

23 Października 2024
Black Week to najlepsza sposobność do upolowania wymarzonych towarów w atrakcyjnych cenach. W tym okresie sklepy internetowe przeżywają zakupowe szaleństwo: klienci korzystają z obniżek i promocji, a właściciele platform e-commerce mogą liczyć na zwiększone zyski. Podczas Black Week wszystko musi działać bez zarzutu. Prowadzisz e-sklep? Sprawdź, jak przygotować się na tydzień wyprzedaży!
Black Week, czyli święto zakupów
Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia wyzwalają w konsumentach wzmożoną chęć kupowania. Z tego względu końcówka roku staje się dla branży handlowej szczególnie gorącym czasem. Doświadczeni sprzedawcy doskonale wiedzą, jak istotny jest Black Week – tydzień wyprzedaży, który symbolicznie otwiera świąteczny sezon zakupowy. Zyskuje on w Polsce coraz większą popularność i każdego roku czekają na niego miliony miłośników promocji. Black Week przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych, gdzie jest prawdziwym świętem zakupów. Pod koniec listopada ceny wielu produktów są obniżane nawet do 90%, co zachęca Amerykanów do poszukiwania najlepszych okazji i wydawania pieniędzy.
Wprawdzie w Polsce nie obserwuje się jeszcze tak spektakularnych przecen, ale e-sklepy starają się przygotować na Black Week coś wyjątkowego. Niewielkie obniżki są codziennością, dlatego nie przyciągną dużej rzeszy kupujących. Dlatego więc warto przygotować się do Black Week, prowadząc e-commerce.
Podczas Black Week klienci masowo odwiedzają sklepy internetowe w poszukiwaniu najatrakcyjniejszych ofert – to szansa na wygenerowanie znacznego wzrostu sprzedaży. Prowadzisz e-commerce i chcesz odpowiednio przygotować się na ten zakupowy szał? Koniecznie zadbaj o sprawną obsługę i techniczne przygotowanie sklepu. Co możesz dzięki temu zyskać?
- Większy ruch i wzrost sprzedaży – Black Week to okazja do przyciągnięcia rekordowej liczby klientów, co przekłada się na wzrost liczby zamówień i przychodów.
-
Budowanie lojalności klientów – bezproblemowa realizacja zamówień i konkurencyjne oferty to powody, dla których zadowoleni klienci chętnie wracają do Twojego sklepu.
-
Pozyskanie nowych klientów – tydzień wyprzedaży przyciąga także tych, którzy nie należą do grona Twoich stałych klientów. Dzięki atrakcyjnym promocjom dotrzesz do nowych osób, którzy być może zostaną na dłużej.
-
Silniejsza pozycja na rynku – dobrze zaplanowana promocja oraz profesjonalna obsługa wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji.
-
Wzmocnienie wizerunku – transparentność oferty, uczciwe promocje i odpowiednia komunikacja, przyczyniają się do pozytywnego wizerunku sklepu.
Warto z wyprzedzeniem zadbać o każdy aspekt przygotowań: od zaopatrzenia magazynu po sprawne działanie strony internetowej. Takie podejście przyniesie realne korzyści dla Twojego sklepu oraz pomoże budować długotrwałe relacje z klientami.
Na co zwrócić uwagę, przygotowując e-sklep do Black Week?
Zwiększony ruch na stronie może spowodować przeróżne problemy z działaniem witryny, a dla konsumenta nie ma nic bardziej frustrującego niż niemożność dodania pożądanego produktu do koszyka. Podczas Black Week zadbaj szczególnie o to, aby wszystkie funkcjonalności sklepu internetowego działały należycie. Co warto wziąć pod uwagę?
Kompleksowe zaopatrzenie
W pierwszej kolejności zadbaj o zaopatrzenie. Większa liczba klientów wymaga przede wszystkim sprawnej obsługi. Braki w asortymencie powodują opóźnienia w wysyłce zamówień. Aby tego uniknąć, zrób większe zapasy towarów w magazynie niż zazwyczaj. Zastanów się również nad tym, czy będziesz w stanie odpowiednio przygotować sprzedawane produkty do wysyłki i finalizować transakcje bez utraty kontroli nad działaniem e-sklepu. Czasem konieczne może być zaangażowanie dodatkowej pomocy. Usługa InPost Fulfillment oferuje kompleksowe wsparcie logistyczne – nie tylko w Black Week! Dzięki współpracy z nami nie musisz martwić się o zbyt małą powierzchnię magazynową. Magazynowanie, kompletowanie oraz dostawę zamówień zostaw nam!
