Ile kosztuje baner reklamowy? Czy wymaga dużego budżetu?
Dla biznesu

Ile kosztuje baner reklamowy? Czy wymaga dużego budżetu?

12 Grudnia 2023

Chcesz zorganizować kampanię outdoorową i zastanawiasz się, ile kosztuje baner reklamowy? Ceny plakatów promocyjnych zależą od zmiennych takich jak wielkość reklamy lub miejsce jej ulokowania. Co jeszcze wpływa na koszt baneru i czy można zastąpić go innym nośnikiem o większym potencjale marketingowym?

Ile kosztuje baner reklamowy przy drodze?

Na pytanie, ile kosztuje baner reklamowy, nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi. Co prawda, można podać orientacyjną cenę, ale nie będzie to zbyt dokładna informacja.

Wszystko dlatego, że na koszt reklamy outdoorowej oddziałuje multum czynników. Zatem, zamiast uogólniać, warto przyjrzeć się kwestiom, które mają realny wpływ na cennik takich banerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.

Co wpływa na koszt baneru reklamowego?

Każda firma wie, jak ważna jest reklama, dlatego powinna posiadać na nią budżet. Koszty związane z promocją w formie baneru reklamowego generowane są przez kilka podstawowych czynników. Do najważniejszych aspektów należy zaprojektowanie i wydruk plakatu. Na cenę wpływa zwłaszcza format i materiał, na którym jest wykonany druk.

Dużą rolę odgrywa też rodzaj nośnika. W końcu baner można wywiesić w różnych miejscach, a każde z nich ma inną cenę najmu. W kontekście kosztów nie bez znaczenia jest również lokalizacja medium, na którym ma znaleźć się baner. Poznaj szczegóły, które ułatwią Ci ustalić budżet na reklamę banerową.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Ile kosztuje projekt baneru reklamowego?

Chcesz wykonać profesjonalne banery, ale nie masz umiejętności graficznych? W takim razie będziesz potrzebował pomocy specjalisty, który sprawnie porusza się po programach graficznych.

Cena projektu reklamy może być różna w zależności od kompetencji, stażu i przede wszystkim stawki grafika. Aby zorientować się w koszcie takiego przedsięwzięcia, najlepiej jest wystosować zapytanie o wycenę banera. W przypadku niektórych firm oferujących opcje reklamowe, projekt baneru jest wliczony w koszt całościowy reklamy.

Wydruk baneru – cena

Jaki jest najbardziej oczywisty przelicznik w określaniu kosztu banera? Cena za metr kwadratowy – to podstawowy wskaźnik, który trzeba wziąć pod uwagę podczas planowania reklamy wielkoformatowej.

Stawki dotyczące wydruków banerów zaczynają się w okolicach 20-30 zł/m2. Jednak w tej cenie można dostać plakat z tradycyjnego materiału, jakim jest frontlit. Jeśli ktoś chce zainwestować w nieco lepsze tworzywo, najlepiej wybrać np. baner z siatki mesh. To droższa, ale jednocześnie bardziej wytrzymała opcja.

Warto pamiętać, że w przypadku zamówień hurtowych drukarnia zwykle obniża cenę za metr. Zatem przy zamówieniu większej ilości banerów, wybór trwalszego materiału często okazuje się mniejszym obciążeniem finansowym, niż pierwotnie wyglądało.

Bilbord a reklama na płocie – cena w kontekście nośnika treści

Podczas analizy kosztów promocji outdoorowej należy pamiętać, że cena baneru reklamowego na płocie czy tego stojącego autonomicznie różni się od kosztu wynajmu bilbordu, czy miejsca na ogrodzeniu.

Każdy nośnik jest innym obciążeniem dla budżetu. Z tego względu warto dokładnie przyjrzeć się ofertom agencji, które zajmują się dystrybucją reklam zewnętrznych. Analiza cennika pozwoli Ci wybrać optymalne rozwiązanie, czyli realizację odpowiadającą zasobom portfela i umożliwiającą skuteczne dotarcie do odbiorców.

​​​​​​​Baner reklamowy – koszty generuje lokalizacja

Cena wynajmu miejsca na baner reklamowy zależy również od jego lokalizacji. Bilbordy przy ruchliwych ulicach mogą być droższe niż tablice ulokowane w mniej popularnych obszarach. Koszt może różnić się w zależności od wielkości miasta czy odległości baneru od jego centrum.

Reklama InPost – nowoczesna alternatywa dla banerów reklamowych

Warto pamiętać, że tradycyjne plakaty reklamowe można zastąpić banerami w wydaniu internetowym. Jest to jedno z rozwiązań, które proponujemy w ramach oferty reklam InPost.

Zamiast wynajmować bilbordy czy inne nośniki, możesz wypromować się oklejając Paczkomat czy za pośrednictwem naszej strony lub aplikacji InPost Mobile. Te miejsca codziennie odwiedzają osoby, głównie z branży e-commerce. Dzięki temu dotrzesz ze swoją reklamą do pokaźnej publiki.

Inne, ciekawe rozwiązanie na reklamę w nowoczesnym wydaniu stanowi newsletter. E-mail marketing jest skuteczny, jeśli masz zbudowaną bazę odbiorców. Tworzenie takiej sieci bywa czasochłonne i trudne, ale jeśli skorzystasz z naszych możliwości, to przeskoczysz ten etap. Wszystko dlatego, że udostępnimy Ci miejsce w newsletterze wysyłanym do bazy naszych użytkowników.

Jeśli jednak chcesz pozostać przy promocji swoich produktów w formie outdoorowej, to również mamy dla Ciebie atrakcyjną propozycję. Twoja grafika banerowa może przyjąć formę reklamy displayowej i wyświetlać się na ekranie naszych wolnostojących automatów Paczkomat.

Alternatywnym, wyżej wspomnianym rozwiązaniem jest opcja oklejenia maszyn Paczkomat® Twoją reklamą. Taki typ baneru zewnętrznego przyciąga uwagę nie tylko osób korzystających z maszyny, ale również przechodniów. Zatem, jeśli któryś z klientów InPost przyjdzie odebrać lub nadać zamówienie przez Paczkomat, to nadrukowany projekt baneru od razu przykuje jego wzrok. Więcej dowiesz się na inpost.pl/reklama.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!