Nie zwalniamy tempa! InPost w pierwszym kwartale 2022 r. zwiększył przychody o 94% do 1,54 mld zł

Nie zwalniamy tempa! InPost w pierwszym kwartale 2022 r. zwiększył przychody o 94% do 1,54 mld zł

11 Maja 2022

W InPost rośniemy w siłę w ekspresowym tempie! Początek roku był dla nas bardzo dynamiczny i jeszcze bardziej rozwojowy. W pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyliśmy przychody o 94% do 1,54 mld zł udziału w kluczowych rynkach, co umocniło InPost na pozycji lidera wśród platform dostaw dla e-commerce. Obsłużyliśmy w tym czasie 164,2 miliony paczek co daje wzrost na poziomie 68%!

Nasza sieć Paczkomatów powiększa się na wszystkich rynkach – w pierwszym kwartale roku zostało postawionych aż 1 905 nowych maszyn.

W pierwszym kwartale 2022 roku, udział InPost w polskim rynku wzrósł o 16%, przy wzroście rynku o 15%. W Wielkiej Brytanii, pomimo spadku rynku e-commerce w I kwartale o ponad jedną piątą, wolumeny wzrosły o 157%, a we Francji, dzięki silnej pozycji w segmencie C2C firma zwiększyła wolumen o 8%, przy spadku rynku o 16%.

Liczba osób korzystających z Paczkomatów InPost wzrosła w Polsce rok do roku o 13% przekraczając poziom 15,3 mln użytkowników.

Aplikację InPost Mobile w pierwszym kwartale zainstalowało ponad 400.000 nowych użytkowników, tym samym korzysta z niej już 9,6 mln osób! Naszym celem jest budowanie świadomości konsumentów i rozpowszechnienie formy dostaw do Paczkomatów InPost wśród mieszkańców całej Europy.

Obecnie, już 57% Polaków ma dostęp do Paczkomatu w odległości 7-minutowego spaceru od miejsca zamieszkania.

„Fakt, że już 57% Polaków ma Paczkomat® w pobliżu swojego miejsca zamieszkania ma pozytywny wpływ na poziom zadowolenia klientów z usług e-commerce, zwłaszcza, że dla coraz większej grupy osób, liczy się ekologia” – powiedział Rafał Brzoska, Prezes InPost, podkreślając, że w porównaniu do dostaw kurierskich pod drzwi, usługi z wykorzystaniem Paczkomatów® zmniejszają emisję CO2 nawet o 90%.

Ważnym elementem aktywności InPost w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej jest pomoc dla dotkniętych wojną mieszkańców Ukrainy. Do tej pory, wspólnie z m.in. Caritas Polska i Polskim Czerwonym Krzyżem przesłaliśmy na Ukrainę ponad 6.000 ton pomocy humanitarnej. W odpowiedzi na potrzeby uchodźców, wprowadziliśmy także ukraińską wersję językową aplikacji InPost Mobile i naszych serwisów internetowych.

Według najnowszego raportu agencji badawczej Kantar, już 94% Polaków jako formę dostawy wybiera Paczkomat InPost, a wskaźnik NPS – określający poziom satysfakcji klientów – dla odbiorów i nadań paczek w naszych maszynach pozostaje na bardzo wysokim 75-punktowym poziomie.

Dziękujemy, że jesteście z nami i na co dzień wybieracie InPost! 💛

​​​​​​​