InPost wprowadza innowacyjną usługę InPost Urząd 24!

InPost wprowadza innowacyjną usługę InPost Urząd 24!

12 Kwietnia 2020

Jako pierwsi sprawę urzędową przy pomocy Paczkomatu załatwią mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego.

Jak sami widzicie: nie zwalniamy tempa i działamy OUT OF THE BOX na wielu polach! InPost Urząd 24 to nowa usługa dla urzędów miast i gmin, która pozwala mieszkańcom w szybki i bezpieczny sposób załatwić sprawę urzędową przy pomocy Paczkomatu. To nasza odpowiedź na rosnące obecnie zapotrzebowanie w zakresie bezkontaktowego i wygodnego załatwiania spraw administracyjnych. Jako pierwsi z usługi skorzystają mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego – przy Urzędzie Miasta stanęły właśnie dwa Paczkomaty do obsługi wniosków i dokumentów.

Od teraz Gorzowianie załatwią wybrane sprawy bez konieczności spotykania się z urzędnikiem czy kurierem. W wymianie dokumentów pośredniczyć będą specjalnie przygotowane i zaprojektowane Paczkomaty InPost. 

Na chwilę obecną Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego przyjmuje sprawy głównie do Wydziału Komunikacji. Aby załatwić sprawę urzędową przy pomocy Paczkomatu, wystarczy wejść na stronę urzad24.inpost.pl/gorzow, wypełnić prosty formularz i zanieść dokumenty do wybranego przez siebie Paczkomatu na terenie miasta. Koszt nadania dla mieszkańca to zaledwie 5,99 zł.

Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy przez Urząd, mieszkańcy odbiorą swoje dokumenty z jednego z dwóch Paczkomatów usytuowanych przy Urzędzie Miasta (przy ulicy Sikorskiego 3-4 oraz przy ulicy Myśliborskiej 34). Najlepiej zrobić to bezdotykowo i wygodnie przy pomocy funkcji zdalnego otwierania skrytki w aplikacji InPost Mobile. Darmowa aplikacja na smartfony jest dostępna w sklepach Google Play i App Store

Lista wszystkich spraw, które można aktualnie załatwić przy pomocy Paczkomatów, jest dostępna na stronie Urzędu Miasta. Mieszkańcy mogą m.in.: zarejestrować pojazd, zawnioskować o wydanie dowodów rejestracyjnych, kart pojazdu, pozwoleń czasowych oraz tablic rejestracyjnych, zgłosić zbycie pojazdu, zmianę stanu faktycznego lub demontaż pojazdu, zawnioskować o wymianę dokumentów komunikacyjnych i ich weryfikację, co do zgodności z posiadaną ewidencją.

Paczkomaty przy Urzędzie Miasta Gorzowa Wielkopolskiego to pierwszy z planowanych projektów w ramach usługi InPost Urząd 24. Jesteśmy przekonani, że wraz z jej rozwojem, do projektu będą dołączać urzędy z innych polskich miast. Właściwe funkcjonowanie jednostek administracji publicznej jest w obecnym czasie niezwykle ważne, a nowa usługa InPost pozwala w prosty sposób usprawnić obieg wniosków między mieszkańcem a urzędem zwłaszcza w sytuacji, kiedy nie można – przy pomocy innych e-rozwiązań – uniknąć tradycyjnej wymiany dokumentów.