Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Reklama

12 lutego 2025
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i internetu, by efektywnie wyróżnić się na tle konkurencji. Jak wykorzystać reklamę do pozyskania klienta na usługi? Czytaj dalej!
Wyzwania związane z pozyskiwaniem klientów na usługi
Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością stawienia czoła licznej konkurencji. Obecnie trudno znaleźć niszę, a do tego nie każda osoba zakładająca firmę chce szukać sposobu na zarobek tylko pod tym kątem. Co gorsza, wśród podmiotów o podobnej działalności, wiele to przedsiębiorstwa z dużymi budżetami na promocję. Jak więc pozyskać klienta na usługi?
Problemem, z którym mierzą się początkujący właściciele firm, jest zakres wymagań klientów. Ich oczekiwania w stosunku do produktów i usług wynikają z dwóch wzajemnie powiązanych czynników.
Konsumenci mają obecnie dostęp do wielu podobnych dóbr, a zapewniają je już obecni na rynku konkurenci. Jak dotrzeć do klientów w takiej sytuacji? Na szczęście istnieje kilka metod. Chcemy jednak z góry zauważyć, że wyjście z ofertą do pojedynczych osób oraz firm wymaga poświęcenia czasu. W tym należy upatrywać jeszcze jednego wyzwania, które wiąże się ze znalezieniem odbiorców swoich wyrobów albo usług. Za czas poświęcony na zdobywanie klientów przedsiębiorcy, niestety, nikt nie zapłaci.
Od czego zacząć pozyskiwanie klientów dla firmy usługowej?
Marketing wokół własnej firmy najlepiej zacząć od tego, co najprostsze – polecenia. Na początek o swoim nowym zajęciu warto powiedzieć rodzinie i znajomym. Bardzo możliwe, że niektóre z tych osób przypomną sobie o kimś, kto potencjalnie byłby chętny na skorzystanie z danego typu usług.
Wykorzystanie sieci zależności między ludźmi to niezmiennie (i niezależnie od rozwoju technologii) jedna z najlepszych strategii na pozyskiwanie klientów. W tym przypadku działa stary jak świat mechanizm. Budowanie relacji z innymi ludźmi pozwala zdobyć ich zaufanie, a to ma szansę przełożyć się na rekomendację.
Nie wszyscy jednak mają w swoim otoczeniu osoby zainteresowanie ich usługami bądź znające kogoś, komu mogłyby się one przydać. A nawet jeśli, warto rozszerzyć krąg potencjalnych klientów.
W jaki sposób pozyskać nowych konsumentów? Najlepiej wykorzystać potencjał, który mają imprezy branżowe. Bilety wstępu na wiele takich wydarzeń są w zasięgu finansowym nawet dla początkujących przedsiębiorców. Istnieje duża szansa, że takie wydatki zwrócą się w postaci pierwszych zamówień.
Gdzie jeszcze szukać klientów na usługi?
Pozyskiwanie klientów na swoje usługi w trakcie imprez branżowych udowadnia tezę o konieczności poświęcenia czasu, za który przedsiębiorcy nikt nie płaci. Jak widać, na początku prowadzenia działalności przyjdzie jeszcze do niej dopłacać. Te same prawidła rządzą reklamą w internecie. Jak znaleźć klientów w sieci? Do tego zadania najlepiej wykorzystać:
- serwisy dla freelancerów i innych osób oferujących swoje usługi;
- grupy tematyczne na portalach społecznościowych;
- profile osobiste i firmowe w social media.
Serwisy dla freelancerów i innych osób oferujących swoje usługi
Do pojedynczych osób i firm szukających wykonawcy usług wystarczy wyjść naprzeciw. To zadanie ułatwiają portale, na których swoje oferty publikują różni ogłoszeniodawcy.
Ich dodatkową zaletą jest możliwość sprawdzenia stawek konkurencji i dopasowanie cennika za swoje usługi tak, aby był, jak najkorzystniejszy.
Grupy tematyczne na portalach społecznościowych
Social media mają miliony użytkowników, a w związku z tym nie wolno ich zignorować. Należy jednak pamiętać, że czas to pieniądz i nie warto wychodzić ze swoją ofertą dosłownie wszędzie. Niedopasowany do profilu grupy post wzbudzi irytację użytkowników, a co gorsza może zostać usunięty przez jej administratora.
Profile osobiste i firmowe w social media
Umieszczenie informacji o swojej ofercie na różnych grupach nie wystarczy. W międzyczasie trzeba systematycznie prowadzić firmowy profil. W innym przypadku osoba, którą zainteresował post opublikowany w grupie tematycznej, zacznie podejrzewać firmę o brak profesjonalizmu.
W poszukiwaniu klienta na usługi przydają się również osobiste profile. Zakres ich wykorzystania jest jednak inny niż firmowych. W mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, najlepiej oddzielić konto prywatne od firmowego, służącego do reklamowania swojej działalności. Inaczej da się jednak wykorzystać profile na LinkedIn. W tym serwisie do promowania usług warto użyć obu kont.
