InPost Finanse otwiera punkty kasowe w Urzędach Skarbowych w Gdańsku

InPost Finanse rozszerza zasięg swoich usług dedykowanych urzędom skarbowym. Niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy uruchomił kolejne punkty kasowe – tym razem w Pierwszym i Drugim Urzędzie Skarbowym w Gdańsku. W 2014 roku spółka rozpoczęła współpracę w zakresie obsługi kasowej z urzędami w Zielonej Górze, Lublińcu, Myszkowie oraz Gdyni.

 

Dynamiczny rozwój oferty InPost Finanse możliwy jest dzięki statusowi krajowej instytucji płatniczej, przyznawanemu najbardziej zaufanym spółkom przez Komisję Nadzoru Finansowego. Strategia firmy zakłada wprowadzanie podobnych placówek także w innych polskich miastach – w wielu z nich trwają postępowania przetargowe. Co istotne, na uruchamianie punktów kasowych InPost Finanse decydują się już nie tylko urzędy skarbowe, ale także inne instytucje publiczne, np. Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy.

Punkty kasowe pod marką InPost Finanse zostały uruchomione już w 2014 roku. Jako pierwsze na wybór niezależnego operatora zdecydowały się dwa urzędy skarbowe w Zielonej Górze (umowy z instytucjami zostały nie tak dawno przedłużone i będą obowiązywały także przez cały rok 2015). Jeszcze w grudniu ubiegłego roku –  dołączyły do nich US w Lublińcu oraz Myszkowie, a także Drugim Urzędzie Skarbowym w Gdyni.

Teraz od I kwartału 2015 roku punkty kasowe InPost Finanse pojawią się w jednych z największych polskich miast –  w Pierwszym i Drugim Urzędzie Skarbowym w Gdańsku.

Usługi kasowe świadczone przez InPost Finanse obejmują m.in.: przyjmowanie wpłat gotówki i dokonywanie wypłat gotówki z rachunku płatniczego, wykonywanie transakcji płatniczych oraz umożliwianie wykonania transakcji płatniczych, zainicjowanych przez akceptanta lub za jego pośrednictwem. W punktach tych możliwe jest również dokonywanie opłat za wszystkie inne rodzaje rachunków (np. za prąd, gaz czy wodę).

„Punkty kasowe w urzędach skarbowych to kolejny obszar działalności InPost Finanse, jaki z sukcesem wdrażamy na terytorium Polski. Z satysfakcją realizujemy kontrakty na rzecz nowych podmiotów, bo to dowód na bardzo wysoką jakość świadczonych przez nas usług. Potwierdzeniem naszej solidności i zaawansowania operacyjnego jest również długoletnia współpraca z innymi instytucjami państwowymi – przede wszystkim w zakresie dostarczania przekazów pieniężnych. Uruchomienie punktów kasowych w dwóch urzędach skarbowych w Gdańsku pokazuje, że jesteśmy gotowi na prowadzenie tej bardzo wymagającej działalności w największych polskich miastach, gdzie dzienna liczba obsługiwanych Klientów jest szczególnie duża. Naszym celem jest dalszy rozwój usługi – planujemy istotne zwiększenie liczby punktów kasowych w 2015 roku” – komentuje Łukasz Kułakowski, Dyrektor Zarządzający InPost Finanse.

Warto podkreślić, że na uruchamianie punktów kasowych InPost Finanse decydują się już nie tylko urzędy skarbowe, ale także inne instytucje publiczne. W grudniu 2014 roku spółka wchodząca w skład Grupy Integer.pl podpisała umowę na świadczenie usług kasowych z Zakładem Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy.

„Już nie tylko urzędy skarbowe decydują się na wprowadzanie usługi InPost Finanse, co jednoznacznie wskazuje na to, że trafiliśmy w zapotrzebowanie rynku. Chcemy wykorzystać dobre perspektywy, oferować naszym partnerom coraz lepsze warunki i opracowywać dla nich kolejne innowacyjne rozwiązania poprawiające efektywność obsługi Klienta” – dodaje Aleksandra Konieczna, Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktów Gotówkowych.

Firmy odpowiedzialne za prowadzenie punktów kasowych wyłaniane są coraz częściej drogą otwartych przetargów organizowanych przez daną instytucję publiczną. Podmiot, który zwycięży w konkursie ofert, podpisuje umowę z zamawiającym, np. urzędem skarbowym. Kontrakt ściśle określa warunki prowadzenia działalności – zawarte są w nim m.in. zapisy dotyczące ciągłości obsługi punktu kasowego, godzin otwarcia punktu oraz systemu poboru prowizji.

Na polskim rynku pełną obsługę kasową - także w obszarze opłat skarbowych – pełniły do tej pory w zdecydowanej większości banki. Uprawnienia do świadczenia usług w tym zakresie wydawane są przez Komisję Nadzoru Finansowego, na podstawie restrykcyjnych wytycznych. Taki status przyznawany jest wyłącznie instytucjom, które – zdaniem KNF – są w stanie zapewnić odpowiednio wysoki poziom bezpieczeństwa, spełnić szereg warunków prawnych, finansowych oraz technicznych, a także posiadać niezbędne doświadczenie i wykształcenie – adekwatne do rodzaju i zakresu działalności.

InPost Finanse od dłuższego czasu ściśle współpracuje także z instytucjami publicznymi w zakresie doręczania przekazów pieniężnych. Do podmiotów, które kooperują w tym obszarze z operatorem finansowym należą m.in: regionalne oddziały KRUS, urzędy miejskie, ośrodki pomocy społecznej, a także centra świadczeń. Łącznie spółka dostarcza miesięcznie około 100 tys. tego typu świadczeń.

W IV kwartale 2014 roku spółka istotnie rozszerzyła zasięg awizacji przekazów pieniężnych. Dzięki umowie partnerskiej z PKO Bankiem Polskim przekazy dostarczane przez operatora są awizowane do prawie 2300 nowych punktów zlokalizowanych w oddziałach własnych oraz agencyjnych największego polskiego banku na terenie całego kraju.

Należąca do Grupy Integer.pl spółka to także wieloletni dostawca usług i produktów z zakresu ubezpieczeń. InPost Finanse współpracuje w tym zakresie z czołowymi rynkowymi graczami, do których należą m.in.: Generali T.U., LINK4, Liberty Ubezpieczenia oraz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.

Spółka – na szeroką skalę – świadczy również outsourcing procesów rozliczeniowo-transakcyjnych. W zakresie tym obsługuję m.in. największe telekomy w Polsce.