INPOST DOSTARCZY ZAKUPY Z AUCHAN

INPOST DOSTARCZY ZAKUPY Z AUCHAN

24 Kwietnia 2020

Współpraca przy dostawach towaru do Lodówkomatów i D2D

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Od 14 kwietnia Lodówkomat – działający przez całą dobę, siedem dni w tygodniu – jest dostępny w Piasecznie dla klientów e-sklepu Auchan. Kolejne maszyny pojawią się wkrótce przy następnych dwóch placówkach sieci – Auchan Łomianki oraz Auchan Warszawa Jubilerska. Już przed wybuchem pandemii według badań Kantar TNS[1] aż 40% kupujących w sieci chciało odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost – obecnie zapotrzebowanie na Lodówkomaty jest jeszcze większe.

“Od dłuższego czasu byliśmy technicznie w pełni gotowi na wprowadzenie na rynek Lodówkomatów – pilotażowe programy prowadziliśmy już od 2018 roku – jednak część spożywcza rynku e-commerce w Polsce nie była odpowiednio rozwinięta. Nadejście pandemii koronawirusa dynamicznie zmieniło nawyki konsumenckie, a sklepy musiały szybko dostosować się do nowej rzeczywistości, w której wszyscy obecnie funkcjonujemy. Choć dynamika wzrostu tego segmentu jest wysoka, to nadal potrzeba większej skali – dlatego bardzo zachęcamy naszych partnerów do inwestowania w sprzedaż online. W kontekście pandemii, odbieranie artykułów spożywczych w Lodówkomatach czy w dostawie pod drzwi oraz produktów niespożywczych w Paczkomatach® jest doskonałą opcją dla konsumentów – widzimy to po ogromnym zapotrzebowaniu na nasze usługi. W tym trudnym okresie zakupy w Internecie – zwłaszcza z szybkim, bezkontaktowym odbiorem w Paczkomacie® – stały się bezpieczniejsze od tych odbieranych w punktach stacjonarnych” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[2]).

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost[3] – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce.

InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją paczką z poziomu aplikacji[4]. Od kilku miesięcy przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to znaczący krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą WhatsApp, wysyłając wiadomość na numer +48 722 444 000. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także numer do kuriera. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce dostępne za pośrednictwem tej aplikacji. Z InPost można porozmawiać również za pomocą Google Asystenta wywołując bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”, a także na Messengerze.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi 

kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Więcej informacji na: inpost.pl

 

[1]Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019

[2]Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html

[3]Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w Internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019

[4]Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu