
Jak zacząć sprzedawać w Internecie przy minimalnym nakładzie kosztów?
16 Października 2019
Każdego roku na polskim rynku e-commerce pojawia się wiele nowych sklepów internetowych – inne z kolei muszą zostać zamknięte, ponieważ nie zdobyły serc kupujących. Nie jest tajemnicą, że prowadząc platformę sprzedażową, możemy dotrzeć do milionów potencjalnych klientów. W jaki sposób jednak nie generować wysokich kosztów, które nierzadko prowadzą do zamknięcia biznesu?
Jak założyć sklep internetowy?
Aby dołączyć do grona e-przedsiębiorców, nie trzeba wcale aż tak wiele trudu, jak mogłoby się wydawać. Najważniejszy będzie przede wszystkim dobry pomysł. Obecnie dużym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się multimedia, dodatki do domu, odzież, akcesoria dla zwierząt czy produkty związane ze stylem życia. Warto też poszukać niszy na rynku, co pozwoli na starcie zmniejszyć konkurencję i trafić do ściśle określonej grupy odbiorców. W celu założenia sklepu internetowego nie musimy wynajmować programisty i posiadać dużego zaplecza serwerowego. Wystarczy wybrać platformę e-commerce oferowaną przez tzw. sklepy w chmurze, czyli łatwe w obsłudze oprogramowanie dla serwisu sprzedażowego w przeglądarce internetowej. Bardzo ważnym elementem jest też odpowiednia nazwa – powinna być krótka i chwytliwa, dzięki temu klienci łatwo ją zapamiętają i dotrą do Twojej witryny.
Optymalizacja kosztów – klucz do rozwoju Twojej firmy
Jeśli chcemy odnieść sukces w dynamicznym sektorze e-commerce, nie wystarczą wysokiej jakości produkty i skuteczna reklama. Trzeba też bardzo dokładnie przyjrzeć się ponoszonym kosztom i spróbować je zmniejszyć. W jaki sposób? Mamy w zanadrzu kilka praktycznych rozwiązań:
-
Zdecyduj się na dropshipping i oszczędzaj na wynajmie magazynu
Oczekiwania klientów sklepów internetowych stale rosną. Chcą, żeby zamówiony towar jak najszybciej znalazł się w ich rękach, a pomyłki w dostawie są nie do przyjęcia. Z tego powodu właściwe zarządzanie magazynem jest niezwykle ważne, ale też przysparza sporo kłopotów i generuje koszty. Dropshipping to model logistyczny pozwalający rozpocząć prowadzenie e-sklepu bez inwestowania w zakup dużych ilości towaru oraz ogromnej powierzchni magazynowej. Polega na bezpośredniej wysyłce produktów z hurtowni do klienta. Dzięki temu zajmiesz się wyłącznie sprzedażą i usprawnisz funkcjonowanie swojego biznesu. Do najważniejszych zalet dropshippingu zaliczamy:
-
brak konieczności posiadania magazynu,
-
minimalizację kosztów związanych z zakupem towarów,
-
brak konieczności pakowania przesyłek, co oznacza możliwość zatrudnienia mniejszej ilości pracowników.
-
Skorzystaj z fulfillmentu
Jeśli dopiero zaczynasz działać na rynku e-commerce albo prowadzisz sklep internetowy od dłuższego czasu, powinieneś zapoznać się z pojęciem fulfillmentu. To rozwiązanie pozwoli Ci zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale również czas. System ten polega na przekazaniu obsługi logistycznej zamówień zewnętrznemu operatorowi. Twoje produkty będą znajdowały się pod fachową opieką, więc nie musisz się o nic martwić! W InPost przygotowaliśmy specjalną usługę fulfillment dla naszych klientów biznesowych, która obejmuje:
-
odbiór dostaw i przyjęcie towaru – sprzedawane artykuły trafią od producenta prosto do naszego magazynu, a po przyjęciu udostępnimy je do sprzedaży;
-
obsługę zamówień wraz z kompletowaniem i pakowaniem – pracujemy naprawdę szybko, już tego samego dnia wysyłamy zamówienia otrzymane do godziny 20:00, a nasz system WMS ogranicza do minimum ryzyko pomyłek;
-
magazynowanie – sam zdecydujesz, jakie produkty mamy dla Ciebie przechować, dysponujemy nowoczesną i rozbudowaną infrastrukturą magazynową;
-
wydanie towaru i dostawę – fulfillment z InPost doskonale funkcjonuje z Paczkomatami i naszymi usługami kurierskimi. W naszej ofercie znajdziesz też możliwość nawiązania współpracy z innymi przewoźnikami funkcjonującymi na rynku polskim i zagranicznym.
Dowiedz się więcej o usłudze InPost Fulfillment, nawiąż z nami współpracę, a zajmiemy się profesjonalną obsługą zamówień z Twojego e-sklepu»
-
Zorganizuj wysyłkę w ekonomiczny sposób
Dostawa sprzedawanych przedmiotów spędza sen z powiek, szczególnie przedsiębiorcom rozpoczynającym swoją przygodę z branżą e-commerce. W InPost doskonale to rozumiemy, dlatego stworzyliśmy specjalne Abonamenty dla Firm, dzięki którym organizacja przesyłek nigdy nie sprawi już problemów. Im więcej paczek wyślesz, tym więcej zaoszczędzisz! Nie tylko otrzymasz gwarancję atrakcyjnych cen, ale też zapewnienie dostawy już na następny dzień! Musisz tylko wybrać abonament najlepiej dopasowany do potrzeb Twojego biznesu obejmujący minimum 15, 30, 60 lub 120 paczek miesięcznie. Koszt wybranego pakietu nie wzrośnie przez cały okres trwania umowy. Ponadto zarówno ty, jak i Twój klient będziecie na bieżąco informowani o statusie przesyłki. Śledzenie jej umożliwi odbiorcy zaplanowanie odbioru zamówienia.
Chcesz dowiedzieć się więcej o Abonamentach dla Firm InPost? Myślisz, że to może być dobre rozwiązanie dla Twojego sklepu internetowego? W takim razie odwiedź stronę: https://inpost.pl/abonamenty-dla-firm i poznaj szczegóły!
Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment
Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.
Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.
- Błyskawiczna dostawa
- Redukcja kosztów
- Zero problemów z wysyłką
- Obsługa szczytów sprzedaży
- Oferta szyta na miarę
- Brak minimalnej liczby wysyłek