InPost przyspiesza start weekendowych dostaw do Paczkomatów®

InPost przyspiesza start weekendowych dostaw do Paczkomatów®

13 Marca 2020

Nowa usługa dostępna od czwartku 12 marca godz. 20.00

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w związku pandemią przyspiesza start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele, na zasadzie podobnej jak w każdy inny dzień tygodnia. Z uwagi na koronawirus, od 12 marca przez najbliższe trzy weekendy (do 29 marca) klienci, którym zależy na pilnym nadaniu lub dostawie paczki będą mieli możliwość skorzystania z weekendowej usługi bez żadnych dodatkowych opłat – standardowy koszt usługi to 4,99 zł brutto.

„Planowaliśmy start tej usługi dopiero w długi weekend majowy, jednak ze względu na olbrzymie zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe®, które zaobserwowaliśmy w ostatnich dniach przyspieszamy wprowadzenie dostaw weekendowych od czwartku 12 marca. Dodatkowo na czas spodziewanego największego natężenia zachorowań nadanie przesyłki z odbiorem w weekend będzie zwolnione z dodatkowej opłaty, gdyż zdajemy sobie sprawę, że w okresie faktycznej kwarantanny, w który powoli wchodzimy, usługi logistyczne będą jednym z ważniejszych kanałów zaopatrywania konsumentów w najpotrzebniejsze artykuły.  Zachęcamy także e-sprzedawców, aby uruchamiali nadania weekendowe w swoich sklepach, bo właśnie tego oczekują klienci – zwłaszcza w okresie takich zagrożeń, jak obecnie. Już wcześniej kupujący w e-sklepach coraz częściej sygnalizowali nam zapotrzebowanie na wprowadzenie usługi natychmiastowych dostaw” – powiedział Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost.

W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

Rekomendacje InPost na okres pandemii koronawirusa:

  • gdy masz wybór pomiędzy dostawą przez kuriera InPost i do Paczkomatu® InPost – zamawiaj do Paczkomatu® – co pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami
  • odbierając paczkę z Paczkomatu® InPost nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę Paczkomatu® zdalnie za pomocą darmowej aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play)
  • przy dostawach do domu/mieszkania zalecamy kurierom i odbiorcom zachowanie odpowiedniego dystansu i przekazywanie przesyłek w drzwiach lub przed domem, celem minimalizowania czasu bezpośredniego kontaktu
  • zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych zalecamy unikanie bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk, przekazywania – w trakcie składania podpisu – komputerów mobilnych, długopisów itp.

Z wewnętrznych badań firmy wynika, że aż 60% respondentów, którzy korzystają z dostawy kurierem wyraziła chęć skorzystania z opcji dostawy w weekend do Paczkomatu® InPost[1].

„Naszą nową usługą obejmujemy wszystkie 6000 maszyn w Polsce, nie tylko te zlokalizowane w największych miastach – dbamy o to, aby każdy nasz klient, niezależnie od tego gdzie mieszka, miał dostęp do wyjątkowej wygody odbioru i nadania paczki w Paczkomacie®. Praca magazynów i sortowni została tak przygotowana, żeby na bieżąco dostarczać paczki na terenie całego kraju” – wskazuje Wojciech Kądziołka.

Pilną paczkę można nadać do wskazanego Paczkomatu® bezpośrednio w Paczkomatach®, przez kuriera InPost lub w Punktach Odbioru Paczek, jeśli jest on czynny w sobotę. Każdy e-sklep może zdecydować się na oferowanie usługi swoim klientom – aż 82% ankierowanych przedstawicieli e-commerce wyraziło chęć wprowadzenia opcji dostawy weekendowej do Paczkomatów® w swoich sklepach[2].

Usługa „Paczka w Weekend” będzie dostępna dla wszystkich klientów biznesowych i detalicznych. Dla klientów generujących etykiety w Managerze Paczek oraz w ramach API v2 oraz ShipiX opcja „Paczka w Weekend” będzie dostępna od czwartku, od godz. 20:00 do soboty, do godz. 13:00. Dla Klientów offline (nie generujących etykiet w API) – pojawi się dodatkowa kolumna „Paczka w Weekend”, w której definiowane będzie czy nadawana paczka ma wykupioną usługę dodatkową.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (ponad 6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[3]).

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost[4] – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce.

InPost udostępnił też nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją skrytką z poziomu aplikacji[5]. Od kilku miesięcy przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami

W 2020 roku InPost będzie dysponować już 11 centrami logistycznymi: czterema powierzchniami Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnymi obiektami w parkach logistycznych MLP Poznań West, MLP Gliwice i MLP Wrocław West oraz KJF Park Balice.

InPost zajął pierwsze miejsce w kategorii dostawca roku w rankingu zaufanych sklepów 2019 Ceneo.pl, wyprzedzając DPD i DHL. Także w badaniu NPS (Net Promoter Score) internetowego serwisu Furgonetka.pl za rok 2018 w sektorze usług kurierskich pierwsze miejsce zdobyły Paczkomaty® InPost, a usługi kurierskie firmy zajęły trzecie miejsce.

W październiku 2019 firma wprowadziła nową usługę „Szybkie Nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto.

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost stawia na ekologię i myje Paczkomaty® parą wodną bez żadnych środków chemicznych. Akcję w całej Polsce wykonują specjalistyczne ekipy w samochodach elektrycznych, przy zużyciu jak najmniejszej ilości wody. W przypadku zmywania graffiti używane są ekologiczne środki czyszczące.

InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Ponadto na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęca ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych rok do roku.

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

Więcej informacji na: www.inpost.pl

 

[1] Badanie CAWI „Poznanie opinii osób kupujących przez Internet na temat opcji dostawy produktu do Paczkomatu® InPost w weekend przy złożeniu zamówienia w piątek”, wykonane 31.05-03.06.2019, próba N=1001

[2] Badanie w formie pop-up na stronie manager.paczkomaty.pl wykonane 03-06.06.2019, próba N=3871

[4] Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019

[5] Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu