Nowoczesne formy reklamy – najnowsze metody na promocję Twojego biznesu

Reklama
Nowoczesne formy reklamy – najnowsze metody na promocję Twojego biznesu Nowoczesne formy reklamy – najnowsze metody na promocję Twojego biznesu

20 Marca 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Treści marketingowe ewoluują w szybkim tempie. Spoty telewizyjne i reklamy prasowe stały się tradycyjnymi formami (co jednak nie oznacza wcale, że nie ma już dla nich miejsca). Obecnie sięga się po formy, które stawiają na innowacje, nowoczesność oraz kreatywność – wykorzystuje się w tym celu nowe narzędzia, media i platformy. Czego musi dowiedzieć się o nich każda osoba trudniąca się promocją biznesu?

Nowoczesne reklamy – dowód na nieustanny rozwój marketingu

Dzisiejsze sposoby reklamowe stanowią jawną oznakę nieprzerwanego rozwoju obszaru marketingowego. To istotna informacja dla przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którym zależy na zachowaniu konkurencyjności prowadzonej firmy. Prawidłowa adaptacja do szybko zmieniających się warunków gwarantuje bowiem osiągnięcie sukcesu – wiemy o tym doskonale w InPost!

Dlaczego zagadnienie to jest aż tak ważne? Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto posłużyć się historią pierwszego banera internetowego AT&T (telekom). W 1994 roku był on traktowany przez internautów jako nowość, czyli coś nietypowego. Z tego powodu jego współczynnik CTR (ang. Click Through Rate) wynosił prawie 50%; oznaczało to, że w reklamę zdecydowała się kliknąć niemal połowa jej odbiorców.

Dla porównania: CTR współczesnych banerów online rzadko kiedy przekracza 0,2%. Nie tylko nie przynoszą one zainteresowania, ale w niektórych przypadkach... wręcz zniechęcają do zakupów (zwłaszcza wtedy, gdy są uciążliwe dla użytkowników sieci). To dlatego, że zachowania i potrzeby konsumentów stale się zmieniają, np. wskutek zjawiska tzw. banner blindness. Reklamodawcy, którzy nie inwestują w poszukiwania nowych rozwiązań, stoją w miejscu.

Jednak warto zdać sobie sprawę, że nie wszystko da się zmierzyć. Wielu użytkowników z pewnością zobaczyło baner, ale po prostu w niego nie kliknęło. Mogli oni od razu docelowo przejść do strony czy promocji widzianej na banerze. Inną możliwością jest zapamiętanie przez użytkowników reklamy, choćby w podświadomości, a także „opatrzenie się” z daną marką w sieci. To również są cele reklamy, a nie tylko kliknięcia. Właśnie dlatego współczynnik CTR jest bardzo istotny, ale jest jednym z elementów mierzalności wyników prowadzonych kampanii.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Nowoczesne formy reklamy w internecie

Jakie są formy reklamy internetowej, które można uznać za nowoczesne? Przede wszystkim cechują się one innowacyjnością i skutecznością – wzbudzają duże zainteresowanie klientów ze względu na swoją oryginalną postać. Zwróciliśmy uwagę na to, że większość współcześnie działających firm stawia na:

  • pozycjonowanie contentu (SEO);
  • prezentowanie produktów i usług za pomocą mediów społecznościowych (m.in. Facebook i Instagram);
  • współpracę z influencerami;
  • prowadzenie bloga (na którym znajdują się artykuły pisane przez ekspertów branżowych);
  • wykorzystywanie reklam płatnych (przede wszystkim Google Ads);
  • tworzenie internetowych wizytówek prowadzonej działalności (pozwala to m.in. na pojawienie się prowadzonego biznesu w mapach Google);
  • newslettery.

Wszystkie wymienione metody uznaje się za wartościowe i skuteczne. W praktyce większość marek decyduje się na jednoczesne wykorzystanie wielu z nich. Jednakże w przypadku działalności dopiero startujących (zwłaszcza typu MŚP), naszym zdaniem warto zdecydować się na sięgnięcie po nowoczesne formy promocji, które są płatne. Zapewniają one szybkie rezultaty, a tym samym przyczyniają się do wzrostu generowanych zarobków miesięcznych. Nadmiar kapitału przyda się do dalszych inwestycji.

