Kampania reklamowa – na czym polega? Zaplanuj skuteczne działania marketingowe

Reklama Marketing
Kampania reklamowa – na czym polega? Zaplanuj skuteczne działania marketingowe Kampania reklamowa – na czym polega? Zaplanuj skuteczne działania marketingowe

29 Października 2023

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Pojęcie kampanii reklamowej znane jest powszechnie, ale już niekoniecznie to, co się za nim kryje. Zdobycie wiedzy na ten temat ma jednak duże znaczenie, ponieważ ułatwia zaplanowanie skutecznych działań w tym zakresie. Co dzięki temu można osiągnąć? O tym, a także o przygotowaniu i wartych uwagi, oryginalnych sposobach promocji, chcemy właśnie Ci opowiedzieć.

Czym jest kampania reklamowa?

Mianem kampanii reklamowej określa się szereg skoordynowanych działań, które prowadzą do osiągnięcia celu marketingowego. Co ważne, nie zawsze jest nim zysk. Równie często firmy tworzą kampanie, by budować świadomość swojej marki, zaprezentować ją lub przypomnieć o niej konsumentom.

Akcja reklamowa może być prowadzona zarówno w wybranym rodzaju medium, np. internecie, jak i w wielu innych jednocześnie. Wybór strategii częściowo zależy od określenia grupy docelowej klientów, a w dużej mierze również od wysokości budżetu na marketing. Prowadząc firmę, z pewnością wiesz, że jej reklama to nie wybór, tylko konieczność.

Rodzaje kampanii reklamowych

Wiedza o tym, co to jest kampania reklamowa, tylko w ogólnym zarysie wyjaśnia, na czym polega tego rodzaju aktywność. Do jej właściwego przygotowania trzeba jeszcze zdecydować o celu. Z tego powodu wyróżnia się typy kampanii takie jak np.:

  • informacyjna;
  • wspierająca;
  • przypominająca;
  • stabilizująca;
  • społeczna.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Kampanie informacyjne

Celem takich kampanii reklamowych jest zaprezentowanie nowego produktu lub usługi. Natomiast działania promocyjne rozpoczyna się na długo przed wprowadzeniem nowej oferty na rynek.

Kampanie informacyjne cechuje duża intensywność, czyli wychodzenie z komunikatami do odbiorców możliwie jak najczęściej. Jest to bardzo ważne, ponieważ nieznana jeszcze rzecz na trwałe pojawia się w świadomości konsumentów dopiero po kilkukrotnym zetknięciu się z reklamą.

Kampanie wspierające

Czasem zdarza się, że wprowadzony na rynek towar nie budzi zainteresowania odbiorców lub mocno ono spadło wskutek np. licznej konkurencji oferującej podobne rzeczy. W takich momentach potrzebna jest kampania reklamowa produktu, która pomoże przyciągnąć konsumentów. Przykładowymi działaniami wspierającymi są proponowane przez właścicieli aplikacji taksówkarskich oferty zniżek na przejazdy ich pojazdami.

Kampanie przypominające

Nawet udana kampania marketingowa produktu nie daje gwarancji, że klient kupi go ponownie lub wybierze inny towar z oferty. Do utrzymania zainteresowania konsumentów wykorzystuje się m.in. e-mail. Jako przykład mogą posłużyć wszelkie działające w sieci sklepy wysyłające wiadomości do swoich klientów. Często oprócz samego przypomnienia o swoim istnieniu zachęcają do ponownych zakupów, oferując np. kody rabatowe.

Kampanie stabilizujące

Prowadzenie kampanii reklamowej produktu nie musi oznaczać, że klienci go nie kupują lub zapomnieli o sprzedawcy. Stabilizujące działania marketingowe znajdują zastosowanie m.in. w przypadku dóbr mających dużą rynkową konkurencję.

Kampanie społeczne

Wyjątkowym przykładem kampanii reklamowej jest promocja szeroko rozumianych pozytywnych postaw. Zwykle tego rodzaju działania prowadzą organy administracji państwowej oraz organizacje pozarządowe. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie do stworzenia kampanii społecznej przez prywatną firmę.

Jak stworzyć kampanię reklamową?

