

6 lutego 2024
Narzędzia budowania wizerunku firm dzieli się na tradycyjne i nowoczesne. Można je jednak stosować równolegle, a także eksperymentować z ich łączeniem. Ważne, aby dopasować je do swojego grona odbiorców i osiągać założone cele. Co składa się na wizerunek przedsiębiorstwa i jak go wzmacniać?
Tradycyjne narzędzia do budowy wizerunku firmy
Budowanie wizerunku firmy to zespół działań podejmowanych po to, by kształtować postrzeganie swojej marki przez innych. Istotną rolę odgrywa w tym marketing i reklama. Do tradycyjnych narzędzi reklamowych należą: telewizja, radio, prasa, ulotki, plakaty, billboardy.
To formy przekazu, które nie wymagają stosowania najnowocześniejszych technologii i od lat sprawdzają się jako skuteczne aparaty budujące wizerunek przedsiębiorstw. Jeśli prowadzi się sklep, do tradycyjnych metod działania zalicza się również wszelkie katalogi czy broszury prezentujące poszczególne produkty.
Kreowanie wizerunku firmy odbywa się także podczas konferencji i innych eventów branżowych. Spotkania biznesowe wypełnione networkingiem to idealna okazja do zdobycia nowych klientów czy partnerów. Na wielu z nich przedsiębiorstwa mają okazję przygotować własne stoiska, np. z próbkami produktów i materiałami promocyjnymi.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Jakie narzędzia pozwolą zbudować wizerunek firmy w sieci?
Tworzenie wizerunku firmy w internecie wymaga zastosowania nowoczesnych narzędzi. Należą do nich wszystkie formy promocji online, ale także content i dbanie o relacje z odbiorcami. Przede wszystkim każde przedsiębiorstwo powinno mieć swoją stronę internetową, na której znajdują się wszystkie informacje o marce, dane kontaktowe czy zakładka blogowa.
Dysponowanie własnym blogiem umacnia pozycję zarówno w wyszukiwarce, jak i w świadomości klientów, którzy odbierają firmę jako eksperta w branży. Regularne publikacje przyczyniają się do tego, jak inni postrzegają dany biznes. Kolejną ważną rolę odgrywają social media marki. Należy je prowadzić systematycznie i merytorycznie, a także dbać o kontakt z odbiorcami i ich zaangażowanie.
Pomocnym narzędziem jest wizytówka Google, która pozwala internautom na szybkie znalezienie danych kontaktowych czy opinii o firmie. Wyszukiwarkę wykorzystuje się również do reklam i prowadzenia kampanii w sieci. Co ważne, każdy przedsiębiorca powinien zapoznać się z Google Ads.
Jedną z akcji, jakie można podjąć, stanowi wysyłka newslettera do subskrybentów. E-maile osób zbiera się m.in. za pośrednictwem komunikacji w mediach społecznościowych, płatnych reklam czy systemu na stronie internetowej. Aby wzmacniać wizerunek ekspercki, należy brać aktywny udział w webinarach czy podcastach, które tworzą pozytywny obraz w oczach konsumentów.
Narzędzia PR w budowie wizerunku firmy
Do elementów wizerunku firmy zalicza się także PR, czyli public relations. Polega to na budowaniu relacji z innymi podmiotami biznesowymi czy klientami oraz pielęgnowaniu tych więzi podczas obsługi i okolicznych wydarzeń.
Jednym z narzędzi PR będzie np. wspieranie akcji charytatywnych przez markę. Angażowanie się w pomoc potrzebującym, wynikające ze szczerych chęci, znacznie podnosi status firmy w oczach innych. Ponadto warto podtrzymywać pozytywne relacje z przedstawicielami mediów, którzy mogą mówić o działaniach przedsiębiorstwa w swoich materiałach prasowych, internetowych lub telewizyjnych.
Ważną rolę odgrywa influencer marketing i dobieranie do współpracy twórców, których działania są spójne z wartościami konkretnej firmy. Niekiedy niewłaściwy dobór takiej persony znacznie narusza wizerunek przedsiębiorstwa, więc należy zadbać o to, aby działaniami reklamowymi zajmowali się specjaliści.
Powinno się też zatroszczyć o spójną identyfikację wizualną, czyli logo i design wszystkich publikowanych materiałów, a nawet opakowań produktów. Firma musi być kojarzona z konkretnym znakiem, kolorami czy językiem komunikowania się z odbiorcami.
Jak dobrać narzędzia do budowy wizerunku do swojej firmy?
Wiesz już, co wpływa na wizerunek firmy, więc czas zastanowić się nad tym, jak dobrać odpowiednie narzędzia. Przede wszystkim powinno się określić grupę docelową marki, a następnie zastanowić się, jakimi kanałami komunikacji najlepiej do nich dotrzeć.
W tym celu należy przeanalizować działania konkurencji na rynku. Być może zainspirują Cię one do podjęcia konkretnych działań. Nie wolno jednak nikogo kopiować.
Następnie trzeba oszacować budżet przeznaczony na branding i ocenić, jakie działania realnie jest się w stanie podjąć – kampanie w internecie, współprace z influencerami, wydruk plakatów czy telewizyjna reklama produktu. Kolejny krok to stworzenie planu działań i jego konsekwentna realizacja.
Reklama InPost jako narzędzia do budowy wizerunku firmy – sprawdzone rozwiązanie
W InPost dobrze wiemy, co to jest wizerunek firmy i jak ważną rolę odgrywa w budowaniu zaufania klientów. Nasze doświadczenie pozwoliło nam na stworzenie oferty marketingowej, którą kierujemy do wszystkich przedsiębiorców. Proponujemy działania internetowe i outdoorowe, w tym:
- Kampanie online – możesz poinformować internautów o swojej ofercie za sprawą banerów na naszej oficjalnej witrynie.
- Powiadomienia PUSH – komunikaty reklamowe nadasz również za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile.
- Newsletter – regularnie wysyłamy naszym odbiorcom e-maile, w których jest miejsce na Twoją reklamę.
- Oklejanie maszyn Paczkomat® – jedna z lepszych form komunikacji outdoorowej, czyli wielkoformatowa naklejka z Twoim materiałem marketingowym.
- Reklamy na ekranach – możemy wyświetlić reklamy także na monitorach urządzeń Paczkomat®.
- Sampling produktów – sprzedawcy mogą wykupić usługę wkładania próbek ich produktów do skrytek automatów w całej Polsce.
Razem z nami zadbasz o część najważniejszych elementów wizerunku firmy. Reklama z InPost to sposób na dotarcie do milionów konsumentów. Jeśli chcesz zaistnieć w świadomości odbiorców i zwiększyć konwersję lub wzmocnić swoją pozycję na rynku, koniecznie zgłoś się do nas przez formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie internetowej!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