Rozwijaj swój biznes, a magazynowanie, kompletowanie i dostawę zostaw nam! Zobacz wszystkie korzyści, jakie przyniesie Twojemu biznesowi współpraca z InPost.
Czas na integrację z InPost Fulfillment!
Zadbanie o zaplecze techniczne
Przeciążone serwery oznaczają nawet kilkusekundowe opóźnienia ładowania się strony, a z kolei te – mniejsze zainteresowanie kupujących oraz spadek przychodów. Tego typu komplikacje, niestety, zniechęcą do zakupów nawet wytrawnych poszukiwaczy promocji. Wystarczą zaledwie trzy sekundy oczekiwania, aby odwiedzający witrynę zrezygnował z dokonania zakupu i przeniósł się na stronę konkurencji.
Techniczne przygotowanie strony, zacznij od odpowiedniej infrastruktury IT. Nie zapomnij też o wewnętrznym systemie sklepu: sprawdź, czy płatności działają prawidłowo i czy połączenie z magazynem odświeża się na bieżąco. Ponadto, strona powinna być responsywna, czyli dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Większość użytkowników korzysta obecnie ze smartfonów, a zakupy robi przez Internet.
Skuteczna reklama
Jeśli zależy Ci na sukcesie w zbliżającym się sezonie zakupowym, reklama to konieczność. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa zwiększy świadomość konsumentów na temat promocji w Twoim sklepie internetowym.
Zacznij od umieszczenia dokładnych informacji na stronie, np. w postaci widocznego bannera. Nieocenionym wsparciem w tej kwestii są również kanały społecznościowe. Obowiązkowo przygotuj zarówno posty w social mediach, jak i tradycyjny mailing dotyczące promocji na Black Week.
Uczciwość wobec klientów
Podnoszenie cen i fałszywe promocje nie są dobrą strategią. Większość konsumentów robi zakupy świadomie: przeglądają dostępne na rynku oferty, porównują ceny, wyszukują dodatkowe informacje. Jakiekolwiek oszustwo ze strony sprzedawcy zostanie szybko zauważone i negatywnie ocenione, wpływając na wizerunek Twojego biznesu online. Utrata zaufania kupujących to jedna z najgorszych sytuacji, jaka może się zdarzyć.
Zanim podejmiesz szybkie decyzje, przemyśl strategię promocji i zaproponuj użytkownikom atrakcyjne oraz uczciwe zniżki. Jeśli po Black Week Twoi klienci będą zadowoleni z zakupów, a transakcje przebiegną bez zakłóceń, masz szansę wznieść swój biznes na wyższy poziom.
InPost Fulfillment – Twój partner w obsłudze zamówień na Black Week
Black Week wymaga od firm e-commerce pełnej gotowości operacyjnej. InPost Fulfillment to kompleksowa usługa, która pomaga sprostać logistycznym wyzwaniom w okresie wzmożonych zakupów: od magazynowania towarów, przez sprawne kompletowanie zamówień, po błyskawiczną dostawę do klientów. Dzięki współpracy z InPost Fulfillment unikniesz problemów związanych z ograniczoną przestrzenią magazynową i potrzebą zatrudniania dodatkowego personelu.
Potrzebujesz wsparcia w obsłudze zamówień na koniec roku? Skontaktuj się z nami już teraz poprzez stronę inpost.pl/fulfillment i zrób wrażenie na klientach profesjonalną obsługą. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu Twój e-sklep stanie się idealnym miejscem na zakupy nie tylko podczas Black Week, ale i w innych gorących sezonach sprzedażowych.
Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment
Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.
Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.
- Błyskawiczna dostawa
- Redukcja kosztów
- Zero problemów z wysyłką
- Obsługa szczytów sprzedaży
- Oferta szyta na miarę
- Brak minimalnej liczby wysyłek
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

