LinkedIn – co wiesz o reklamie w sieci biznesowej

Reklama Dla biznesu
LinkedIn – co wiesz o reklamie w sieci biznesowej LinkedIn – co wiesz o reklamie w sieci biznesowej

23 Maja 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Obecnie bardzo często komunikujemy się za pośrednictwem internetu. Jednak portale społecznościowe służą nam nie tylko do kontaktu, ale także do budowania relacji – również tych biznesowych. Z myślą o nich powstał serwis LinkedIn. Czym jest i jak wykorzystać jego potencjał, aby zareklamować swój biznes w sieci?

 

Czym jest LinkedIn i do czego służy?

LinkedIn to portal społecznościowy, który znacząco różni się swoją funkcjonalnością od popularnego Facebooka. Powstał przede wszystkim z myślą o nawiązywaniu i tworzeniu kontaktów biznesowo-zawodowych. Obecnie jest tam zarejestrowane około miliard osób z całego świata. Imponująca liczba, prawda?

Na portalu wyróżnia się trzy grupy użytkowników:

  • osoby poszukujące pracy;
  • osoby prowadzące własny biznes;
  • osoby reprezentujące lub zarządzające daną instytucją.

Koncepcja portalu LinkedIn bazuje na nawiązywaniu kontaktów, które są przydatne w życiu zawodowym. Profil każdego użytkownika składa się z informacji na temat pracy, zdobytego doświadczenia czy uzyskanych referencji.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Funkcje LinkedIn – co można publikować?

Portal LinkedIn charakteryzuje się bardzo szeroką gamą możliwości. Oczywiście każda z nich jest bezpośrednio nastawiona na zdobywanie kontaktów biznesowych. Wśród najpopularniejszych funkcji wymienia się np.:

  • publikowanie i wyszukiwanie ofert pracy;
  • promowanie firm czy blogów firmowych;
  • dodawanie i promocję publikacji biznesowych;
  • możliwość przynależenia do grup tematycznych;
  • zamieszczanie referencji.

Reklama biznesowa na LinkedIn

Prowadzenie profilu na LinkedIn to jedna z form reklamowania swoich umiejętności. Oprócz tego, na portalu przeprowadzisz także kampanie reklamowe, których celem jest zwrócenie uwagi klientów biznesowych. Każdy użytkownik może zbudować taką kampanię od podstaw, w prosty i intuicyjny sposób, wykorzystując do tego funkcję Menadżer kampanii.

Pierwszym krokiem jest określenie konkretnego celu. LinkedIn oferuje różne kategorie promocji, ukierunkowane m.in. na świadomość, zainteresowanie i konwersję. W pierwszym przypadku kampania wiąże się z budowaniem świadomości marki. Jest to tak zwana kampania zasięgowa, realizowana po to, aby o biznesie dowiedziało się jak najwięcej osób z danej grupy docelowej.

Kampanię związaną z zainteresowaniem przeprowadza się wtedy, gdy użytkownik pragnie wygenerować ruch na stronie firmy (czyli zwiększyć liczbę odsłon witryny), zachęcić odbiorców do podjęcia aktywności (w postaci komentarzy, wypowiedzi czy ocen) lub wypromować konkretny materiał.

W przypadku kampanii, której celem staje się pozyskanie konwersji, działania użytkownika są nastawione między innymi na zdobywanie potencjalnych klientów, zwiększenie liczby dokonywanych zakupów, pobrań czy rejestracji, a także przeprowadzanie rekrutacji, w celu pozyskania kandydatów na daną ofertę pracy.

Formy reklam na LinkedIn

Każdy z wyżej wymienionych przypadków można realizować za pomocą innych form reklamy. Dobór preferowanej metody zależy przede wszystkim od określenia celu, jaki założysz do osiągnięcia poprzez działania marketingowe prowadzone na LinkedIn.

W ofercie znajdują się takie formy reklamy jak:

  • tekstowa;
  • graficzna;
  • karuzele;
  • reklamy oferty pracy.

Reklamy tekstowe składają się z nagłówka, głównej treści i obrazu. Można je wykorzystywać zarówno do pogłębiania rozpoznawalności marki, jak i zwiększania liczby wizyt na stronie. Liczą się w niej chwytliwy język, a także skuteczne, zachęcające do zapoznania się z przekazem hasła reklamowe.

Reklama graficzna często jest przeznaczona do zwiększania interakcji z marką i pozyskiwania nowych klientów. Wyświetla się w aktualnościach na stronie głównej. Warto zadbać o wysokiej jakości grafikę, a także przekonujący nagłówek, który skłoni odbiorców do kliknięcia materiału i przejścia na witrynę Twojej firmy.

Karuzele reklam to jedna z najpopularniejszych aktualnie form promocji nie tylko na LinkedIn. Pozwala to na zamieszczenie większej liczby grafik i zachęcenie użytkowników do odbioru prezentowanych na niej treści. Każdy kolejny slajd powinien zapraszać odbiorcę do przejrzenia dalszej części komunikatu.

Reklamy ofert pracy służą zachęceniu kandydatów do aplikacji na konkretne stanowiska. Jeśli szukasz nowych członków do swojego teamu, sięgnij właśnie po ten format promocji. W tym przypadku kluczową rolę odgrywa targetowanie, które pozwoli dotrzeć reklamie wyłącznie do osób nadających się do dołączenia do danej firmy.

Poza tym na LinkedIn można promować wydarzenia, korzystać z form reklamy konwersacyjnej czy udostępniać wideo. Tylko od Ciebie i Twoich celów zależy, na jakie formy marketingu online postawisz.

Czy warto reklamować się na LinkedIn?

Prowadzenie kampanii reklamowych na LinkedIn nie jest darmowe. Wiąże się ono z pewnymi wydatkami, które bywają nieco wyższe w porównaniu z Google Ads czy Facebook Ads. Jest to jednak sposób promocji, w który warto zainwestować. Dodatkowe benefity to możliwość nawiązania kontaktu z wykształconymi i doświadczonymi zawodowo osobami, a także pozyskanie nowych, sprawdzonych pracowników.

Reklama z InPost – co oferujemy?

Jeśli poszukujesz nowych klientów do swojego sklepu, chcesz poszerzyć sieć partnerów biznesowych czy wzmocnić pozycję marki, możesz skorzystać z opcji reklamy z InPost. Proponujemy zarówno działania online, jak i outdoor:

  • oklejanie urządzeń Paczkomat®️;
  • sampling produktów;
  • reklama na ekranach automatów Paczkomat;
  • reklamy banerowe na naszej stronie;
  • powiadomienia PUSH w InPost Mobile;
  • reklama w newsletterze.

W połączeniu z kampaniami w mediach społecznościowych stworzysz kompleksową strategię marketingową, która wzniesie Twój biznes na wyżyny. Napisz do nas za pośrednictwem formularza kontaktowego, by wspólnie ustalić plan działania!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!