Nietypowe reklamy – idealny sposób, aby zaskoczyć swoich odbiorców?

Dla biznesu
Nietypowe reklamy – idealny sposób, aby zaskoczyć swoich odbiorców? Nietypowe reklamy – idealny sposób, aby zaskoczyć swoich odbiorców?

20 lutego 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Reklamy mają za zadanie dotrzeć do potencjalnych klientów. Współcześnie misja ta staje się coraz trudniejsza – odbiorcy nauczyli się na przestrzeni lat nie zwracać na nie uwagi. Dlatego reklamodawcy sięgają po nowe rozwiązania: wykorzystują nietypowe akcje marketingowe, które odstają od standardowych szablonów i konwencji. Czego trzeba się o nich dowiedzieć? Czy naprawdę cechują się one większą skutecznością?

Nietypowe reklamy, czyli jakie?

Nietypowe reklamy to szerokie spektrum innowacyjnych, odważnych i oryginalnych strategii promocyjnych. Uwielbiamy marketing tego rodzaju! Naprawdę przykuwa on uwagę i zachęca do kupna; zwłaszcza wtedy, gdy znajdują się w nim elementy modelu AIDA (ang. Attention, Interest, Desire and Action).

Za przykład mogą posłużyć:

  • sampling produktów – klienci mogą zapoznać się z produktem bez konieczności zapłaty;
  • treści w nieoczekiwanych miejscach – czasami lepiej zdecydować się na umieszczenie reklamy na schodach lub chodniku niż na ścianie;
  • niecodzienne prezentacje produktów lub usług – pokazy, instalacje artystyczne i nieoczywiste inicjatywy zapewniają duży rozgłos;
  • sponsoringi – warto szukać niebanalnych połączeń jak np. gry komputerowe;
  • podejście humorystyczne – konsumenci doceniają żarty, oczywiście w granicach dobrego smaku.

Wykorzystanie nietypowych kampanii reklamowych stanowi próbę złamania schematów i przyciągnięcia uwagi odbiorców w zaskakujący oraz przyjemny dla nich sposób. Jeśli chcesz, aby Twoja reklama była nietuzinkowa, to musisz wykazać się przede wszystkim kreatywnością.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Cel stosowania nietypowych reklam

Główny cel nietypowych form reklam stanowi zwrócenie uwagi odbiorców. Obecnie konsumenci są bombardowani tysiącami komunikatów każdego dnia. Niecodzienne treści marketingowe pomagają firmom wybić się ponad szum medialny i zaskoczyć. Uważamy, że naprawdę nie należy bagatelizować tego znaczenia.

Ponadto rzadko spotykane reklamy tworzą pamiętne wrażenia. Czasami wywołują zaskoczenie, a czasami śmiech lub nawet kontrowersje. Sprzyja to zapamiętaniu marki lub produktu przez potencjalnego klienta. Przypomni on sobie o jej istnieniu np. podczas robienia zakupów; być może skusi się wówczas na jej wybór.

Chcielibyśmy zwrócić uwagę również na inne ważne zagadnienie: innowacyjne przekazy sprzyjają w budowaniu wizerunku marki. Przedstawiają ją jako kreatywną i odważną. To prosty sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją, czasami rzeczywiście warto wyróżniać się spośród wszystkich. Zwłaszcza wtedy, gdy oznacza to zwiększenie szansy na potencjalny wzrost generowanych zarobków.

Takiemu reklamowaniu towarzyszy czasami tzw. buzz w mediach społecznościowych. Niektóre treści stają się źródłem wielu emocji w sieci, a ludzie... lubią się w takim przypadku nimi dzielić – viralowe kampanie docierają do wielu odbiorców bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat. Dzięki nim o istnieniu lokalnych firm mogą dowiedzieć się mieszkańcy całej Polski, a niekiedy nawet sąsiadujących krajów.

​​​​​​​Czy warto wykorzystywać nietypowe formy reklamy?

Tak, a obecnie nawet trzeba! Kluczowe jest to, aby przekaz reklamowy prowadzonej przez Ciebie firmy dotarł do dużej grupy odbiorców, bo to prosty i efektywny sposób na zwiększenie współczynnika konwersji.

Jednakże musisz mieć na uwadze, że nietypowe reklamy przyniosą negatywne rezultaty w przypadku, w którym zostały źle zaplanowane lub odebrane negatywnie przez konsumentów. Realizacja skomplikowanych pomysłów wymaga kupna specjalistycznych materiałów i wyśmienitego poznania otoczenia – zarówno tego fizycznego, jak i branżowego. To wszystko powinno być skrupulatnie przemyślane przez specjalistów.

Nie wszystkie marki, produkty i usługi nadają się do realizacji nadzwyczajnych akcji promocyjnych. Skuteczność tego rodzaju strategii zależy od:

  • kontekstu;
  • odbiorców;
  • celów kampanii.

Warto kierować się także zasadą proporcjonalności: reklama powinna być adekwatna do promowanego towaru. W innym przypadku działanie to utraci sens i spójność.

Niecodzienny marketing powinien być jednak dodatkiem do tradycyjnego i internetowego.

Zastanawiasz się, od czego zacząć i potrzebujesz pomocy? Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Oferta reklamowa dla firm od InPost to współpraca, która przyniesie same korzyści. Jesteśmy zaufanym partnerem biznesowym, a oferta jest przygotowywana wedle potrzeb Twojej firmy! Na stronie inpost.pl/reklama znajdziesz naszą szczegółową ofertę.

Reklama InPost – nietypowe rozwiązania dla Twojego biznesu

Zapewniamy nietypowe rozwiązania reklamowe, które zadbają o odpowiedni rozgłos Twojego biznesu. Nasze propozycje obejmują szereg innowacyjnych usług, umożliwiających dotarcie do klientów w sposób nowatorski i skuteczny.

Wybierając nas, możesz zdecydować się na:

  • reklamy na urządzeniach Paczkomat® – pozwalamy zarówno na oklejanie ich, jak i wyświetlanie wcześniej przygotowanych treści na ekranach;
  • sampling produktów – darmowe próbki stanowią świetną okazję do zaprezentowania sprzedawanego towaru;
  • e-mail marketing – posiadamy imponującą liczbę subskrybentów newslettera, w którym może znaleźć się miejsce na Twój przekaz reklamowy;
  • powiadomienia PUSH w InPost Mobile – na ekranach telefonów pojawią się notyfikacje nawiązujące do Twojej firmy;
  • banery online – nasza strona internetowa i aplikacja mobilna to doskonałe miejsca do publikacji banerów.

Razem dotrzemy do Twojej grupy docelowej i wypromujemy biznes, produkt czy usługę. A dodatkowo, współpraca z nami wyróżni Twoją firmę na tle konkurencji.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!