Sposoby na dotarcie do nowych klientów – nowoczesne formy sprzedaży w sieci

W wielu branżach króluje SEO (ang. Search Engine Optimization). Odpowiednia optymalizacja treści pozwala na osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zwiększa to szansę na dotarcie do większej liczby użytkowników, a tym samym na wzrost współczynnika konwersji.

Dlaczego jest to aż tak skuteczne? Zauważyliśmy, że tworzenie treści o charakterze eksperckim zachęca użytkowników do samodzielnego odwiedzenia przygotowanej strony. Internauci mają pytania, na które poszukują odpowiedzi – firma, która ich udzieli (wyczerpując przy tym dostatecznie temat), stanie się w ich oczach specjalistą, do którego warto udać się w przyszłości np. na zakupy.

Taką niebezpośrednią i innowacyjną reklamę warto połączyć z innymi formami marketingowymi, np. newsletterami. Wykazują one działanie synergiczne: efektywne SEO zwiększa świadomość i wiarygodność marki wśród konsumentów, a newslettery przypominają zainteresowanym o nadchodzących promocjach lub dostarczają kody rabatowe. Kto z nas nie chciałby natrafić na okazyjną ofertę naszego ulubionego brandu?


Nowoczesne formy reklamy – nie tylko w sieci

Zainwestować warto nie tylko w marketing online. Chociaż odradzamy wykorzystanie wszystkich form reklamy telewizyjnej (nie sprawdzają się one w przypadku firm lokalnych), to uważamy, że użycie tradycyjnych metod może przynieść naprawdę spektakularne efekty.

Przede wszystkim warto wybierać sposoby zapewniające duży dostęp do potencjalnych klientów. Odpowiednie będą:

  • humorystyczne billboardy – zwracają na siebie większą uwagę, dzięki czemu niwelują działanie baner blindess;
  • sampling produktów – darmowe próbki docenią wszyscy;
  • lokowanie produktów – niezwykle efektywne, ale trudne w realizacji;
  • reklamy mobilne – przydatne w dużych miastach, w których istnieje silnie rozwinięte MPK.

Uzdolnieni reklamodawcy potrafią tworzyć reklamy sprawdzające się zarówno w środowisku online, jak i offline.


Reklama InPost – nowoczesne rozwiązania i wielkie korzyści

Jesteśmy wiarygodną i godną zaufania firmą. Zapewniamy naszym partnerom biznesowym wiele innowacyjnych rozwiązań marketingowych – to dlatego, że wierzymy, że wspólnymi siłami osiągniemy więcej! Oferujemy:

  • oklejanie urządzeń Paczkomat® (cała maszyna oklejona reklamą Twojej firmy, to z pewnością nowoczesność);
  • reklamę na ekranach urządzeń Paczkomat®;
  • sampling produktów (Klienci odbierający paczki przez Paczkomat mogą znaleźć w skrytce próbkę produktu Twojej marki);
  • kampanie banerowe online (dotarcie do użytkowników, zwłaszcza robiących zakupy online);
  • reklamy typu powiadomienia PUSH (dzięki aplikacji InPost Mobile);
  • newslettery (udostępniamy możliwość wysyłki przekazu marketingowego).

Dlaczego warto zdecydować się na współpracę z nami? Posiadamy już ponad 22 tysięce urządzeń Paczkomat® rozsianych na terenie całej Polski – zamówienia online składa aż 79% polskich internautów. Prawie wszyscy klienci wybierają Paczkomat® jako miejsce doręczenia. Oznacza to dla Ciebie dużą szansę na zapoznanie ich przy okazji ze swoim produktem lub usługą. Przypomnimy o Twojej ofercie również za pomocą InPost Mobile; gromadzi ona już ponad 10 mln indywidualnych użytkowników!

Zadbaj o wysoki poziom konkurencyjności własnej firmy razem z InPost! Wyświetlaj i udostępniaj swoje treści marketingowe dzięki współpracy z nami.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!