Jak zabezpieczać swoje transakcje i nie dać się oszukać fałszywym SMS-om.

Phishing

Phishing - obco brzmiące określenie, którego nie rozumiemy. W skrócie oznacza sposób na internetowe oszustwo. Celem oszusta jest wyłudzenie poufnych danych od użytkownika. W efekcie swoich działań internetowi przestępcy wchodzą w posiadanie numerów kart debetowych i kredytowych, dostępów do elektronicznego konta bankowego, a także informacji związanych z ich operacjami finansowymi. Wszystko to umożliwia wyłudzenie i kradzież pieniędzy. W e-commerce najczęściej wykorzystywaną metodą są fałszywe SMS-y, których treść do złudzenia jest zbudowana jak komunikaty banków, sklepów internetowych oraz firm kurierskich w zakresie zapłaty i realizacji przesyłek.

Od wielu miesięcy operatorzy procesów finansowych ze zwielokrotnioną siłą starają się przeciwstawić cyberprzestępcom i maksymalnie zabezpieczyć swoich klientów. Na czele stoją tu banki, które zabezpieczają dostęp często do pełnego majątku swoich powierników, ale paradoksalnie każdy usługodawca jest obiektem, który mogą wykorzystać oszuści do przejęcia środków finansowych. Dlatego niezmiernie istotne jest, aby operatorzy usług maksymalnie dbali o bezpieczeństwo swoich klientów. Często wbrew ich pozornej wygodzie, ale przede wszystkim w jak najlepiej pojętym interesie klienta.

Pobierz aplikację InPost Mobile

Dla operatora usług kluczowym powinno być bezpieczeństwo operacji prowadzonych z klientami i ich maksymalne zabezpieczenie. Wiadomo, że przesyłanie wrażliwych danych poprzez SMS to najłatwiejsza dla przestępców droga przejęcia dostępów do środków finansowych lub wyłudzenia kwot różnej wysokości. Nowe technologie są tworzone z uwzględnieniem wszystkich aktualnych zagrożeń w sieci. InPost zabezpiecza swoich klientów alternatywnymi metodami obsługi, które znacznie niwelują ryzyko nadużyć ze strony cyberoszustów. Ponieważ w usługach kurierskich dla klientów najistotniejszy jest status realizacji ich przesyłki, InPost oferuje wiele możliwości kontroli tego statusu.

Najbezpieczniejszym sposobem ochrony swoich danych jest używanie aplikacji. InPost udostępnił swoim użytkownikom aplikację InPost Mobile, która zawiera wszystkie dane dotyczące realizacji dostawy. Aplikacja jest najnowocześniejszym rozwiązaniem, które w pełnym zakresie uniemożliwia dostęp osobom niepożądanym, dlatego jest rekomendowana w pierwszej kolejności.

Oczywiście klienci mogą korzystać z innych form jak powiadomienie mailowe, czy sprawdzenie statusu poprzez inteligentnego chatbota, dla zwolenników tradycyjnych metod - dostępna jest infolinia lub opcja „śledzenie przesyłek” na www. Żyjemy w czasie, kiedy rośnie grupa użytkowników smartfonów wśród klientów kupujących i sprzedających w sieci. To narzędzie stało się dziś kluczowym sposobem na budowanie platformy wymiany informacji pomiędzy usługodawcą i klientem, bez narażania żadnej ze stron na udostępnienie wrażliwych informacji nieuprawnionym i oszustom.

W czasach czwartej rewolucji przemysłowej niezmiernie istotne jest eliminowanie zagrożeń. Między innymi dlatego rozpoczęliśmy proces odchodzenia od  wysyłania niebezpiecznych sms’ów i zastępowania ich nowoczesnymi rozwiązaniami takimi jak aplikacja InPost Mobile. Na każdym z podmiotów uczestniczących w procesach przepływu pieniędzy w obiegu rynkowym spoczywa misja budowania szerokiej świadomości cyberzagrożeń, na które każdy z nas jest codziennie narażony, bo reguluje rachunki za prąd, czy czeka na odbiór przesyłki z prezentem dla dziecka. Dbajmy o bezpieczeństwo swoje i wszystkich wokół.