
Zakup towarów przez Internet zajmuje dosłownie kilka minut. Jednak zanim zamówione produkty trafiają do rąk konsumenta, przechodzą długą drogę. Sprzedawca musi odpowiednio przygotować towary przed wysyłką. Proces ten obejmuje również odpowiednie pakowanie, które nie tylko zabezpieczy artykuły, ale również pozwoli wyróżnić dany sklep od innych. Co zatem oznacza konfekcjonowanie towaru i dlaczego jest ważne? Przekonajmy się!
Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?
Sprzedawane przedmioty zawsze powinny atrakcyjnie się prezentować. Dzięki temu klient rozpakowując zamówienie, poczuje się wyjątkowo i chętniej dokona kolejnego zakupu na konkretnej platformie sprzedażowej. Często mówi się, że nie można oceniać książki po okładce. Niestety ta teoria rzadko znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości – wszyscy w większości przypadków kierujemy się pierwszym wrażeniem, które zmienia się dopiero z upływem czasu. Konfekcjonowanie towarów to nic innego jak pakowanie bądź też przepakowywanie produktów bez zmieniania cech fizycznych oferowanych artykułów. Właściwie przeprowadzony proces konfekcjonowania towarów powoduje, że są one w pełni gotowe do sprzedaży i atrakcyjne wizualnie. Mamy tu do czynienia z wieloma różnymi czynnościami, które przeważnie zależą od typów sprzedawanych artykułów oraz charakteru samego zamówienia.
Na czym polega konfekcjonowanie towarów?
Przygotowanie produktów do sprzedaży lub wysyłki nie jest wcale takim szybkim i łatwym zadaniem. Nie wystarczy jedynie umieścić rzeczy w specjalnym pudełku, które zabezpieczy przesyłkę i będzie ładnie wyglądać. Konfekcjonowanie towarów obejmuje wiele rozmaitych działań – zarówno ręcznych, jak i tych z wykorzystaniem maszyn, co znacząco przyspiesza pracę. Do głównych czynności zaliczamy:
- nanoszenie odpowiednich oznaczeń na przykład kodów kreskowych,
- etykietowanie pozwalające uzupełnić informacje o przedmiocie, które nie zostały zawarte na jego opakowaniu,
- dodawanie gratisów i próbek do darmowego przetestowania, co najczęściej ma miejsce, kiedy przeprowadzamy akcje marketingowe,
- pakowanie maszynowe z wykorzystaniem folii – zgrzewki zdecydowanie łatwiej jest przetransportować,
- przepakowywanie do innych pudełek lub opakowań.
Należy zapamiętać, że konfekcjonowanie towarów dotyczy tylko modyfikacji opakowania i różnych, zewnętrznych cech informacyjnych. Nie możemy dopuścić do sytuacji, gdzie klient ostatecznie otrzymuje zupełnie inny artykuł.
Komu zlecić konfekcjonowanie towarów?
Prowadząc dobrze rozwijający się sklep internetowy, musimy automatyzować wiele procesów, żeby sprzedaż odbywała się sprawnie, płynnie i bez zakłóceń. Klienci liczą na najwyższą jakość usług i błyskawiczną wysyłkę – w przeciwnym razie zrobią zakupy u konkurencji. Z tego powodu wielu przedsiębiorców decyduje się powierzyć konfekcję towarów wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej. Dzięki temu nie ma konieczności zatrudniania nowych pracowników oraz inwestowania w nowoczesne maszyny do pakowania. Doświadczone zakłady zajmujące się konfekcjonowaniem towarów są wyposażone w odpowiedni sprzęt i wykwalifikowanych ludzi, którzy doskonale znają się na swojej pracy, co pozwala zoptymalizować przebieg wykonywanych zadań. Zyskujemy też pewność, że usługa zostanie rzetelnie wykonana, a produkty otrzymają estetyczne opakowanie i będą przygotowane zgodnie z naszymi wytycznymi. InPost Fulfillment właśnie to gwarantuje! Chcesz nawiązać z nami współpracę? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą i rozwiejemy wszelkie wątpliwości.
Jakie korzyści daje konfekcja towarów?
Ostatni etap w procesie handlowym, jakim jest konfekcjonowanie towarów, może być nie lada wyzwaniem – szczególnie dla mniejszych sklepów internetowych. Z drugiej strony ma bardzo duże znaczenie, ponieważ pomaga budować silny wizerunek marki i przywiązanie klientów. Z tego powodu warto poznać najważniejsze korzyści, jakie daje konfekcja towarów. Oto one:
- szybsza realizacja dostaw,
- zwiększenie zainteresowania konsumentów naszą ofertą,
- gwarancja, że produkty dotrą do klienta w nienaruszonym stanie,
- zdobycie przewagi nad konkurencją, która nie wprowadziła profesjonalnego konfekcjonowania towarów w swoim sklepie,
- zwiększenie lojalności kupujących i budowanie z nimi silniejszej relacji,
- znakomite zaprezentowanie firmy.
Konfekcja towarów – kropka nad i każdej paczki
Żadna platforma e-commerce nie powinna rezygnować z procesu przygotowywania i stosownego pakowania produktów do wysyłki. To jeden z najważniejszych elementów dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Konfekcjonowanie towarów nie tylko właściwie zabezpiecza artykuły przed ewentualnymi uszkodzeniami, ale również pomaga budować spójny wizerunek marki i wpływa na poziom zadowolenia klientów. Nie ma lepszego sposobu na efektywny i nienachlany branding bez konieczności dodatkowych pokładów finansowych. Jeśli zamierzamy wprowadzić profesjonalną konfekcję towarów do naszego sklepu, warto zastanowić się nad zlecaniem tych usług rzetelnej firmie zewnętrznej. Zapewni nam ona dobrze przeszkolony personel, a także nowoczesny sprzęt – my będziemy mogli zająć się głównie sprzedażą. Konfekcjonowanie towarów zawsze powinno przebiegać sprawnie – z zadbaniem o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół.
Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment
Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.
Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.
- Błyskawiczna dostawa
- Redukcja kosztów
- Zero problemów z wysyłką
- Obsługa szczytów sprzedaży
- Oferta szyta na miarę
- Brak minimalnej liczby wysyłek