Koszt kampanii reklamowej – co się na niego składa? Ile kosztują działania marketingowe?
Reklama

12 Kwietnia 2024
Koszt kampanii reklamowej w internecie to wynik wielu czynników, które mogą ulegać zmianom. Przed wdrożeniem konkretnych działań promocyjnych warto dowiedzieć się, od czego zależą opłaty marketingowe i jak je zaplanować. Co składa się na koszt reklamy?
Koszt kampanii reklamowej – element, który warto zaplanować
Na pytanie „Ile kosztuje reklama?” nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Każda firma powinna dopasować cenę działań marketingowych do swoich możliwości finansowych. Ten element można zaplanować, ale trzeba wziąć pod uwagę różnorodne czynniki.
- Kanał reklamy – ceny mogą się różnić w zależności od tego, czy kampanię chce się przeprowadzić np. w przestrzeni publicznej, na Facebooku, Instagramie, wyszukiwarce Google czy z wybranymi partnerami biznesowymi.
- Czas trwania – im dłuższa kampania, tym więcej kosztów generuje.
- Model rozliczeniowy – CPC (opłaty za kliknięcie), CPV (opłaty za obejrzane reklamy), CPA (opłaty za określone działania) czy CPM (opłaty za każde 1000 wyświetleń).
Warto zaplanować w firmie budżet, jaki chce się przeznaczyć na kampanię, ponieważ pozwala to na lepsze zagospodarowanie środków. Gdy określi się dokładną kwotę, dąży się do jej jak najlepszego wykorzystania. Dobrze ulokowane pieniądze to przepis na efektywne działania marketingowe.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Jaki jest średni koszt kampanii reklamowej?
Zastanawiasz się, ile kosztuje kampania marketingowa? Średni koszt takich działań jest bardzo trudny do oszacowania, ponieważ wpływa na niego mnóstwo różnorodnych czynników. Da się przeprowadzić akcje marketingowe zarówno za kilkaset złotych, jak i za kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy.
Koszt reklamy w internecie może wynikać tylko z promocji poszczególnych postów w social mediach. W innym przypadku generują go np. kliknięcia materiałów sponsorowanych w wyszukiwarkach. Ogromne akcje zmuszają do opłacenia takich czynników jak m.in.: działania w sieci, eventy związane z promocją, materiały outdoorowe czy praca influencerów.
Jeśli interesuje Cię kampania tylko w jednym kanale przekazu, możesz sprawdzić np. ile kosztuje reklama na Facebooku. Musisz dopasować zakres akcji reklamowych do własnych potrzeb. W przypadku ograniczonego budżetu niekiedy trzeba iść na kompromis i zdecydować się na krótsze działania.
Co składa się na koszt kampanii reklamowej?
Pierwszym ważnym czynnikiem, który wpływa na koszt kampanii reklamowej, jest medium, w jakim się ją organizuje. Jeśli chcesz sięgnąć do kanałów tradycyjnych, musisz się dowiedzieć np. ile kosztuje kampania reklamowa w telewizji. Koszt reklam Google da się sprawdzić w narzędziu Google Ads.
Kampanie outdoorowe w postaci billboardów generują opłaty zarówno za wynajęcie tablic, jak i wydruk plakatów. Aby zoptymalizować ceny, należy sprawdzić warunki współpracy z różnymi podwykonawcami. Trzeba wziąć pod uwagę cały proces planowania działań i przygotowania odpowiednich materiałów (np. postów w social mediach do promowania).
W każdym medium ceny również mogą się różnić w zależności od wybranych materiałów. Reklama na Facebooku – przykłady stanowią materiały wideo, posty w postaci zdjęć czy treści dynamiczne.
Niektóre firmy decydują się na zatrudnienie specjalistów zewnętrznych, podczas gdy inne tworzą własne zespoły marketingowe w swoich biurach. To także można traktować jako inwestycję w działania reklamowe. Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę koszty copywritingu np. za stworzenie haseł reklamowych.
Jaki jest koszt kampanii reklamowej z InPost?
W InPost również oferujemy szereg akcji reklamowych dla firm. Pomagamy przedsiębiorcom z każdej branży, aby tworzyli oni reklamę dopasowaną do swoich potrzeb.
Wydatki na pozyskiwanie klientów zależą od wyboru konkretnych działań. Proponujemy następujące platformy reklamowe:
- Paczkomat® – w ramach tego medium możesz udostępnić swoje materiały na ekranach maszyn. Ponadto jesteśmy w stanie okleić wybrane urządzenia Twoimi reklamami, co znacznie wpływa na rozpoznawalność biznesu. W grę wchodzi również sampling produktów, które nasi kurierzy umieszczają w skrytkach obok paczek do odbioru.
- Aplikacja InPost Mobile – nasz system ma opcję wysłania powiadomień PUSH informujących o akcjach np. marketingowych Twojej firmy. Pozyskanie konsumentów może odbywać się także poprzez newsletter, który wysyłamy w postaci e-maili do naszych zarejestrowanych użytkowników.
- Nasza strona internetowa – na zwiększenie konwersji wpływają jeszcze kampanie na witrynach www. Banery reklamowe w obrębie inpost.pl zobaczy mnóstwo użytkowników, którzy mogą stać się Twoimi klientami.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, ile w praktyce kosztują wszystkie te działania, wystarczy, że skontaktujesz się z nami za pomocą formularza. Możesz też sprawdzić cennik znajdujący się na stronie inpost.pl/reklama, co pomoże Ci oszacować koszt kampanii reklamowej w InPost. Chętnie odezwiemy się do Ciebie z ofertą dopasowaną do branży i grupy docelowej. Nie wahaj się i już dziś skorzystaj z naszego doświadczenia w zakresie reklamy!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