Planowanie kampanii reklamowej należy zacząć od analizy docelowej grupy klientów. Ustalenie, czego oczekują to kwestia kluczowa, ponieważ nawet najbardziej pomysłowe działania promocyjne nie pomogą, jeżeli dany produkt lub usługa nie są potrzebne.

Co więcej, dzięki określeniu, kim jest konsument, można dobrać właściwe kanały komunikacji z nim. Dla przykładu, jeśli odbiorcami będą osoby młode, promocję najlepiej prowadzić na portalach społecznościowych. Z kolei, gdy ofertę kieruje się do seniorów, świetną platformą do prezentacji oferty stają się tradycyjne media – telewizja, radio i prasa.

Kolejny element projektu kampanii reklamowej to analiza konkurencji. Pod uwagę trzeba wziąć udział w rynku poszczególnych rywali i ich zamożność. Na podstawie zebranych danych można dowiedzieć się, z kim przyjdzie nam walczyć o klienta na początkowym etapie kampanii. Inaczej mówiąc, mała firma za cel powinna wziąć podobnej wielkości przedsiębiorstwa, a nie największych graczy na rynku, którzy dysponują ogromnymi budżetami na marketing.

Ostatni krok potrzebny do przygotowania kampanii reklamowej to ustalenie czasu jej trwania i ilości pieniędzy, które zostaną przeznaczone na promocję. Pozwoli to na zachowanie płynności finansowej, a jednocześnie osiągnąć zamierzony cel sprzedażowy. Po przejściu wszystkich etapów tworzenia kampanii pozostaje uruchomić sprzedaż i monitorować skuteczność obranej strategii.

​​​​​​​Pomiar skuteczności kampanii

Częścią działań jest sprawdzenie, czy założenia kampanii reklamowej zostały spełnione. By to zweryfikować, przedsiębiorcy zlecają badania rynku. Specjalizujące się w nich agencje pytają konsumentów, czy znają markę, a jeśli tak, to jakie mają z nią skojarzenia.

Oprócz tego sprzedawcy wszelkiego typu produktów i usług kontrolują podjęte działania także na własną rękę. Poza najważniejszym wskaźnikiem, czyli osiągniętym zyskiem, sprawdza się m.in. czy udało się zwiększyć współczynnik konwersji. Czym on jest? Miarą pokazującą liczbę wejść na stronę internetową w relacji do procenta użytkowników, którzy dokonali transakcji.

W osiągnięciu celu kampanii reklamowej pomagają również pomiary efektywności prowadzone w jej trakcie. Dzięki temu, w przypadku obserwowania niezadowalających rezultatów, da się szybko skorygować strategię. Co więcej, nawet jeśli prowadzone przez reklamodawcę działania przyniosły zysk, monitorowanie swoich poczynań może dodatkowo pomóc. Innymi słowy, skorygowanie planu działań daje szansę do zwiększenia wyniku finansowego lub rozpoznawalności marki ponad pierwotne zamierzenia.

Kampania reklamowa z InPost – wykorzystaj nasze możliwości marketingowe

Opis kampanii reklamowej wskazuje, gdzie można pokazać klientom swoją ofertę. Jedno z takich miejsc to internet. Siła oddziaływania promocji w sieci jest ogromna, a dodatkowo zwiększa się, gdy marketing prowadzi się na popularnych serwisach. W InPost oferujemy wynajem powierzchni reklamowych na odwiedzanych przez tysiące ludzi miejsc cyfrowych: w obrębie strony inpost.pl, w aplikacji InPost Mobile oraz newsletterze. Sprawdź na stronie inpost.pl/reklama!

Nie warto jednak ograniczać się do obecności w mediach, ale także wyjść poza nie. Sposobem na to jest skorzystanie z naszych kolejnych propozycji. Na życzenie klienta biznesowego możemy okleić maszynę Paczkomat® lub większą ich liczbę materiałami promocyjnymi.

W ramach naszej oferty dostępne są ponadto jeszcze dwie usługi. Pierwsza z nich to wyświetlanie reklamy na ekranach automatów Paczkomat. Drugą jest sampling, czyli możliwość wykorzystania naszych urządzeń do przesyłania katalogów, próbek produktów i innych dóbr za pośrednictwem urządzeń Paczkomat.

Chcesz wiedzieć więcej? Zgłoś się przez poniższy formularz, a nasi specjaliści dobiorą sposób dla kampanii reklamowej Twojej firmy.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!