Jak przygotować reklamę produktów spożywczych? Najważniejsze zasady i wskazówki
Reklama

30 Września 2024
Reklama produktów spożywczych bywa niełatwa, ponieważ nie zawsze da się zachęcić klientów do zakupu tym, co najważniejsze, czyli smakiem. Jak zaprezentować dania lub artykuły żywnościowe, aby konsumenci chcieli po nie sięgnąć?
Jak powinna wyglądać reklama produktów spożywczych?
Pierwsza zasada reklam produktów spożywczych mówi o tym, że towar musi wyglądać estetycznie. W tym przypadku wiele zależy od jego specyfiki. Znacznie mniejsze pole do popisu mają producenci przetworów w słoikach niż reklamodawcy dań restauracyjnych.
W estetycznym ujęciu produktów w reklamie liczy się kreatywność. Kiedy trzeba zaprezentować np. gotowe danie zamknięte w puszce, można wykorzystać do zdjęć warzywa i inne składniki użyte do produkcji posiłku. Kiedy chce się pokazać burgera z food trucka, warto sięgnąć po nowoczesne techniki fotograficzne i ująć danie w jak najlepszym wydaniu – apetyczne i pełne kolorów.
Reklamy żywności powinny być dopasowane do formy przekazu. Na billboardach czy w social mediach warto sięgnąć po chwytliwe hasła promocyjne. Inaczej będzie również wyglądać reklama w telewizji od tej w internecie. Każdy konsument ma w pamięci różne slogany, które wpadały w ucho.
Żeby przekonać odbiorców do zakupu, reklamy produktów spożywczych muszą być przemyślane i atrakcyjne dla oka. Tylko wtedy mają one szansę wyróżnić się na tle innych i zwrócić uwagę otoczenia. Ważne też, by towary w rzeczywistości nie odbiegały estetyką od tego, jak wyglądają w reklamie.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Skuteczne reklamy spożywcze – czyli jakie?
Skuteczne reklamy spożywcze powinny mieć dokładnie zdefiniowaną grupę docelową. Zanim zacznie się tworzyć materiały, trzeba określić, do kogo mają trafiać. Wtedy znacznie łatwiej dopasować nie tylko formę przekazu, ale i kanały dotarcia do klientów.
Poza apetyczną prezentacją jedzenia liczy się także kreatywne podejście. Przykładem reklamy produktów spożywczych o takim charakterze jest, chociażby grafika świąteczna promująca jeden z popularnych majonezów. Zdjęcie przedstawia łyżkę produktu przypominającą brodę świętego mikołaja. Takie kreacje natychmiast zwracają uwagę niezależnie od tego, gdzie się znajdują – czy w przestrzeni internetowej, czy outdoorowej.
Reklamy powinny wykorzystywać bieżące trendy i wpisywać się w pory roku czy święta. RTM w marketingu żywnościowym często stosują restauracje, ale nie tylko. Ważna jest także umiejętność zaprezentowania unikatowych cech promowanego produktu. Należy wskazać, dlaczego warto go kupić.
Reklama InPost – dlaczego warto wykorzystać nasz potencjał do reklamy produktów spożywczych?
W InPost zajmujemy się reklamą wielu usług i produktów. Jeśli interesuje Cię promocja towarów spożywczych, mamy Ci sporo do zaoferowania! Nasze przekazy online czy outdoor docierają do milionów użytkowników, którym masz szansę zaprezentować swoje treści.
Żeby wyróżnić się na tle konkurencji sposobem reklamy, możesz sięgnąć po sampling produktów. Chętnie umieścimy próbki Twoich towarów w skrytkach maszyn Paczkomat®, dzięki czemu potencjalni klienci będą mogli poczuć ich smak. To idealna opcja m.in. dla producentów batonów czy innych przekąsek.
Poza tym polecamy także opcję oklejenia urządzeń Paczkomat® Twoją reklamą. To sposób na zwrócenie uwagi odbiorców w wybranych przez Ciebie lokalizacjach i świetna opcja, by dotrzeć do zróżnicowanego grona konsumentów.
To jednak nie wszystko. W ramach reklamy z InPost oferujemy znacznie więcej. Stwórz z nami reklamę idealną i wyraź chęć współpracy przez poniższy formularz. Pamiętaj, aby w treści reklamy zawsze podkreślać walory swoich towarów! Z InPost z pewnością nie zapomnisz o najważniejszych zasadach tworzenia wartościowej reklamy.
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

