub InstaStories dodać znak #, a następnie bez spacji wpisać hasło, po którym będzie można wyszukać daną treść, np. #inpost, #paczkomat, #nadaniepaczki itd..
Tworzenie własnych hashtagów również może być pomocne w kreowaniu wizerunku marki na rynku. Dobrze poprowadzona dystrybucja i zadbanie o jego widoczność sprawią, że będzie on rozpoznawalny i wpłynie na marketing Twojej firmy. Poprawi także jej rozpoznawalność wśród osób, które zwyczajowo Cię nie obserwują.
Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!
Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 11,58 zł*.
- Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
- Darmowe podjazdy kurierskie
- Ekspresowa dostawa
- Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
- Opłata paliwowa wliczona w cenę
- Dedykowana opieka posprzedażowa