Inne sposoby na pozyskanie klienta i przekonanie go do swoich usług
Doraźne działania w social media nie wystarczą, tak samo, jak regularnie prowadzone profile. Pozyskanie klientów wymaga jeszcze zastosowania technik z dziedziny handlu, a także SEO. Działania, które należy podjąć, to:
- cold mailing i cold calling;
- podniesienie pozycji firmowej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Cold mailing i cold calling
Pod tymi pojęciami kryją się dwa działania, których cel to uzyskanie informacji o potrzebach ewentualnych klientów. Ta czynność nie jest stricte reklamą, a raczej sposobem na zapisanie się w pamięci przyszłych odbiorców swoich usług. Nowi przedsiębiorcy powinni liczyć się z tym, że tylko nieliczni rozmówcy od razu zdecydują się na skorzystanie z oferty. Pokazanie się i pozostawienie kontaktu do siebie zwiększa jednak szansę na odpowiedź po pewnym czasie.
Dobrym pomysłem jest wykorzystanie obu metod, choć ich efektywność bardzo się różni. Niestety, e-maile często pozostają bez odpowiedzi. W skrzynce osoby odpowiedzialnej za kontakt z klientami wiadomość może zostać niezauważona. W przypadku dzwonienia takie ryzyko nie występuje. Co więcej, w trakcie konwersacji dochodzi do bezpośredniej i bardziej spontanicznej relacji między ofertodawcą a potencjalnym odbiorcą usługi.
Podniesienie pozycji firmowej strony w organicznych wynikach wyszukiwania
Cechą, która łączy wszystkie poprzednie metody pozyskiwania klientów, jest aktywne podejście do tego zadania. Ogromną skuteczność ma również postawa wyczekująca. Co ważne, nie należy jej mylić z bierną. Pozycjonowanie strony firmy w wyszukiwarkach oraz pozyskiwanie użytkowników poprzez teksty tematycznie powiązane z działalnością wymagają nieustannego działania.
Wdrożenie zasad SEO, takich jak optymalizacja techniczna strony i nasycenie treści słowami kluczowymi, pozwala podwyższyć pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania (przede wszystkim w Google). W ten sposób uda się pozyskać użytkowników, którzy szukają usługodawcy, ale być może w inny sposób nigdy nie usłyszeliby o danej firmie.
Wypełnienie strony słowami kluczowymi, czyli tymi, które internauci wpisują w wyszukiwarki (np. „wysyłka paczki”) to podstawa. W pozyskaniu klientów pomagają też artykuły. Jednak takie działania jak zlecenie ich napisania i opublikowania na zewnętrznych witrynach kosztują. Na starcie działalności można więc ograniczyć się do bloga. Przydatne teksty na tematy związane z branżą mają szansę pośrednio doprowadzić czytelników do oferty przedsiębiorstwa.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Co powinien zawierać przekaz reklamowy firmy usługowej?
Dobra reklama usługi to przekaz krótki i maksymalnie treściwy. Nie przypadkiem przecież profesjonalne spoty trwają co najwyżej kilka minut, a na billboardach znajduje się tak niewiele informacji. Dopiero po wywołaniu pozytywnego pierwszego wrażenia zwiększa się szansa na zainteresowanie odbiorcy pełną ofertą.
Co w takim razie trzeba zrobić? Jako przykład może posłużyć przedsiębiorca, który zastanawia się jak pozyskać klienta na usługi transportowe. Taka osoba powinna:
- wykonać krótki opis działalności, np. „działamy w Warszawie i zajmujemy się przewozem pracowników do zakładów produkcyjnych i centrów logistycznych”;
- wymienić korzyści, jakie ze współpracy będzie miała firma, która zdecyduje się na skorzystanie z usług przewozu, np. „posiadamy liczną i nowoczesną flotę pojazdów, którymi dowozimy pracowników z różnych punktów miasta przez całą dobę”;
- napisać informacje o przedsiębiorstwie, które mogą dodatkowo zachęcić do wybrania tej oferty, a nie propozycji konkurencji, np. „naszą ofertę wyróżnia konkurencyjna cena”;
- CTA, czyli call to action, a więc wezwanie do działania takie jak „zapraszamy do kontaktu przez cały tydzień w godzinach 8-18”.
Reklama InPost – docieraj do klientów, których zainteresują Twoje usługi
Niezależnie od tego, czy zamierzasz założyć jednoosobową działalność, czy chcesz wypromować swój nowy biznes, mamy dla Ciebie ofertę.
Z maszyny Paczkomat® na co dzień korzystają tysiące ludzi w całej Polsce. Wybraną przez Ciebie liczbę naszych urządzeń jesteśmy w stanie okleić materiałami promocyjnymi Twojej firmy. Informacja o niej może się znaleźć także na ekranach naszych automatów w formie statycznej grafiki.
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić? Jeśli w Twojej działalności ważną rolę odgrywa przesyłanie produktów, w utrzymaniu niedawno zdobytych klientów pomoże sampling próbek. Nie wykluczamy, że zainteresuje Cię także usługa wysyłki newsletterów lub powiadomień na aplikację InPost Mobile.
Zachęcamy do skontaktowania się z nami poprzez formularz dostępny poniżej! Poznaj pełną ofertę i zasady współpracy.
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...
Skąd brać pomysły na akcje marketingowe? Zainspiruj się udanymi kampaniami
O tym, że marketing stanowi jedno z kluczowych narzędzi do osiągania sukcesu, nie trzeba nikogo przekonywać. Sztuką jest jednak skuteczn...

