Niestandardowe formy reklamy – wyróżnij się na tle konkurencji

Reklama
Niestandardowe formy reklamy – wyróżnij się na tle konkurencji Niestandardowe formy reklamy – wyróżnij się na tle konkurencji

27 Lipca 2024

W dobie współczesnego marketingu czasami klasyczne materiały promocyjne nie wystarczają. Klienci mają coraz większy wybór usług i produktów, przez co zwiększają się także ich wymagania dotyczące reklamowania. Odpowiedzią na te potrzeby bywa niestandardowa promocja. Dlaczego warto ją wdrożyć i jak to zrobić?

 

Dlaczego warto wykorzystywać niestandardowe formy reklamy?

Niestandardowe, nowoczesne formy reklamy zwiększają szanse na to, że odbiorcy zwrócą na nie uwagę. W natłoku materiałów promocyjnych różnorodnych marek to właśnie te nieszablonowe mają potencjał na utrwalenie się w świadomości konsumentów. Intrygujące, nietypowe treści sprawiają, że więcej się o nich rozmawia, dzięki czemu wieści o produkcie czy usłudze rozprzestrzeniają się jeszcze lepiej.

Oryginalne podejście do marketingu pozwala osiągnąć to, na czym zależy niemal każdej firmie, czyli wyróżnić się na tle konkurencji. Inwestycja w kreatywne, przemyślane kampanie to wydatek, który zwraca się wskutek zwiększonej konwersji i rozpoznawalności marki. Dzięki nieszablonowym reklamom przedsiębiorcy mogą dopasowywać się do wymagających grup docelowych i budować charakter całej firmy.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Przykłady niestandardowych form reklamowych

Nietypowe działania marketingowe można zaobserwować niemal we wszystkich kanałach promocyjnych. Jedną z niestandardowych form reklamy internetowej stanowią kreatywne materiały wideo z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Na takie działania decydują się coraz częściej firmy kosmetyczne, które za pomocą nowych technologii umiejscawiają swoje produkty w studiach promujących je influencerów, co wygląda bardzo efektownie. Gdy pojawiła się pierwsza taka reklama, wielu odbiorców miało wątpliwości, czy jest to prawdziwe nagranie, czy wygenerowane przez AI.

Kolejną formą promocji online są konkursy dla użytkowników, które wymagają podjęcia kreatywnej pracy przez konsumenta, a także, niejako przy okazji, zakupu produktu. Osoba kuszona nagrodą w zabawie musi nabyć określony towar, a następnie np. wykonać zdjęcie, na którym ten będzie widoczny. W ten sposób marka sprzedaje asortyment nawet tym klientom, którzy sami nie sięgnęliby po daną rzecz podczas zakupów. Takie działanie zwiększa sprzedaż zarówno w trakcie trwania konkursu, jak i po nim, ponieważ dla wielu osób produkt może okazać się bardzo trafiony.

W przestrzeni miejskiej coraz częściej widać niestandardowe formy reklamy zewnętrznej. Nierzadko stosuje się bardzo kreatywne murale i graffiti, które mają dodatkowe efekty np. w postaci oświetlenia czy elementów wyświetlanych lub ruchomych. Niektóre marki decydują się na organizację czasowych wystaw interaktywnych i eventów, podczas których prezentują np. ciekawe okazy sztuki nowoczesnej, a przy okazji reklamują swój nowy produkt. Często w takich miejscach znajdują się specjalne strefy do robienia zdjęć, które później trafiają do social mediów, generując kolejne materiały promocyjne dla firmy.

Jeśli chodzi o nietypowe formy reklamy prasowej, to ciekawą opcją jest dołączenie próbek swoich produktów do czasopism, które trafiają do docelowej grupy odbiorców marki. Kosmetyki dla mam można dołączyć do gazet o rodzicielstwie, a produkty do makijażu np. do czasopism dla pań. Poza tym sprawdzą się także komiksy nawiązujące do działalności marki umieszczone na jednej ze stron gazety czy artykuły PR zachęcające do podjęcia interakcji.

Niestandardowe formy reklamy InPost – jak pomożemy Ci wyróżnić się i zaskoczyć odbiorców?

W InPost polecamy korzystanie z niestandardowych form promocji i sami proponujemy firmom działania w ramach współpracy. Jedną z kreatywnych reklam, jakie możesz u nas zamówić, jest oklejenie automatów Paczkomat® Twoimi materiałami marketingowymi. To szansa na skorzystanie z oświetlonej i widocznej przez całą dobę powierzchni, z której każdego dnia korzysta mnóstwo osób.

Reklama na maszynach Paczkomat zajmuje co najmniej cztery kolumny skrytek, więc jest doskonale widziana nawet z daleka. To my zajmujemy się drukiem, montażem i demontażem materiałów, dzięki czemu po Twojej stronie leży jedynie przygotowanie tego, co chcesz, aby znalazło się na drzwiczkach skrytek. Tę formę promocji warto połączyć z samplingiem produktów.

Polega on na umieszczaniu próbek towarów w urządzeniach Paczkomat. Dzięki temu każdy, kto wyjmuje swoją przesyłkę z maszyny, może dodatkowo skorzystać z Twojego kosmetyku, przekąski czy innego produktu, jakim zechcesz się podzielić. W ten sposób masz okazję zwrócić uwagę odbiorców nie tylko oryginalnością reklamy, ale i jakością asortymentu. Chętnie wyświetlimy treści reklamowe również na ekranach automatów, które są rozmieszczone na terenie całej Polski.

W ofercie mamy również działania online, w tym wysyłanie powiadomień PUSH w aplikacji InPost Mobile z informacjami o Twojej firmie i przekierowaniem na domenę. Proponujemy jeszcze kampanie banerowe na naszej oficjalnej stronie i wysyłkę newslettera z materiałami promocyjnymi. Jeśli chcesz poznać szczegóły, koniecznie uzupełnij poniższy formularz kontaktowy.

Wykorzystując nieszablonowy przekaz i formę kampanii reklamowych w internecie i nie tylko, wpływasz na doświadczenia odbiorców. Daje Ci to wyróżnienie na tle innych i zwiększa zaangażowanie klientów. Istotna jest jednak nie tylko kreatywność reklamy, ale i jej projekt oraz dopasowanie do grup docelowych. Skontaktuj się z nami, by zbudować marketing, który zdziała cuda!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!