Nowa etykieta przewozowa w formacie ZPL i EPL2 od 8 maja 2023 r.

Dla biznesu
Nowa etykieta przewozowa w formacie ZPL i EPL2 od 8 maja 2023 r. Nowa etykieta przewozowa w formacie ZPL i EPL2 od 8 maja 2023 r.

24 Kwietnia 2023

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Drogi Kliencie,

pragniemy Ciebie poinformować, że od dnia 8.05.2023 r. wprowadzamy zmiany dla dwóch formatów etykietZPL (Zebra Programming Language) i EPL2 (Eltron Programming Language). Jest to kolejny etap wdrażania przez nas jednego standardu etykiety czego efektem będzie jeszcze bezpieczniejsze oraz efektywniejsze sortowanie i doręczanie Twoich przesyłek.

Zmiany te dotyczą tylko etykiet generowanych za pośrednictwem API w formacie ZPL oraz EPL2 dla przesyłek nadawanych do automatów Paczkomat® oraz w ramach usług Kurier – Manager Paczek i Allegro InPost.

Zmiany w etykietach, które wdrażamy:

  • zmiana wzoru dla dwóch rodzajów etykiet – pod tym linkiem umieszczamy przykładowe kody etykiet ZPL i EPL2 na podstawie, których powinieneś przeprowadzić test wydruku nowego wzoru etykiety,
  • ograniczenie danych nadawcy i odbiorcy, w tym numeru telefonu do czterech ostatnich cyfr (w przypadku etykiet dla automatów Paczkomat®),
  • usunięcie daty wydruku, informacji o dodatkowej ochronie, kontaktu do BOK, mikrorejonu kurierskiego,
  • dodanie kodu datamatrix, który zawiera numer monitorowania przesyłki oraz dodanie prefix kraju doręczenia,
  • zwiększenie obszaru na uwagi Nadawcy,
  • modyfikacja treści RODO na wybranych etykietach – w adresie InPost pozostała tylko nazwa miejscowości.

Powyższe zmiany nie dotyczą etykiet dla przesyłek Kurier InPost Standard. W najbliższych miesiącach jednak możesz się spodziewać kolejnych kroków, które podejmiemy na drodze to wdrożenia jednego standardu etykiety o czym będziemy informować w dedykowanych komunikatach.

Poniżej przedstawiamy wygląd nowych etykiet:

Przykład etykiety do automatu Paczkomat®

Przykład etykiety kurierskiej

(w ramach usługi Kurier – Manager Paczek)​​​​​​​

Pozdrawiamy,

Zespół InPost


Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!